Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jnvir
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
|
Emne: Danmarks Radio... Sendt: 09-Juli-2007 kl. 10:58 |
Er jeg den eneste, der synes, at det er pinligt for DR, at jeg *hver dag* når jeg zapper forbi - eller ser - DR1/DR2, ser en eller flere udsendelser med en tekst i toppen af billedet, der beklager, at de ikke kan sætte undertekster på - eller at DR i lørdags over en periode på mere end 15 minutter sendte DR2-lyden oveni DR1-lyden.
Det er jo trods alt ikke en lokal-tv-station, der drives af frivillige kræfter.
|
|
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 11:15 |
jnvir skrev:
Er jeg den eneste, der synes, at det er pinligt for DR, at jeg *hver dag* når jeg zapper forbi - eller ser - DR1/DR2, ser en eller flere udsendelser med en tekst i toppen af billedet, der beklager, at de ikke kan sætte undertekster på - eller at DR i lørdags over en periode på mere end 15 minutter sendte DR2-lyden oveni DR1-lyden.
|
For det første var det ikke 15 minutter, det drejede sig om og slet ikke uafbrudt, og for det andet kan jeg ikke genkende det med underteksterne.
Så ud fra mit synspunkt: Ja, du er den eneste med disse problemer.
|
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 13:47 |
Dr har mange fejl for øjeblikket, da de har flyttet programafviklingen til DR-byen og det har givet dem en del indkøringsproblemer - også med underteksterne. Om det så lige også er det, der er årsagen til problemet i lørdags med lyden ved jeg dog ikke......
|
miri
|
|
jnvir
Super bruger
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 14:25 |
Non-Desperado skrev:
jnvir skrev:
|
For det første var det ikke 15 minutter, det drejede sig om og slet ikke uafbrudt, og for det andet kan jeg ikke genkende det med underteksterne.
Så ud fra mit synspunkt: Ja, du er den eneste med disse problemer.
|
Jeg brugte vist ikke ordet 'problem'. Jeg synes bare, det er pinligt for en "professionel" radiofoni.
Jeg målte faktisk tiden på mit radiostyrede ur. Og det var mere end 15 minutter, det strakte sig over. Og nej, jeg optog IKKE Morse, så jeg kan ikke dokumentere det...
Redigeret af jnvir - 09-Juli-2007 kl. 14:26
|
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 15:30 |
jnvir skrev:
.... Og det var mere end 15 minutter, det strakte sig over. Og nej, jeg optog IKKE Morse, så jeg kan ikke dokumentere det... |
Pointen er, at det strakte sig over mere end et kvarter, men det var ikke konstant - dvs. der var perioder under forløbet, hvor lyden var OK - det gælder i hvertfald dvb-t og Hovesenderen. Men du har ret i, at det ikke brude ske!
|
miri
|
|
jnvir
Super bruger
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 15:39 |
Undrer mig også over, at der som fast tekst nederst på tekst-tv-side 301-305 (tv-programmerne) står PDC USTABIL.
Ikke fordi jeg bruger det, men hvorfor skrive det? Hvis PDC skal kunne bruges, skal det vel være stabilt. Ellers kobl det fra...
|
|