|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() Sendt: 21-Juni-2007 kl. 08:20 |
|
AVReview har sammenlignet 2 LCD-skærme og 2 Plasma-skærme for at finde en god skærm i størrelsen 50-52".
Noget overraskende scorer Panasonic bedre end konkurrenternes FullHD-skærme, trods det at Panasonic TH-50PX70 "kun" er en almindelig HD-skærm. Læs den fulde test på http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/1127/v/1/sp/ Redigeret af pilehave - 21-Juni-2007 kl. 08:20 |
||
![]() |
||
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
Det er da ikk overraskende? Har du slet ikk fuldt med herinde ?
![]() |
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
|
Jeg synes faktisk at det er overraskende når vi snakker 50". Var det 37" eller 42" var det mere indlysende...
En del af "sejren" må også tilskrives den massive prisforskel på godt 10.000 kr. Mon ikke de havde vurderet anderledes hvis Samsung'en og Pana'en havde kostet det samme ![]() |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Næe egentlig ikke - prisen kan selvfølgelig medvirke som en faktor i en personlig samlet score hvis man sætter mange forskellige ting ind i ligningen, ting der er mere rettet mod smag og behag end egentlige tekniske kvaliteter, ting som design, pris o.lign. De små point Panaen vinder i den samlede score ved at have lavere pris, har samsungen sikkert hentet igen mange gange ved at have langt bedre design (det bedste anmelderen har set ihho) - det er jo det de fleste Samsung sælges på - og teknisk vurderet skriver de jo ligeud at billedkvaliteten af alle er bedst på panaen. Dette har intet med prisen at gøre. Den allerbilligste i testen - nemlig Hitachi plasmaen får jo heller ikke nogen store fordele på trods af at den er allerbilligst. Det er ikke prisen der gør at Panaen vinder denne test og i deres afsluttende konklusion er prisen heller ikke nævnt som en faktor der er afgørende for valget - det er udelukkende de tekniske kvaliteter Clinging on to top spot, though, and proving there's still plenty of life in plasma yet for the serious home cinephile, is Panasonic's TH-50PX70. This might not grab your attention in a shop environment as aggressively as the LCD models, but get it home out of the blare of shop-floor lights and its natural touch and film-friendly subtleties are guaranteed to win your heart. ![]() |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
NEMLIG spawn
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
|
øh altså den test kan ikke bruges til noget da den ikke er foretaget i en real life situation..
|
||
![]() |
||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
|
men for at være bare lidt seriøs så synes jeg nu ikke forskellen mellem dem er så stor.. (hvis prisen havde været den samme)..
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er da bedre at vurdere noget under kontrollerede forhold? Spawn, hold nu op du er jo farvet af dit ejerskab af et Pana-plasma ![]() Kom ikke og sig at du ikke synes at Samsung'et er pænere ![]() Redigeret af pilehave - 21-Juni-2007 kl. 09:45 |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
JA - det er jeg da i aller højeste grad - det medgiver jeg blankt. Efter min mening er ALLE uden undtagelse til en vis grad farvet af deres egne valg - uanset om de vil indrømme det eller ej, eller selv er bevidste om det eller ej.
Nej - det sagde jeg skam heller ikke - tværtimod. Jeg syntes også Samsungen er et smukt TV, og jeg pointerede også at anmelderen syntes det var det smukkeste han havde set - og at Samsungen jo netop scorer en masse point på design, som rigeligt gør det op for de få point Panaen scorer for sin lavere pris. Folk er jo mange gange villige til at betale hvad somhelst for hvad somhelst blot det har det helt rigtige blærerøvsdesign eller brand. Imponatoreffekten, blingfaktoren, osv. det handler for utroligt mange i langt højere grad om hvad omverdenen, naboerne osv. syntes om det når det hænger på væggen i slukket tilstand end om egentlige tekniske kvaliteter. Så min pointe var netop at Panaen ikke vinder denne test pga. sin lavere pris, lav pris er i sig selv ikke en faktor der højner interessen hos de der vægter bling og imponatoreffekten højt - næsten tværtimod, så lugter lav pris lidt af discount, ikke ? - så lav pris kan i visse tilfælde ligefrem betyde at et produkt klarer sig dårligere i den samlede vurdering. Det er sværere at acceptere at et produkt er dårligt hvis det koster kassen. Hvis det er dyrt, må det da også være godt. De fleste vægter papirspecifikationer (fullhd, dynamisk kontrast osv), imponatorpriser, design når skærmen er slukket, højere end det det egentlig handler om, nemlig den rå billedkvalitet. Småsnobberiet florerer i utrolig stor grad ude i vores mange småborgerlige hjem. Så når Panasonicen alligevel vinder denne test på trods af at den har alle odds imod sig, discountpris, dårligere papirspecifikationer, mindre bling bling effekt, osv. så fortæller det mig at den rent faktisk vinder fordi man ikke kan komme udenom at den performer bedst in real life. ![]() Redigeret af spawn - 21-Juni-2007 kl. 10:31 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |