recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til TV via SCART!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD til TV via SCART!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JHA84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD til TV via SCART!?
    Sendt: 22-Juni-2007 kl. 23:50

Hej alle sammen,

Jeg er pt. ved at sælge min Sony DVP-NS92V til min kammerat som har et alm. billedrørs tv. Problemet er, at da vi satte det til hans tv via et "gammelt" scart kabel kunne vi ikke finde dvd'en på fjernsynet. Prøvede både "AV" og "0".. Men uden held. Hans videomaskine finder man på "0" via samme scartkabel i samme stik i tv'et.

Hvad kan dette skyldes? Jeg vil prøve med et tech link kvalitets kabel i morgen, men tror i det er kablets skyld?

Før havde jeg sat dvd'en til mit eget lcd tv via hdmi, men jeg har sat den til auto nu og rgb..

Håber i kan hjælpe!

Mvh Jonas

Til top
JHA84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 20:13

Hej igen,

Jeg har lige prøvet på mit eget Samsung LE32R72B tv via et tech link scart kabel som jeg ved virker, men der er bare sort skærm! HDMI, hvilket jeg selv altid har kørt med, virker fint. Hvad skal jeg gøre? Har prøvet at rode med indstillingerne, men intet hjælper!

Er SCART porten defekt på min DVD? Eller hvordan ordner man det, sådan at jeg kan se DVD via scart?

Håber virkelig på lidt hjælp

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 20:22
Måske du har slået noget "progressive scan" til.

Dette virker kun over HDMI og component.

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
JHA84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 20:37
Jeg har prøvet at trykke på progressive knappen flere gange, så den skiftede mellem video, auto og normal men stadig er der sort skærm!
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 02:51
Ja, jeg gentager nok blot Maggerholm, men prøver nu alligevel.

Din DVD skal stå på RGB, ikke progressive, da et sådant signal ikke virker over scart. Nu vil din DVD sende RGB til fjernsynet.

Fjernsynet har muligvis 2 scartindgange. Den ene kan modtage et RGB signal, men den anden sandsynligvis kun s-video. Så man skal altså bruge scart indgang 1. (hvis der er 2)

Og nu skal fjernsynet sættes på AV og der skal så være billede. Vær sikker på at scartstikket virkelig sidder korrekt, det er let at gøre dette forkert, måske fordi det er svært at sætte i bag på et CRT fjernsyn. Hvis der er 2 scartindgange, er der også 2 AV indstillinger, AV1 og AV2, man skal vælge den rigtige.

Hvis det ikke virker ved jeg ikke hvad du kan gøre. Det skal virke!

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 11:31
Burde AV-1 indgangen egentlig ikke kunne finde signalet fra DVD-afspilleren, og selv skifte om - hvis der altså er 'hul igennem' fra afspilleren - når man tænder for denne?

Sådan har det da fungeret med de billedrørs-TV med 2 scart-indgange, jeg har været i berøring med. Hvis ikke, tyder det vel mere på, at afspilleren ikke er korrekt indstillet i setup'en. Jeg vil også anbefale, at du lige tjekker om scart-kablet nu også sidder korrekt i AV-1 indgangen.

Redigeret af musicus - 24-Juni-2007 kl. 11:41
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
JHA84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 12:43
Scart kablet sidder korrekt i AV1 (RGB) indgangen på mit tv. Jeg har prøvet alle mulige indstillinger i menuen, samt trykket på den progressive knap på afspilleren, hvor man kan slå det fra. Intet hjælper. Jeg har nu kontaktet et Sony service center, for jeg er rimelig sikker på den scart udgang er defekt!
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 12:08

Det der er klart eksempel på Sony'en registerer det er et gammelt Tv, og kobler fra. Ligesom Windows har problemer med nogen skærme og opløsninger, plus hvad som sker i en Sagem 81   Nøjagtig som hvis ens Bil opførte sig som ens Computer.

Jeg håber det der Lykkes, Sony er nogen gange "Lidt FOR smarte".

Til top
JHA84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 12:40
Okay, men den duer jo heller ikke på mit Samsung LE32R72B LCD, og så gammelt er det jo heller ikke
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu