|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
decon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 22-Juni-2007 kl. 18:59 |
Davs I kloge brugere her på foraet. Jeg har som mange andre lige fået mig et TH37PX70E og jeg leder lidt efter hvilke indstillinger jeg skal bruge her i de første 300 timer, og om hvor vidt det er nødtvendigt at bruge en burn-in dvd.
Grunden til at jeg spørger fordi at jeg stadig ikke er helt sikker på hvad jeg skal køre med, og det er på trods af at jeg har læst en del posts efter at have søgt på emnet. Der er forslag helt fra 20% til 50% på de forskellige indstillinger, og jeg vil mene at det er et ret stort spring. Og når dette så er kørt igennem, hvilke indstillinger er så de bedste ? Redigeret af decon - 22-Juni-2007 kl. 18:59 |
|
blog @ http://decon.tfan.dk
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40546 |
![]() |
Se her: Efter indkøring kan man så anvende DVDen fra DVE til indstilling, eller få lavet en ISF kalibrering. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
AV..... du kan sørme godt lide stærke farver Radiomanden
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40546 |
![]() |
Det er et billede som er lånt fra en anden tråd om indstillinger af Panasonic. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Jeg har brugt disse indstilinger under tilkøring: Jeg ved ikke om det betyder noget at øge farver og skarphed, som Radiomanden foreslår. Mht. break-in DVD, har jeg satset på 200 timer + normalt TV. Det var overstået på 3 uger. Der er simpelthen så mange anbefalinger omkring tilkøringsperiode, at man bare må tro på en af dem.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej mgmg - jeg vil absolut foreslå dig spawns indstillinger - så går det ikke galt, og du får det bedste og mest naturlige billede. De nævnte indstillinger er i øvrigt næsten identiske med de indstillinger jeg fik frembragt efter at have "kørt" en kalibrerings DVD
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Hother, jeg har allerede rundet de 200 timer med de indstillinger :) Hvilken kalibreringsDVD har du brugt? Jeg prøver en gang med ISF Wizarden. Kan DVE overhovedet bruges til PX70 mht. farver? Så vidt jeg har forstået skal rød, grøn, blå justeres individuelt med de kulørte briller. |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Jeg fandt DVE ret ubrugelig hvad angår farver. Som du sagde, pga. hver farve skal kalibreres for sig selv. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej mgmg og hyldig, jeg har benyttet HD DVE. Men det er rigtigt, at det er svært med farverne netop fordi at man ikke kan justere "hovedfarverne" sæskilt. Men helt tosset blev det nu alligevel ikke, efter "kalibreringen".
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |