|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
danniambi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 06-Juli-2007 kl. 15:14 |
hey ;) er meget glad for det, og grunden til jeg valgte plasma, var fordi det var bedst til mine behov. Jeg tegnede også en expert basis forsikring til 700, som dækkede evt. uheld. Jeg læste så manualen igennem og så dette, som var meget chokerende: |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Danni - velkommen til, og tillykke med dit nye Samsung Plasma, det er et fint TV. Det er helt korrekt, at man under forskellige forhold kan komme ud for burn-in, men så skal du også bære dig ret dumt ad. De første ca. 200 timer skal du benytte nedsatte parametre for f.eks. kontrast, lys, farve osv. Andre benytter sig af en "Indkørings DVD" som du kan finde her på siden blandt meget andet godt: http://www.recordere.dk/download/ Hvor om alting er, vill jeg nok vente med spil de første ca. 200 timer - just in case. Jeg har tidligere haft et Samsung Plasma, og benyttede da funktionaliteten med pixel-ændring. Men trøst dig, jeg har aldrig fået burn-in. Heller ikke af at se DVD med over/underbjælker. Jeg har dog svært ved at tro at nogen forsikring dækker mod burn-in. Held og lykke med det - du bliver alt andet lige glad for dit nye tv
Redigeret af Hother - 06-Juli-2007 kl. 16:35 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
danniambi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
tak for svaret ;)
altså det er en forsikring mod f.eks. skader som jeg selv har forårsaget. Og ringede ind til expert i jyderup, og det sagde at det dækkede de. Men ved ikke om det gør det, for hun lød til at være usikker. Men hvad er det så der sker efter de 200 timer? så kan der ikke ske burn in eller er risikoen bare meget mindre? |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej igen Danni - jo vist kan du lave burn-in efter 200 timer. Det kan ske som hvor en bekendt ved en fejl lod sit tv stå tændt med txt-tv i flere timer, eller hvis du spiller med det samme "panel" i mange timer. Men risikoen er væsentlig mindre efter de ca 200 timer.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
okay tak for hjælpen...
så det vil altså sige disse burn ins, kune forekommer ved at se det samme i flere timer I TRÆK , og ikke sådan sammenlagt.. så hvis jeg nu så TV2 i en time eller to, og derefter slukkede, og så igen så det senere på dagen, så ville der ikke ske noget.. men modsat at jeg så så TV2 flere timer 3-4 timer, så ville det forekomme? |
|
![]() |
|
![]() |
Nej der skulle ikke ske noget ved at se tv som du oplyser, heller ikke ved de 3-4 timer. Du kan muligvis opnå lidt retension (TV logo´et), men det forsvinder da heldigvis igen
![]() Redigeret af Hother - 06-Juli-2007 kl. 18:52 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |