recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forhandlernes vilkår
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForhandlernes vilkår

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Forhandlernes vilkår
    Sendt: 06-Juli-2007 kl. 08:33

På sin vis beundrer jeg forhandlerne lidt, at de er i stand til at sælge forældet isenkram (f. eks. fladskærmstv uden fremtidssikrede digitale tunere?) og at de er i stand til at sælge TV på baggrund af  den elendige rådgivning, de giver mange steder. Samtidigt står de og sælger i lokaler, hvor signalet giver ren "grød" på skærmen. Det er faktisk noget af en præstation.

At kunderne ikke siger fra indtil en standard er fundet og viser sig i produktionen, undrer mig lidt.
At mange køber med forventning om at billedkvaliteten bliver bedre derhjemme kan jeg heller ikke helt forstå.

For mig viser det egentligt, hvor megen magt reklame har i forhold til sund fornuft.

Redigeret af Garfield - 06-Juli-2007 kl. 08:42
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 12:04
At du smider en DVB-T tuner i et Mirai LCD TV gør det ikke det mindste fremtidssikret.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 12:23
Nej - og de med DVB-Tuner m. mpg-2 er forældede. Først når de har mpeg-4 tuner er der en vis fremtidsikret standard, har jeg ladet mig fortælle.
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 12:57
intet er fremtids sikret... og der bliver lagt alt for meget vægt på den digital tuner... Kom videre
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 14:21
Man kunne også sige... hvilken digital tuner? DVB-T, DVB-C eller DVB-S[2], hvortil kommer at de to sidste standarder kan være mere eller mindre udbyder-specifikke. Viasat og Canal Digital er ikke nødvendigvis det samme, når vi snakker kryptering.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 21:05

Jeg synes nu ikke man skal gøre det mere kompliceret end som så.

jeg er sikker på, at man snart vil finde mpeg4 tunere i TV, som vil kunne anvendes i den standard, som vi satser på fra 2009.

Jeg hader alle disse bokse, så derfor får jeg  måske nok ikke købt fladskærm før 2009. Jeg vil simpelthen have et tv med digital tuner, som kan anvendes i mange år fremover.

Jeg må dog konstatere, at der er sket gevaldige fremskridt siden jeg sidst var ude at se på tv.

Fremskridt siden da: 100 mhz lcd, Motion Enchanced teknik, bedre sort-niveau og bedre skyggedetalje på LCD

Hvis jeg nu ikke kan holde mig fra køb inden da: hvilke TV har så CA eller CI slot til mpeg4 enhed allerede nu eller gør jeg klogt i at vente?
Det lader jo til at SED-TV har lange udsigter.

Redigeret af Garfield - 07-Juli-2007 kl. 21:09
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu