|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Miruko ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 18-Juni-2007 kl. 17:41 |
Jeg skal ikke starte en religionskrig herinde, men hvad er status på LCD versus Plasma som verden er lige nu? Står overfor at skulle købe en 40/42" skærm. Har mest kigger på LCD, men snublede forleden over et Panasonic plasma. Troede faktisk at plasma var lidt ude af markedet da man ikke ser dem så tit. Hvad er egentligt det bedste til almindeligt brug (>80% af tiden almindeligt TV fra Selectorbox, <20% fra DVD/optagelser)? Prisen er ikke den store overvejelse da jeg har afsat 15-30k til købet - det er alene billedekvaliteten og design der gælder. Der findes jo mange LCD'ere med 1920x1080 opløsning i 40/42" (Loewe, Samsung, etc.) men jeg har endnu ikke fundet en plasma med denne opløsning. De fleste plasma er jo helt nede på 1024 x 768 og det kan da umuligt være godt nok ifm HD-DVD/Blueray, eller? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1153&zoneid=24 |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej Miruko Til dit behov bør du overveje en plasmaskærm som eks. TH42-PX70 den som du allerede har erfaret ikke 1080 x 1920 opløsning men dette er i seig selv ikke noget problem, når vi taler skærmstørrelse på 42"...Men reklamens magt er jo stor i vores lille land, så nu skal der altså sælges Full HD skærme til folket....Fysisk opløsning er nu åbenbart super vigitigt i et land hvor vores nationale TV selskaber først om rigtig mange år vi begynde at udsende et signal i hele 720 linier mod de nuværede 576 linier
Tænk på om et år er det et eller andet som skal være udslagsgivende for vores valg af fjernsyn.....For der skal jo også sælges nye fjensyn i næste særson....
Derfor skal mit råd til dig være. Køb et TH42-PX70 til ca. 10.000 kr nu og glem alt om at købe en fladskærm til 30.000 kr....som helt sikkert er dybt forældet om 3 år......ligesom selvfølgelig TH42-PX70 vil være det
PS.: Panasonic har en Full HD 42" tommer skærm på trapperne, den kommer sidst på sommeren.....prisen bliver omkring 22.000 kr.
Redigeret af Puma - 18-Juni-2007 kl. 18:33 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
1024x768 - av for pokker.....jeg vidste at der måtte være noget galt... så er mit Blu-Ray/HD billede altså slet ikke så super fabelagtigt på mit plasma som jeg troede........... Edit: Da jeg kan forstå på pallec, at mit svar kan misforstås iler jeg med en tilretning. Nej - du får et ganske udemærket billede med 1024x768. Der er så mange faktorer der spiller ind udover opløsningen. For at få fuldt udbytte af et full-HD skal man generelt op i større formater end 42´ Redigeret af Hother - 18-Juni-2007 kl. 19:37 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Totalt unødvendig kommentar... manden spørger jo nok fordi han er usikker og søger råd.., og hvis man ikke kan bidrage med et konstruktivt input, så [KLAP].. istedet for at gøre nar... |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Ved du hvad Pallec jeg gjorde ikke nar - at du så opfatter det sådan er stort set dit problem. Jeg tror generelt nok at jeg forsøger at give folk et anstændigt svar. Det var egentlig ment som en spøg!
![]() ![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Øhh nå, jamen så er jeg sikker på han er blevet meget klogere, nu du har sammenfattet problematikken så klart.... |
|
![]() |
|
![]() |
Jo pallec - nu har jeg så lavet en edit. Men jeg går nu generelt ikke rundt og tror, at folk ikke forstår en morsomhed - når den alt andet lige var så lige til
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Den er nok ligetil.., hvis man kender sammenhængen... Men, det gør spørgeren jo klart nok ikke, siden han spørger, så jeg tror ikke han opfatter det som en joke der forklarer problematikken... Kan godt være jeg er lidt mavesur, men det bliver man sgu' når ens nyindkøbte 50PX70 ikke performer som rimeligt forventet.. |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
"Kan godt være jeg er lidt mavesur, men det bliver man sgu' når ens nyindkøbte 50PX70 ikke performer som rimeligt forventet.. [/QUOTE] Håber blot at du er klar over at din manglende "performance" fra dit nye tv,IKKE kan tilskrives en lavere opløsning? lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
![]() |
Håber blot at du er klar over at din manglende "performance" fra dit nye tv,IKKE kan tilskrives en lavere opløsning? lrev [/QUOTE] LOL |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan jeg kun beklage Pallec med dit Pio - jeg tror i dit tilfælde at jeg ville blive mere end mavesur - nok nærmere forbandet
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |