recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung plasma vs Panasonic 42"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung plasma vs Panasonic 42"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Henrik L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung plasma vs Panasonic 42"
    Sendt: 22-Juni-2007 kl. 23:04

Hejsa

Ja jeg kan jo se på alle de kanon indlæg at jeg er faldet over det rette forum

Jeg står og skal købe nyt tv men er simpelthen i syv sind, tænkte først på

panasonic TH-37PX70 fra el giganten, men pga af den elendige service og mangel på vare gik jeg i ekspert, de har nemlig pana`en på lager.Men der faldt jeg desuden over samsung  ps42c96hdx som jeg syntes er kanon flot. OG HER KOMMER SÅ SPØRGSMÅLET: er der nogen der kan råde mig i denne situation???

Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 23:20
Tja jeg er ved at spare de sidste kroner sammen - så regner jeg med at handle med www.geco.dk. (Pana)

De får fine anbefalinger herinde, og er ganske billige...

Redigeret af beauville - 22-Juni-2007 kl. 23:21
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 23:34
ok tak, men mente også mere hvilken model der er bedst??
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 23:59
Hej Henrik L, tja....... nu kommer jeg altså lige ind i et problem, da jeg selv har Pana,  - men det nævnte Samsung er altså IKKE ringere end Panasonic, faktisk har det i en engelsk test slået Pana´en marginalt på point. Jeg har ikke selv selv set Samsungen, men jeg tror bestemt, at du bør sammenligne de to TV´s billedkvalitet. Jeg har selv tidligere haft Samsung plasma, og det var et godt tv. Kig og sammenlign, hvis vi altså skal være objektive 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:18

Tak for hurtig svar

Er bare sådan at jeg simpelthen ikke kan finde en butik i kbh hvor begge

tv er sat til samtidigt, utroligt nok. Og el giganten vil slet ikke sætte pane`en til  Men syntes designet på samsungen er flottere, men teknisk set, hvad betyder det når de skriver at panasonicen understøtter 1080p? Har det nogen betydning?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:24
ps er der nogen der kan linke til en evt test af samsungen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:26

Hej igen Henrik - 1080p betyder, at Pana´en kan modtage og bearbejde 1080p, men ikke vise det. Det har ikke den store praktiske betydning. F.eks. når jeg benytter min Samsung Blu-Ray afspiller, vælger afspilleren ind i mellem 1080p, men mit Pana nedscalere til 720p - sådan er det. Billedet er fint no matter what. Det bedste du kan gøre er i realiteten, at tage din yndlings DVD med til en forhandler, indstil tv´et optimalt, og bedøm selv, hvilket billede du synes best om.

Her i dette forum er der en tendens til at påstå at Samsung er noget bras - vrøvl..... det er ofte fuldt på højde med andre. Husk - jeg har haft begge fabrikater

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:37
Hej igen Henrik - desværre testen er ikke lagt på nettet endnu. Men kan du få fat i "What Video & High-Definition TV", nr 321, så kan du læse testen. Testen omfatter godt nok Samsung 50`, men der er ingen grund til at tro, at deres 42´er ringere

Redigeret af Hother - 23-Juni-2007 kl. 00:37
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:37

Hej igen, dvs konklusionen er hvis korrekt forstået : det er en smags sag da de rent teknisk kan det samme, og er på samme højde, så er det et spørgsmål om design og hvilket billede man hælder mest til??

Og forstår heller ikke at samsung skulle være noget bras som jeg også har læst i forum, er jo et af de mærker det pt blir solgt flest af i danmark!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:41
Henrik der er mange ting der spiller ind - f.eks. tror jeg at Samsung sælger mange LCD TV i DK. Som sagt det det bedste som du kan gøre er, at kigge selv på, hvilket billede som du synes bedst om. Jeg har ingen forudsætning for at bedømme hvilket TV der er bedst rent teknisk - sorry .
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:43
ok det vil jeg gøre, mange tak for "snakken" og god weekend...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 00:44
Tak og i lige måde Henrik
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu