recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - de berømte 200 timer på plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketde berømte 200 timer på plasma

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mwliverbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: de berømte 200 timer på plasma
    Sendt: 30-Juni-2007 kl. 14:17

hej til alle

jeg synes jeg huske at nogen på et tidspunkt skrev at man på pana 4270xe kunne se hvor mange timer skærmen er brugt(timer), men kan ikke lige finde tråden nogen der kan hjælpè??

panasonic 42px70. sony recorder rdr hz 720. selector sagem 60
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 14:50

Det ligger i service-menuen, som jeg ikke vil give oplysninger om, men bortset fra dét: Der er ikke noget "magisk" over de 200 timer der nævnes som indkøringstid, det er bare et tal for at være på den sikre side. Om du kører 150, 200 eller 250 timer som "indkøring", er ikke specielt afgørende.

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 19:12

hmm. Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide, hvor man ser det henne. Jeg kan umiddelbart ikke finde det. Har været inde i menu'en-->> instillinger.

Nogle andre, der kan fortælle hvor man konkret kan se det ?

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 19:43
Det er blevet nævnt her på forum'et en gang før, så søg og du skal finde. Jeg kan ikke lige huske det, men som sagt er det ikke noget man skal ind og pille i, hvis man ikke ved hvad man roder med.
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 19:48

Jeg skrev hvordan man kom ind i service menuen for et par uger siden eller såen noget...

Men som jeg os skrev dengang, så kan det absolut anbefales at holde fingerne fra det! Man kan ødelægge meget derinde, og det er svært at finde rundt da man ik skifter imellem menu'er og og indstillingerne med pile som man normalt gør, det er med forskellige tal og knapper...

Redigeret af hyldig87 - 30-Juni-2007 kl. 19:57
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 19:53

Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Men som jeg os skrev dengang, så kan det absolut ik anbefales at holde fingerne fra det!

Og her må der være tale om en fejl, er sikker på at hyldig87 mener at det man skal holde fingerne fra det

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Men som jeg os skrev dengang, så kan det absolut ik anbefales at holde fingerne fra det!

Og her må der være tale om en fejl, er sikker på at hyldig87 mener at det man skal holde fingerne fra det

Hovsa :P ej det var en tastefejl fra min side  

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 20:03

Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Hovsa :P ej det var en tastefejl fra min side  

Ej var det en tastefejl fra din side, at man absolut ik anbefales? Skal det så forstås sådan, at man absolut anbefales til ikke at holde fingrene væk, eller...? Edit: ....  

Redigeret af shaman - 30-Juni-2007 kl. 20:11
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Ej var det en tastefejl fra din side, at man absolut ik anbefales? Skal det så forstås sådan, at man absolut anbefales til ikke at holde fingrene væk, eller...?

Nu var der ingen smiley, så jeg ved ikke rigtigt om du reelt blev forvirret eller hvad, men:

Det kan absolut IKKE anbefales at pille i service-menuen på især Panasonic, hvis man ikke ved hvad man laver. Den er ulogisk opbygget, og et enkelt uheldigt tryk kan sende TV'et en tur på værksted, for egen regning.

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 20:25

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Nu var der ingen smiley, så jeg ved ikke rigtigt om du reelt blev forvirret eller hvad, men...

Synes allerede der var så mange, men har nu tilføjet et par stykker for en sikkerheds skyld

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 20:52

Der er nu ingen ben i servicemenuen på en PV60 og hvis det bare er antal timer man kigger efter så kræver det, at man rammer forkert på remoten for, at lave lort i det.

Det er ligetil og trykker man på de rette taster (som jo står beskrevet i den vejledning man har til, at komme ind i menuen) så er det ganske harmløst.

Men husk på som Otto siger: Rammer man forkert kan det ende i en rep for egen regning...

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:09

Der er større chancer for at en af ungerne lander et brio tog på TVet, end at man kommer til at ødelægge noget under aflæsning af timetallet.

Hvad er worst case scenario? En timeløn + transport til en tekniker? 3000 for en prof kalibrering?

P.S. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24575& PN=9&TPN=2

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu