|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
oliemoetor ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 18-Juni-2007 kl. 13:38 |
Hej Alle Jeg kører på nuværende tidspunkt med en Pentium 4 på 2 Ghz i Windows Vista Home Premium. Den bliver meget nemt belastet 100%. Når jeg bruger media player til at afspille musik så kører det fint, men når jeg så afspiller lyd - en hvilken som helst lyd! - i MCE, så hakker lyden eller tempoet bliver langsomt. Alle drivere er fuldt opdateret. Skyldes det CPU'en eller skal jeg lede et andet sted? Hilsen |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det er ikke din CPU, det er et andet problem.
Ved jo ikke hvilket lydkort du har, men du skulle nok afinstallere dit lydkort helt og så geninstallere. Det er ikke en god ide at installere "ovenpå" andre drivere der har voldt vanskeligheder. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10583 |
![]() |
Det skyldes helt sikkert ikke CPUen. Der kræves ikke ret megen processorkraft for at afspille lyd. Jeg tror nærmere det er et driver- eller codecproblem. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
oliemoetor ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Jeg har et X-fi extreme audio kort... Prøver at afinstallere det og så geninstallere... Det virkede ikke *suk* Er der nogle med andre gode forslag? Ole Redigeret af oliemoetor - 18-Juni-2007 kl. 15:24 |
|
![]() |
|
jensen1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
jeg har læst et eller andet sted at netop dette lydkort , ikke har tilfredsstillende kompatible driverer til vista endnu.. men at de arbejder
hårdt på det...så det er bare at vente.. øv. |
|
![]() |
|
![]() |
OK, så venter jeg...
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Du kunne måske bruge onboard lyd i mellemtiden. Det er ikke det samme men bedre end problemer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Min onboard lyd er et AC '97. Jeg har forgæves ledt efter driver til det. Fandt dem en gang på Radarsync, men så lavede de hjemmesiden om. Ole |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Hvis det er Realtek AC'97 finder du vista drivere HER Hvad bundkort har du? Redigeret af hyldig87 - 21-Juni-2007 kl. 15:42 |
|
![]() |
|
![]() |
I bios står der Realtek AC '97. Mit bundkort er et ældre MSI. Jeg tæmkte at jeg ville give Windows endnu en chance for at finde lyddriveren til onboard lyden selv - så på Windows Update fandt den sørme noget - Det hed noget så enkelt som: CM18738/C3DX PCI Audio Device fra C-Media. Underligt jeg ikke selv var kommet på den driver som det første!!! Nu kører lyden, men jeg glæder mig til at Creative for lavet nogle ordentlige X-fi driver til Vista. Ole |
|
![]() |
|
akilleuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
Hej Ville lige gøre opmærksom på at Creative har opdateret de fleste drivere her den 25 :-) Kan være de nye kan hjælpe på problemet.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kanon... Tjekker straks... Sidste opdatering var fra 7. juni, men jeg prøver den alligevel. Ole Redigeret af oliemoetor - 02-Juli-2007 kl. 13:39 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |