Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
The-Bas
Junior bruger
Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
|
Emne: Konsol på en plasmaskærm Sendt: 27-Juni-2007 kl. 13:33 |
Hey. Har søgt rundt omkring på nettet efter erfaring ved brug af Xbox 360, eller konsoller generelt tilsluttet et plasma-TV. Men får s*tme mange forskellige erfaringer tilbage.  Flere melder at de ALDRIG har set retention/burn-in på deres skærm, på trods af at spille op til flere timer. Andre får retention efter bare 15min.  Hvis der er nogen herinde der kan fortælle om deres erfaring (indstillinger mm.) ville jeg blive ualmindeligt glad.
|
 |
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
|
Sendt: 27-Juni-2007 kl. 13:42 |
Jeg ser retention efter jeg har spillet en times tid, nogen gange mere, nogen gange mindre... men jeg har spillet MEGET længere tid hvor det stadig bare var mild retention. Mine indstillinger er sådan at det ser bedst muligt ud, altså jeg har ikke skruet ekstra langt ned for lys & kontrast eller noget.
Jeg ville ikke ha nogen kvaler ved at sidde og spille 6 timer på en plasma (hvis jeg da gad så langtid i træk ), det ville ik gi burn-in på mit.
Men det er jo altså forskelligt fra skærm til skærm og spil spil.
Redigeret af hyldig87 - 27-Juni-2007 kl. 13:50
|
 |
The-Bas
Junior bruger
Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 31
|
Sendt: 27-Juni-2007 kl. 14:02 |
Netop en som dig jeg søgte  Har netop 'næsten' samme model som dig, et PV70, lige ankommet igår.  Indtil videre er mine kontrast og lysstyrke indstillinger på ca. 35%. Så jeg burde måske ikke have nogen kvaler? Selvom det er splinternyt. Har jo ferie i denne uge, og vil da gerne nyde den fuldt ud sammen med min nye buddie
|
----
|
 |
hyldig87
Super bruger
|
Sendt: 27-Juni-2007 kl. 14:17 |
Mine indstillinger er på 40-45% (TV til rep. så kan ik tjekke, ikke pga. burn-in ). Og som sagt, ingen problemer med burn-in her.
SÅ tror roligt du kan tage en ferie med din konsol og TV, hvis du holder indstillinger lidt lavt her til at starte med. Det er jo heller ikke meget besvær evt. lige at tjekke hvordan det står til med retention en gang i timen ved lige at skifte over på en af de kilder der ikke får noget signal :)
Redigeret af hyldig87 - 27-Juni-2007 kl. 14:18
|
 |
nitrotg
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
|
Sendt: 27-Juni-2007 kl. 15:58 |
jeg kører med standart indstillinger og har heller ikke mødt nogen burnin's der ikke er forsvundet efter 30 sek anden baggrund..
Bruger min selector "henter data" hvide baggrund når jeg skal fjerne de burnins der er fra feks tv3 og den slags.. trykker bare et par gange på guide så forsvinder det :)
|
 |
hyldig87
Super bruger
|
Sendt: 27-Juni-2007 kl. 16:00 |
En anden udemærket måde at fjerne retention er gå på en TV frekvens hvor der ikke er nogen kanal altså bare "sne" :)
Oh BTW, hold dig fra den indstillings profil der hedder Dynamisk!!!!! Brug Normal eller Biograf afhængig af hvad der passer dig bedst
Redigeret af hyldig87 - 27-Juni-2007 kl. 16:02
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 27-Juni-2007 kl. 20:35 |
The-Bas Du giver den bare gas med konsol spil. Spiller både på 360 og PS3. Jeg spiller gerne nogle timer af gangen og har ikke set oplevet noget burn-in, ej heller ikke rigtig noget bemærkelsesværdigt retention
|
 |
XBiz
Bruger
Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 61
|
Sendt: 29-Juni-2007 kl. 17:53 |
Jeg spiller meget XBOX 360 og Wii i mange timer af gangen, og har endnu ikke haft nogen form for burn-in. TV'et har dog også kørte 200 timer med Break-in DVD .
|
 |