|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Mistobu ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 02-Juli-2007 kl. 22:00 |
||
Hej med Jer der ved mere end mig, Er der nogen herinde, der kender forskellen på Sony's modeller: RDR-HX970 og RDR-HXD970B selvfølgelig ud over prisen. Når man ser på Proshops hjemmeside er der en ganske stor prisforskel, men de ekstra bogstaver "D" og "B" i sidstnævnte modelbetegnelse (billigste) har nok en forklaring, som jeg p.t. ikke har kunnet gennemskue. |
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
||
Hej Mistobu,
Du kan danne dig et hurtigt overblik over årets Sony modeller udfra nyheden her på siden - Nyt om Sonys 2007 recordere. Der findes ikke nogen RDR-HX970 optager, selvom den nævnes på flere web-butikker (og endda Sony Center Hellerup ![]() Det "B" du nogle steder finder efter modelbetegnelsen står for "Black" (Sort) - den anden variant er "S" ("Silver" / Sølv). /Lars |
|||
![]() |
|||
Mistobu ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
||
Hej Lars, Mange tak for svaret, Lars. Har allerede med stor interesse læst artiklen fra Recordere.dk, som du henviser til - god artikel Har i mellemtiden været på http://www.sonycenter.dk/Roskilde/Produkter/DVD/RDR-HXD970.a spx hvor "den" også hedder RDR-HX970 til DKK 5.499,- På http://www.proshop.dk/productlist.aspx?typid=471&grpid=5 4&catid=3 nederst på siden vil du se: RDR-HX970 - Sort, DKK 5.145,00 RDR-HXD970B - Sort, DKK 3.823,00 Hvad skal man tro? Kan man her købe en 970er til DKK 3.823,00? mvh /Michael |
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
||
Hej Michael,
Jeg tror faktisk godt du kan erhverve RDR-HXD970 for de 3.823,- der annonceres med på Proshop's web-butik (dog er det formentlig et parallel-importeret produkt - uden om Sony DK). Min 'lomme' teori om hvor forvirringen opstår er, at Sony DK ved en fejl har annonceret alle modellerne som RDR-HX modeller (også 870/970). De HX970 der optræder på flere danske sider skulle altså i virkeligheden have været RDR-HXD970 - hvilket passer med den danske vejledende udsalgspris på HXD970 på de ca. 5.000,- (her på recordere.dk fik vi også nyheden fra Sony DK om HX870/970 - se her). Kan du dog affinde dig med en parallel-importeret optager kan du øjensynligt finde den til de knap kr. 4.000,- (som den kan findes til på tyske pris-søgetjenester). /Lars Redigeret af laursen - 02-Juli-2007 kl. 23:08 |
|||
![]() |
|||
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
Hvis det er en parallelimporteret maskine vil der så stadig være danske undertekster? Vil de danske garantibestemmelser være gældende? Iflg. Proshop er den med HDMI type A svarer det til 1.3? Henninge Redigeret af henninge - 03-Juli-2007 kl. 00:24 |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Sansynligvis. Jeg tror ikke der er forskel på Sonys modeller indenfor EU.
Ja da. For det er forhandleren som yder reklamationsretten. Og det uanset hvor forhandleren har købt varene. Men hvis du tænker på om Sony Danmark står bag forhandleren, med deres normale garanti, så er svaret nej. Hvis det er en god og stabil forhandler, så burde det ikke betyde noget. Men er det en af de forhandlere som hellere vil "over hvor gærdet er lavest" fordi det koster for mange penge, så vil du opleve en forskel. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
De nye Sony recordere har CEC, muligheden for at enhederne snakker sammen via HDMI, og den findes fra HDMI v1.2a Der burde dog ikke være nogen forskel for dig - om den har HDMI 1.2a eller 1.3. I sidste ende afhænger det også af, hvilke dele af de standarder som den understøtter - og ikke mindst hvilke dele displayet understøtter. /Lars Redigeret af Lars - 03-Juli-2007 kl. 00:51 |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
Apros ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
||
Har tidligere selv handlet Sony produkter hos Proshop til favorable priser - bl.a. en HXD870. Alle gange er de kommet via Actebis fra Sony Danmark. Så der er god grund til at tro, at dette også er tilfældet her. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Lars og andre bidragsydere, Synes nu som om at i det mindste min uklarhed om modelbetegnelsene er blevet afklaret. Som yderligere supplement skriver Sony Center Roskilde som svar tilbage på min mail med samme spørgsmål: "Den rigtige typebetegnelse er RDR-HXD970B B står for black og modellen fås kun i sort."
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |