recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophængning af Fujitsu-Siemens PQ42-1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOphængning af Fujitsu-Siemens PQ42-1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Emne: Ophængning af Fujitsu-Siemens PQ42-1
    Sendt: 04-Juli-2007 kl. 22:05

Jeg har et Plasma som ovenstående så jeg vill hænge op på væggen. Jeg har fundet et partnummer der hedder S26361-F3135-V170, men det er så som så med at skaffe det...

Anyway, det er også relativt dyrt, så jeg kigger på alternativer - Manualen beskriver kun at man hænger 2 kroge på væggen der skal gå ind i nogle huller i TV'et og måske er det i virkeligheden ok?

TV skal hænge på en murstensvæg lodret, så der er ingen tilt fik-um-dik eller andet fancy på krævet.

Bag på TV'er er der 4 skruehuller, men det er vist ikke til VESA beslag, afstanden vanret er 41,5 cm, og 32 lodret..mellem disse huller stikker der skruer ud, så man vil ikke kunne placere en ramme direkte op af bagbeklædningen i "firkanten"

Any ideas - eller bedre - hænger dit FS Myrica på væggen, og i så fald, hvordan?

Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2007 kl. 23:52
Jeg vil anbefale dig at købe et universalbeslag i Harald Nyborg. Det passer til de fleste tv og er incl skruer i mange str til tvet og skruer/rawlplugs til mur. Der er to lodrette beslag, som er med mange huller i til at sætte bag på tvet. Og en kraftig plade med kant til at hænge på væggen. De lodrette beslag bliver så løftet på vægbeslaget til sidst. Enkelt og ligetil.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2007 kl. 10:13

Nogle der har erfaringer med det? Det ser sgu da ok ud, og kan bære op til 75 Kg!

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&n=30 100

Redigeret af mos-eisley - 05-Juli-2007 kl. 10:13
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 07:50

Nu har jeg købt ophænget i Harald-Nyborg, det ser sgu mere end lovende ud, der er væg-skruer med, 3 størrelser skruer til TV'et, spændeskiver og mellemstykker til TV'et osv. Imponerende til prisen  Og så er der endda mulighed for lidt tilt i ophænget.

Iaften bliver det så hængt op!

Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 14:30

Dejligt at nogen kan bruge ens råd

Her er et til: Monter en til to små fatninger med 6 watt kolde sparepærer bag tvet. Så skal du bare se ambilight. Det er behageligt for øjnene og du kan nøjes med det lys, når du ser tv   

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 16:07
Jeg skal i IKEA i denne uge regner jeg med og have led settet der kan give forskellige farver, nogen fra Aalborg der skal have med? Så mail mig på bnp@mos-eisley.dk
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 10:26

Så blev skidtet hængt op - beslaget får simpelthen min totale opbakning med en lille anke: De medfølgende rawplugs er for små til de 10 mm huller man skal bore, vi havde store problemer med at de bare drejede med skruen rundt, så køb nogle bedre rawplugs inden du hænger det op.

Men beslaget kan bruges til alle tv, også de næste man køber, så er man  jo fri for at starte forfra  Og til en sølle pris af 249,-

Redigeret af mos-eisley - 07-Juli-2007 kl. 15:22
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 16:19

[QUOTE=mos-eisley]Jeg skal i IKEA i denne uge regner jeg med og have led settet der kan give forskellige farver, nogen fra Aalborg der skal have med? Så mail mig på bnp@mos-eisley.dk[/QUOTE]

Du ka vel ikke lige smutte omkring Vejle med sådan et sæt.  Jeg tror sgu det er bedre end mit hjemmelavede setup. Den nærmeste Ikea ligger i Århus og der er lidt langt på cykel. Og på deres hjemmeside står de ikke sender skidtet ud - dårlig service

Redigeret af Kampus - 07-Juli-2007 kl. 19:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu