Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andmm
Bruger
Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
|
Emne: Panasonix PX70 vs. Toshiba wl66z Sendt: 17-Juni-2007 kl. 21:31 |
Ja jeg ved at SPAW du har haft begge modeller. Hvordan vurderer du forskellen imellem dem med hensyn til f.eks. lydkvalitet (Toshibaen har jo det der SRS WOW Surround Sound, hvad det så end gør), billedet osv. Desuden hvordan præstere panaen ved pc opkopling i fohold til Toshibaen.
Jeg har før haft Toshibaen, som jeg ikke fandt tilfredsstillende, og overvejer nu panaen.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 17-Juni-2007 kl. 21:41 |
Hej andmm
Lydkvaliteten i Panasonicen er bedre end i Toshibaen, på trods af dennes SRS WOW, der er betydeligt mere fylde i Panasonic lyden.
PC opkobling tilbyder det samme som på Toshibaen, med de samme begrænsninger. Men de er ens for langt de fleste fladskærme. Du kan tilslutte med enten 1024x768 (eller 1366x768) over VGA, eller du kan tilslutte med 720p eller 1080i/p over HDMI.
Billedmæssigt er Panaen klart Toshibaen overlegen selvom Toshibaen ikke er et dårligt LCD (til prisen - der fåes også bedre LCD end Toshibaen), men Panaen er stort set alle LCD overlegen på billedet, bedre mere korrekte farver, bedre gråtoneforløb, bedre sortniveau, bedre betragtningsvinkel - altsammen standard når man sammenligner LCD med et godt Plasma.
Jeg har ingen skrupler med at anbefale dig at gå fra Toshibaen til PX70
Bedre TV fåes ikke til prisen.

|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
|
Sendt: 17-Juni-2007 kl. 23:27 |
spawn skrev:
Jeg har ingen skrupler med at anbefale dig at gå fra Toshibaen til PX70
|
Når nu talen ligenu går mellem LCD og plasma..
Kan du fortælle om PX70´eren har samme flimre-ulempe som ved 50hz CRT tv, eller det et forældet problem ved plasma idag, inkl. PX70?
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 17-Juni-2007 kl. 23:49 |
Det er ihvertfald et forældet problem på PX70 - for den har både en 50hz ogh en 100hz indstilling - og der er absolut intet flimmer ved 100hz indstillingen som jeg kører med.

|
|
 |
andmm
Bruger
|
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 00:32 |
Ok mange tak SPAWN
Har lige et tillægsspørgsmål. Er panaen bedre/lige så god som et godt crt tv? Specielt ved normal tv signal og en dvd med hdmi på Panaen mod en component opkopling af DVD på CRT.
|
 |
andmm
Bruger
|
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 00:36 |
Og med hensyn til pc opkopling så skal man vel ikke ungå et mærkeligt billed (over eksp HDMI) på Panaen pga. de aflange pixel i plasma skærme eller hva?. Altså samme billed som hvis man med Tosibaen opkoplede med 1024*768 (4:3 opløsning) og trak billed på tv til et 16:9, eller er det mindre synligt end dette?
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 01:08 |
Jeg har lige udskiftet mit 2,5 år gamle 32PX10 super CRT med et PX71E. Billedet er i hvert fald ikke dårligere, på trods af jeg er gået fra 30,5" effektivt til 42".
JEg bruger primært DVD, HDD og selector gennem scart, og det står godt. Den analoge tuner giver ikke et væsentlig dårlige resultat end CRT, Faktisk overraskende godt i forhold til det signal tdc leverer.
Selv fodbold på TV3 opleves ikke dårligere.
Ok, jeg har testet en enkelt dvd rip xvid, og *den* blev udstillet, men sådan må det være. HAr også prøvet at sende mp3 gennem min klasse a forstærket. Lidt det samme.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 02:17 |
andmm skrev:
Og med hensyn til pc opkopling så skal man vel ikke ungå et mærkeligt billed (over eksp HDMI) på Panaen pga. de aflange pixel i plasma skærme eller hva?. Altså samme billed som hvis man med Tosibaen opkoplede med 1024*768 (4:3 opløsning) og trak billed på tv til et 16:9, eller er det mindre synligt end dette? |
Nej - ikke hvis du tilslutter over HDMI med 720p som jo er en 16:9 opløsning på 1280x720 - det vil give korrekt aspect ratio.
Tilslutter du med 1024x768 over VGA vil det ligesom på Toshibaen blive strukket i bredden. Men så kan du vælge 1366x768 - så får du også korrekt aspect ratio over VGA (men selvfølgelig ikke pixelmapping)
|
|
 |
andmm
Bruger
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 01:55 |
Ja så har jeg været i el-efanten og bestille et sådan tv til 7999. Bare ærgeligt at man skal vente til den 28 på at hente det!
|
 |
jr00
Bruger
Oprettet: 20-December-2004
Point: 79
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 21:48 |
mgmg skrev:
Selv fodbold på TV3 opleves ikke dårligere.
|
Hvilken kilde bruger du? Sat-box, analog kabel eller selector? Jeg var nede at se på px70'en i dag, og der kørte fodbold fra Canal+ på det og de andre fjernsyn, og det så ikke specielt godt ud hverken på px70'en eller på de andre fjernsyn (heller ikke på de små (LCD) tv). Jeg ved dog ikke hvordan de var indstillet - det var en expert butik, så jeg ved ikke hvor meget de har gjort ud af det. Når du (eller andre) ser fodbold på pv70/px70 ser det altså ikke alt for pixeleret ud??? Klarer den upscaleringen rimelig fornuftigt... på trods af det dårlige signal og de hurtige bevægelser?? (Jeg kan selv se pixelering på mit 25" CRT tv, så jeg frygter det bliver værre på en 42" plasma)
|
 |
andmm
Bruger
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 22:20 |
Man skal være opmærksom på at antenne forholdene i en butik er dårlige, da de deler signalet ud således at de mange tv ui butikken kan modtage signalet.
Redigeret af andmm - 19-Juni-2007 kl. 23:06
|
 |
jr00
Bruger
Oprettet: 20-December-2004
Point: 79
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 22:34 |
andmm skrev:
Man skal være opmærksom på at antenne forholdene i en butik er dårlige, da de deler signalet ud således at de mange tv ui bustikken kan modtage signalet. |
Ja, hvis de har burgt et almindeligt analog antenne kabel til at fordele signalet bliver det selvfølgelig betydeligt forringet, men man kan jo også bruge et scart/hdmi splitter og derved mindske signalforringelsen (jeg ved ikke hvad de benyttede.). Jeg har selv en sat-boks, men jeg håber ikke signalet bliver så dårligt hvis/når jeg selv køber et 42px70. Jeg håber det dog ikke, da det i givet fald ville være et væsentligt ankepunkt. Det vil jo være lidt surt at købe et nyt tv til 10K hvorefter man finder ud af at ens 10 år gamle TV er bedre til at se fodbold på!
|
 |