recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med HDMI på F-I90HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med HDMI på F-I90HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Korkia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2007
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med HDMI på F-I90HD
    Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:49
Hej alle

Jeg har fået samlet mig en HTPC omkring et Abit F-I90HD bundkort og nu er jeg løbet ind i problemer som jeg håber andre brugere af dette kort kan hjælpe med. Skærmen jeg bruger er en Panasonic 50PX70.

Jeg kunne ikke få et billed frem via HDMI på min 50PX70, så jeg prøvede med VGA og det virkede fint. JEg tænkte at det sikkert ændrede sig når jeg fik intalleret et styresystem.

Jeg installerede så Windows Vista og lagde derefter de rigtige ATI drivere ind. Herefter prøvede jeg at skifte over på den rigtige HDMI kanal, men uden held - intet billed. Når jeg sætter HDMI stikket i, så dukker skærmen op i ATi COntrol Panel, så det er hverken HDMI stikket på fjernsynet eller i bundkortet den er galt med og heller ikke kablet. Men når jeg vælger skræmen som Primary eller som klon dukker der intet billed op på HDMI kanalen

Jeg har siddet og kæmpet med det de sidste mange timer, tjekket BIOS indstillinger i hoved og r** uden held. Er der et eller andet kvikt hoved der kan fortælle mig hvad jeg overser?

I BIOSen er HDMI sat til Normal (den anden mulighed er DVI) og jeg kan ikke se andet der er relevant for HDMI. På min 50PX70 er HDMI kanalen prøvet ved både 50 og 100 Hz

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 11:39

Har du aktiveret og valgt en HD opløsning i ATI driverne ?

Enten 720p (1280x720) eller 1080i/p (1920x1080)

Du kan ikke bruge almindelige pc-opløsninger over HDMI.

Hvor langt er kablet ? et for langt kabel kan give problemer med intet billede selvom pc'en godt kan "se" skærmen.

Ellers er der også den klassiske - tilslutter man hdmi kablet uden at computer og skærm er helt slukket (strømmen skal helt afbrydes på computeren) kan man risikere at brænde hdmi indgangen af på TV'et. Hvis det er sket kan pc'en nogen gange stadig godt "se" at skærmen er tilsluttet men der kommer ikke noget billede.

Redigeret af spawn - 07-Juli-2007 kl. 11:47
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Korkia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2007
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 12:05
Har prøvet med de rette HD opløsninger og kablet er 1,8 m, så der burde ikke være problemer. Den sidste mulighed er ret skræmmende, men jeg er relativ sikker på alt var slukket før jeg sætte HDMI stikket i, har også prøvet med HDMI stik nr. 2 på fjernsynet, her er heller ikke noget billed, men stadig bliver skærmen opdaget af grafikkortet.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af Korkia Korkia skrev:

Har prøvet med de rette HD opløsninger og kablet er 1,8 m, så der burde ikke være problemer. Den sidste mulighed er ret skræmmende, men jeg er relativ sikker på alt var slukket før jeg sætte HDMI stikket i, har også prøvet med HDMI stik nr. 2 på fjernsynet, her er heller ikke noget billed, men stadig bliver skærmen opdaget af grafikkortet.

Jeg kører med samme bundkort, og kortet kører altså ALLE opløsninger via hdmi uden problemer hos mig.
Har du prøvet KUN at koble hdmi til og intet VGA kabel? for du skriver flere gange at du kan se TV? det må være fordi du bruger vga og hdmi.
Så når kun hdmi er i og tv står på den rigtige kanal, vil du se bios / windows vises på skærmen. det gør den altså hos mig. Måske er det fjernsynet som ikke fungerer optimalt med hdmi? har du prøvet andet kabel?

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 12:59
ingen problemer her med samme bundkort + LG PM1MA
Husk at vælge HDMI audio/video i bios
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 12:31

Jeg har samme problem, får ingen billede på HDMI. Har du fået løst dit problem, og i så fald hvad gjorde du?

Er der nogle som har nogle screenshots af hvad Catalyst control center skal stå på for at der kommer billede ud på HDMI?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu