|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Jeff ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 19-Juni-2007 kl. 13:23 |
Hej. Ville rigtig gerne have lidt konstruktiv kritik af Samsung 32r88 og Sony 32v2500 samt Panasonic TH-37PX70, da jeg skal til at investere snarest. Alle svar/råd imødekommes og evt alternative anbefalinger ønskes. |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej Jeff Jeg var selv i den situation at mit ellers gode sony kv32xl90 brændte af for et par uger siden og mit valg faldt på et pana 37px70 og det kan jeg kun anbefale , men gå ud og se om der er nogle butikker hvor du evt kan sammenligne de tv du ønsker , men med den pris der er på panasonic i øjeblikket , ja så tror jeg ikke du kan finde et bedre tv til prisen. Jeg har selv tideligere været fortaler for sony lcd , da jeg har syntes at de viste et rigtigt godt billede , men udviklingen går så stærkt at om 6 mdr er der sikkert noget der er bedre |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Jeff ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Hej Hopgreve.. Mange tak for svaret. Ok der er godt nok mange der foreslår mig Pana'en. Må dog erkende at jeg desværre ikke selv er så stor tilhænger af plasma. Var i hifi-klubben idag og se på Samsungs 37R88 og den havde ellers et utroligt lækkert billede. Så overvejer den rigtigt meget. Nogle der har erfaringer med dette tv? Sonyen så jeg sidste uge men har desværre ikke haft mulighed for at sætte det op mod samsungen Men nogen der har erfaringer med Sonyen som de vil dele? |
|
![]() |
|
Mister Sinister ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hvad er det du ikke er meget for, ved plasma? - Synes i hvert fald du skal give det en chance og tage ud og se f.eks. en px70 ved siden af en Samsung, eller hvilken som helst anden LCD.
|
|
..Let the meat cleaver unfold..... Paul Potts ud af Cambodia!
|
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Hej! Hvis man kommer i HFK,så FÅR man det indtryk at plasma er out!!!! Fat det dem som kan... lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej Jeff Jeg tror da Samsung 37R88 er et helt fint LCD fjernsyn af nyeste skuffe fra en af de store producenter af LCD fjensyn...... Men det ændre ikke ved det faktum at LCD og Plasma er to forskellige teknologier, nøjagtig som forhjultræk eller baghjultræk på biler... Jeg er mest til gode naturtro billeder uden den store "pang effekt" derfor var valget mellem LCD og Plasma nemt for mig. samtidig var budgettet max 12.000.. Til den pris blev det i foråret 2007 svært at finde et LCD fjernsyn som opfylder mine krav naturtro billeder uanset skærmopløsning osv. Jeg havde et 12.000 kr. Phillips LCD på prøve i 14 dage, hvilket blot styrkede troen på det skulle være Plasma. Du kunne jo prøve de modsatte få et PX70 på prøve i 14 dage det kunne jo være du havde den modsatte opfattelse og endte med et Samsung LCD fjensyn
|
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Jeg har et Sony 32v2500 som "soveværelse TV" & har intet at udsætte på det. I mine øjne står billedet skarpt og med naturlige farver (hvilket en plasma fanatiker nok vil dementerer). Jeg har set Formel 1 & håndbold på det og kan ikke se nogen fejl. Jeg synes menuerne er nemme og gode. Pænt design. Alle der kommer her i huset, synes det er et utroligt godt billed - men heller ingen af dem er TV krakiler Held og lykke med dit valg |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej Shovel 79 Er det ikke bare dejligt vi lever i verden for der findes noget for en hver smag...... I modsætning til gamle Hr. Ford hvis T-Model kunden kunne vælge i alle farver blot den var sort PS: Jeg er helt sikker på at japanske SONY også laver helt fine LCD fjernsyn Redigeret af Puma - 20-Juni-2007 kl. 18:59 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Der kan være mange gode grunde til,at vælge Sony eller Samsung. Bare ikke billedkvalitet på signaler fra SD-tv og DVD.
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for responsen. Til trods for alle de velmenende meninger omkring pana'en, har jeg tilladt mig at finde et tilbud på Samsungen: http://www.jaman.dk/product.asp?product=328&sub=1&pa ge=1 Så kan det vel ikke gøres meget bedre eller hvad? Man kan ikke engang spare noget nævneværdigt ved at køre til tyskland og købe et tilsvarende... Mht HFK så kom vi ind på plasma og her mente de ikke det var nødvendigt når man ikke var oppe i et 40". Det er også derfor jeg hælder mest til samsungen... Er jeg helt væk fra vinduet med det synspunkt? Jeff Redigeret af Jeff - 21-Juni-2007 kl. 10:36 |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Nu vil jeg ikke gøre dig ked af det, men hvis jeg bliver spurgt om "ikke jeg synes det har et godt billede", så vil jeg ikke altid svare _helt_ ærligt..., medmindre jeg synes det er godt
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeff Jeg vil foreslå du drager ud i Elgiganten og køber ovenstående de har nemlig 30 dages fuld retur ret.....tilslutter det til en analog signal / DVD action film med lidt mørk belysning. Så du ved selvsyn får afklaret om skærmen opfylder din krav/froventninger til billedkvalitet. Samsung har indbygget en masse elektroniske kredsløb som skal lave billedoptimering i form at kontrast, efterslæb osv. altsammen ting som skal dække om de negative sider ved LCD teknologien, hvilket også fremgår af det vedhæftede link. Min erfarring viser at disse system desværre ofter skaber lidt uro i billede specielt ved mørke action film, idet systemer ikke formår at korrigere i det rette tempo, specielt det system som Samsung DNIe billedbehandling som forsøger at styre kontrasten. Men prøv det !!! og husk på at en opløsning på 1080 x 1920 ikke er ensbetydende med en god billedkvalitet....Desværre PS: Bemærk at det åbenbart kun 32" skærmen som har 100 Hz tegnologi, altså ting som vi allesammen tog som givet på et CRT fjernsyn i 1990. For at hælde lidt mere salt i såret er PX70 menusystem selvfølgelig udstyret med en valgmulighed mellem ( 50 Hz - 100 Hz)
Redigeret af Puma - 21-Juni-2007 kl. 17:42 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |