|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KimMatthiesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 22-Juni-2007 kl. 07:31 |
Har Lige sammlet et VMCE og har et problem. LiveTV billedet er af ringe kvalitet, virker grumset og sløret. Mit pana Plasma TV er koblet op til MCE via HDMI, og alt andet som LiveTV , Ser kanont ud. Flytter jeg antenne kabel, direkte i mit TV ser det kanont ud. (TDC kabel TV). Har også prøvet at skifte kabel uden succes. Nogen der har set noget lignende ? evt har en løsning. ? Er det et et driver problem, eller er tuner bare af dårlig kvalitet, skal jeg evt. have en signal forsærker på. /Kim Matthiesen
|
|
Panasonic 42PV500E
Antec LifeStyle Fusion, Floppy DVT-C VIA CAM, ABIT-IL-90MV, Intel Core2Duo2 1.83Ghz, 2 GB Mem |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Analog TV-kort kræver et godt signal... Herudover kan man satse på nogle tweak-tools, som forbedrer billedet, søg i dette forum, det er en del om emnet...men det primære er ordentlig signal.. Derfor kan det være enklere at satse på en DVB-c-tuner, så kan man også optage og vise den digitale stream direkte uden den overflødige encoding, som udføres af et analog TV-kort.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
KimMatthiesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Mange tak, Nogen gode anbefalinger til en DVB-C Tuner. Hvad med en FloppyDTV DVB-C ? kan det anbefales. "Har kontaktet TDC for at høre om de har nogen anbefalinger... men der kommer nog først svar om en 1-2 uger...:=) " |
|
Panasonic 42PV500E
Antec LifeStyle Fusion, Floppy DVT-C VIA CAM, ABIT-IL-90MV, Intel Core2Duo2 1.83Ghz, 2 GB Mem |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at søge i dette forum, der meget stof om DVB-C... bl.a. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1183&zoneid=1 En oplagt mulighed er, som du nævner er floppy/fire DTV. Dette TV-kort er supporteret i de mest kendte HTPC-programmer. Når det drejer sig om TDC-kabel er Technotrend C1500 også en mulighed, men bedst med DVBviewer. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1183&zoneid=1
|
|
![]() |
|
![]() |
Fik nu sat et floppyDVT op Incl. CAM og TDC abbo kort.
Og det ser da noget bedre ud, har dog fået det problem at media center crasher efter ca 10 sec. live video/tv. Hmmmm nogen der har en ide...? er den gammle MCE i XP mere stabil/bedre. ! |
|
Panasonic 42PV500E
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Har du tjekket www.digital-everywhere.com for senest vista driver?
|
|
![]() |
|
![]() |
det er de nyeste, vil dog lige prøve med en XP på anden disk... da jeg tror det er vista og vista drivere der bare skal være underlige...
|
|
Panasonic 42PV500E
|
![]() |
|
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Hejsa jeg har også firedtv via vista mediacenter, jeg er ikke imponeret over kvaliteten! Dvb-t signalet i gennem mit pdp-427xd er 3 gange så godt. Er der nogen nder har nogle ider til hvordan jeg kan trimme det? jeg har nyeste fw og driver.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kjeldstrup er din HTPC (grafik-kortet) forbundet optimalt til dit TV? Vga , HDMI/DVI hvilken opløsning? |
|
|
|
![]() |
|
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Ja det er via HDMI og 1080I
|
|
![]() |
|
![]() |
Nå installerede en clean Vista (x64), og beholdt build ind driverne, samt FloppyDVT (x64) drivere og nu spiller alt... har ikke haft BSOD siden.
|
|
Panasonic 42PV500E
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |