recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MX4000 + sony DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMX4000 + sony DVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Broch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: MX4000 + sony DVD
    Sendt: 27-December-2004 kl. 11:32

Hej..

Står her med et lille problem..

Nogen af mine forældres venner, har fået købt en Sony DVD.

De har en MX4000 og B&O video, SONY DVD, BEO4 fjernbetjening.

Videoen sidder i AV1, og selvfølgelig sætter jeg SONY dvd'en i av2. Går ind i menu - setup - SOCKETS, vælger V-tape 2 for av2, da jeg synes det er det mest indlysende valg for DVD'en? (da det ik virkede prøvede jeg selvfølgelig os de andre muligheder, cdv osv)

SÅ sidder jeg og piller lidt ved det, indtil jeg skifter DVD'ens scartstik over i Video'ens scartstik, altså

DVD AV2 ---> AV1

Video AV1 --> AV2

SÅ virker DVD'en nu, når jeg trykker på v-tape. MEN nu er det at Video'en [AV2] ik virker.. ifølge manualen, skal jeg aktivere AV2, ved at trykke på list, eller noget ligningende! men det virker ik helt!

Så håber lidt i kan se problemet,

1: Aktivering af AV2 på fjernsynet.

2: Tilslutning af SONY dvd til AV2, og VIDEO kommer tilbage i oprindelig AV1 stik på fjernsynet.

Mvh jesper broch..

GOD JUL, GODT NYTÅR..

Havde Phillips DVDR1000,
Har nu DVDR725H/02
Til top
NielsP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Juli-2004
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 12:05

Du sætter videoen i AV1 og DVD i AV2.

Sockets konfigurerer du på TVét til AV1=Video og AV2=Video2.

På fjernbetjeningen bruger du Video til AV1 og v.tape2 til AV2. v.tape2 finder du ved brug af list-knappen. Hvis ikke v.tape2 kommer frem når du bruger list-knappen skal du tilføje den på listen. Se i manualen for Beo4 hvordan du tilføjer v.tape2 til list-funktionen.

Niels

Til top
Broch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 12:07

Hej NielsP..

Jeg vil prøve det du siger. Lyder næsten som det jeg prøvede, men lidt anderledes, men lidt kan jo osse gøre det. Utrolig, bar fordi det er B&O, så skal det være så indviklet.. men tak for hjælpen, skriver lig om det virker...

mvh jesper broch...

Havde Phillips DVDR1000,
Har nu DVDR725H/02
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 13:29

Hvis det er en B&O video skal den sidde i AV1 konfigureret son B&O Video. Sony'en skal sidde i AV2 konfigureret som Video2 eller CDV - hvad er ligegyldigt. Det eneste det betyder er hvilken knap på fjernbetjeningen der skal bruges.

Jeg har selv et MX4000 med en VX7000 video og en 300kr DVD. Jeg bruger så CDV knappen på min Beolink 5000 til DVD'en

Til top
Broch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 13:51

HEj kim.t

har skrevet til dig i PB...

der er lig en sidste ting du skal hjæpe med...

noget med at aktivere AV2 og tilføje den til list på fjernbetjeningen..

mvh jesper broch

Havde Phillips DVDR1000,
Har nu DVDR725H/02
Til top
Broch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 15:05

Hej igen... har lig været ovre og prøve det af..

VIDEO'EN tilbage i AV1, SONY DVD tilbage i AV2. inde i sockets står den på v-tape 2.

gjorde som i sagde, men er problemet at :

Når de nu starter SONY DVD'en, så starter den automatisk på deres fjernsyn, og afspiller som den nu skal. MEN HVIS de så vil tilbage til TV, se nyheder eller et eller andet, OG SÅ tilbage til DVD'en igen, ved ik hvilken knap det er. VED ik hvordan jeg kommer tilbage til DVD'en der afspiller! har prøvet det med at tilføje noget i list på fjernbetjeningen, men syns det er lidt svært det med at tilføje, ved ik HELT HVAD det er jeg skal tilføje!!!!

tak for hjælpen.

mvh jesper broch.

Havde Phillips DVDR1000,
Har nu DVDR725H/02
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2004 kl. 20:35

Hej Broch,

Oprindeligt skrevet af Broch Broch skrev:

MEN HVIS de så vil tilbage til TV, se nyheder eller et eller andet, OG SÅ tilbage til DVD'en igen, ved ik hvilken knap det er.

Jeg er på ingen måde kyndig B&O bruger - men jeg har også hjulpet lidt i familien med opsæt af en Sony DVD afspiller til et B&O fjernsyn.

For at gøre som du beskriver, bør du kunne skifte frem og tilbage mellem TV og DVD ved at trykke på 'TV/DVD' knappen på DVD optagerens fjernbetjening. TV'et skifter til optagerens scart indgang når optageren signalerer signal (på scart pin 8) - så når du trykker 'Play' vil optageren indikere at TV'et skal skifte (hvilket du også beskriver fungerer fint). Med 'TV/DVD' knappen kan optageren sættes til at signalere at der nu ikke længere skal vises signal fra optager-indgangen (pin 8 'slukkes'). Ved at trykke 'TV/DVD' skiftes mellem signal (på pin 8) og ikke signal - og du kan opnå det du ønsker!

Hvordan TV'et kan styres, som andre har beskrevet tidligere, kan jeg ikke hjælpe med (det stod ikke umiddelbart i deres medfølgende manual, så jeg opgav at komme videre ad den vej).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2004 kl. 21:40

Hvis du i stedet for v-tape 2 bruger CDV har du adgang til DVD'en via DVD knappen på Beo4 (hvis det er en nyere model med knappen). Eller kan man på en eller anden måde tilføje "V.TAPE2" til LIST.

Jeg har som sagt ingen Beo4 kun en Beolink5000 som kører 2-vejs komunikation med TV/anlæg m.m.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu