recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formattering af Sony HX710 HDD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormattering af Sony HX710 HDD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lflex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Formattering af Sony HX710 HDD?
    Sendt: 20-Juni-2007 kl. 08:52

Hej

Jeg har i en længere periode oplevet et stigende antal tilfælde af pixeleringer og andre optagelsesfejl på min sony HX710. Da jeg ikke bemærker fejlene når jeg ser "live" fjernsyn har jeg en formodning om at der kunne være tale om en fragmentering af harddisken.

I går besluttede jeg mig for at slette disken i henhold til manualen (s. 101 Tryk mindst 10 sec på HDD knappen og vent på "Format" i display) men der sker ingenting - nul og nix

Jeg forsøgte også at holder tænd/sluk knappen nede i 10 sec for at fremprovokere Welcome/recovery funktionaliteten - det fungerende fint. Sidstnævnte procedure skulle som jeg forstår manualen også udgøre det for en slagt fejlrettelse men jeg er ikke klar over hvad den præcist gør??

Jeg vil gerne høre andre HX710 brugere hvordan I holder jeres disk i god stand, og om der er en anden måde jeg kan fremprovokere formatteringen på?
Jeg vil helst gøre det nu hvor der ikke er noget gemmeværdigt på disken.

På forhånd tak

Niels

Redigeret af Lflex - 20-Juni-2007 kl. 08:53
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:12

Det du prøver er vel kun hvis du har en HDD-error fejlmeddelelse???

Efter hukommelsen..:

Tryk på HDD-knappen (Hvis ikke den blå HDD-lampe lyser)

Tryk på Title-list knappen

Tryk på Tools knappen

vælg Diskoplysninger

vælg formater harddisk eller noget i den retning...

mvh Christian
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:14

....men bortset fra det, så tror jeg nu ikke det hjælper at formattere harddisken, hvis garantien ikke er udløbet burde du måske sende den til reparation.

mvh Christian
Til top
Lflex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Denmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:34

Tak for anvisningen. Den eneste reference til formattering af HD'en jeg kunne finde i manualen var den nævnte. (og da det er min kone som normalt betjener den aner jeg stort set ikke hvor jeg kan finde udokumenterede funktioner i menuerne - så 1000 tak for hjælpen)

Jeg tror (og håber) ikke at en reparation er nødvendig. Jeg tror problemet ville være mere udpræget og konsekvent hvis det er en decideret fejl ved maskinen. I øvrigt har jeg svært ved at forestille mig andet end at en HD i en Harddisk recorder opfører sig nogenlunde som en almindelig harddisk i en computer. Med de mange sletninger og optagelser må disken nødvendigvis blive fragmenteret så en formattering skader næppe.

mvh niels

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu