|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() Sendt: 18-Juni-2007 kl. 17:04 |
[Jeg kunne ikke finde en bedre gruppe end denne...] Aldeles lavpraktisk: Hvordan sender man fx en pakke med et tv (>20 kg) tilbage i tilfælde af benyttelse af returret?
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej jnvir
Det bedste er at spørge firmaet, om de kan sørge for transporten tilbage, og trække pengene fra retur-beløbet. Men hvis det ikke er muligt, så må man have fat i en fragtmand eller et kurerfirma. Eller man kan køre med pakken, hvis det er muligt. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Prøv GLS, de tillader dog også max 20kg.. Men de vejer vist kun pakken hvis pakken med sikkerhed vejer meget... og sidst jeg gjorde det, tog den den latterligste badevægt frem jeg havde set til dato, og de vejede den til at veje under 20kg, sikkert selvom den vejede 40kg ;-) Ellers må man vel med fragtmand, eller selv bringe til tilbage. |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
se her
|
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
link til svar om "Transportudgifter" ved reklamation.. Den går nok ikke her Ulrik, da det er fortrydelsesret. Der er sælgeren da ikke påbudt at komme og hente... Kan godt forstå når der skal service på det. |
|
![]() |
|
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
Tak for svarene.
Et er, at sælger/producent nok skal få afhentet apparatet i tilfælde af fejl o.l., men i tilfældet med udnyttelse af returret, kan jeg forstå/konkludere, er dette i praksis ikke muligt, da varen ikke kan returneres, medmindre man lejer en varevogn (en pakke med et 40" tv kan IKKE være i min personbil) og kører til den anden ende af landet. Spørgsmålet dukkede op, fordi jeg spurgte en forretning med afdelinger i bl.a. København og Århus, om jeg måtte bese en vare i København og derefter, hvis jeg købte og betalte den, måtte få den sendt. Det var desværre ikke praktisk muligt. Tåbeligt - jeg fraskriver mig endda fortrydelsesretten (!), ved personligt fremmøde og køb... Redigeret af jnvir - 18-Juni-2007 kl. 17:48 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hvis butikken slet ikke driver fjernhandel (postordre / netbutik) allerede, så betyder det faktisk ikke noget for dine rettigheder om du bad om at få det tilsendt istedet. Det bliver ikke til fjernsalg af den grund, og du opnår ikke flere rettigheder i forhold til at afhente det i deres butik. Det var ikke det du spurgte om - men syntes lige det skulle med ![]() /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Supplement: PostDanmark har oplyst mig om, at erhvervspakker må veje op til 30 kg (det vidste jeg godt), og at virksomheden (i den anden ende) kan bede PostDanmark om at afhente en pakke på op til 30 kg på min adresse (det vidste jeg ikke). |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |