recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV signal kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV signal kvalitet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: TV signal kvalitet
    Sendt: 29-December-2004 kl. 08:54

Hej Alle
Herligt forum ! Man kan jo læse i timevis

Ok, mit spørgsmål går på følgende.
Jeg købte en Pioneer 5100 for snart længe siden, der havde jeg almindelig stueantenne på taget og kvaliteten var fin synes jeg.
Nu har jeg så endelig fået taget mig sammen og har fået tdc's store pakke. Herligt ! MEN, jeg var faktisk lidt skuffet over kvaliteten af tv signalet - dog tyder det på at det faktisk kun er de danske kanaler som dr1, dr2, tv m.m som er en smule "uldne" .. altså ikke sne men det står bare ikke skarpt. Det gør fx eurosport, mtv, discovery men bare ikke de danske !! HELP!.. det er sk... irriterende.

Håber nogen har en god ide til at løse dette !!

Karsten

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 09:24
Hvad med at få en Selector? Du behøver jo ikke at købe programpakker, men et kort til 199 om året skal du dog have. Så kan du optage dine programmer i DVD-kvalitet. Jeg optager generelt altid kun fra min dekoder. Jeg er nemlig også utilfreds med signalet fra TDC.
Til top
newbie 2004 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 15:31
er det kun folk fra TDC som kan bruge selector......og er det alle kanaler som er i DVD kvalitet??
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 15:37

En Selector fra TDC kører på TDC's antenneanlæg, som udover det almindelig TV-signal også udsender stationer digitalt. Og dem kan du så fange med en dekoder (Selector) Her i København, hvor jeg bor, er det kun Københavnerkanalen som ikke kan ses på den nye dekoder, som lige er kommet. Den kan nemlig kun modtage digitale kanaler. Men den er jo beregnet til betalingsTV som f.eks. TV1000 eller Canal+, men man behøver som sagt ikke at købe en pakke med programmer. Den koster 1600 men TDC har i øjeblikket et tilbud, der går ud på at man lejer Canal plus for et år, så får man dekoderen gratis. Hvor lang tid dette tilbud kører, ved jeg ikke.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr&_nfls=false

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Hvad med at få en Selector? Du behøver jo ikke at købe programpakker, men et kort til 199 om året skal du dog have. Så kan du optage dine programmer i DVD-kvalitet. Jeg optager generelt altid kun fra min dekoder. Jeg er nemlig også utilfreds med signalet fra TDC.

Er det den nye eller gammel Selector? Den gamle Selector kører mig bekendt ikke med så høj en bitrate at signalet kan tåle sammenligning med dvd'ens bitrate. Men det er stadig en forbedring. Hos mig er forbedringen forskellig fra kanal til kanal. Den er forholdsvis lille på DR og TV2, men temmelig markant på TV3 og 3+.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 17:14
Det har du så nok ret i. Jeg tænkte på den nye selector, det er den, de har tilbud på. Jeg ser en stor forandring hos mig, og jeg optager meget sjældent - eller ser TV - uden at det er gennem dekoderen. Men selv på den gamle dekoder står signalet fint - men som du siger, jeg har nok haft munden fuld, da jeg sagde DVD-kvalitet.
Til top
OleJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2003
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 17:55

Har du prøvet med et andet antennekabel ? En af mine bekendt havde samme problem med ulden billede, så skiftede han antenne kabelet uden med et Profigold til ca. 100 kr., herefter klokke klart billede, overvejer selv at skifte mine antenne kabler efter at have set forskellen fra standard kablerne.

Hos http://avconnection.dk/ har de nogle Tech+Link antenne kabler, de er nok ikke helt dårlige.

Hvis der er andre som har nogle links til nogle gode antennekabler må de gode ligge et link.

Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 959
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 18:53
I den forbindelse har jeg et spørgsmål, når man køber kvalitets antennekabel, kan man så også få spec. kvalitets stik hertil, ellers hjælper det jo ikke meget, eller har det mindre betydning?
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
OleJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2003
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 20:17

Dem der en på avconnection, og de profigold jeg har set, er færdig lavet.

Hvis man selv vil lave et kabel skal man sørge for at undgå at bruge de standard vinkel antennestikmed plastic kappe De er virkelig noget hø, da kablet er åbnet for HF støj (støj der kommer fra andre kabler, udstyr osv..)

Man kan købe nogen vinkel antennestik i metal som er HF tæt.

Så skal man også lige huske at kablerne skal skrues fast, og ikke må loddes på, da man vil miste 2-3 dB signalstyrke

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 21:00

Hej Johnny

Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

I den forbindelse har jeg et spørgsmål, når man køber kvalitets antennekabel, kan man så også få spec. kvalitets stik hertil, ellers hjælper det jo ikke meget, eller har det mindre betydning?

De Tech+Link antennekabler man kan købe er færdigmonteret er med guldbelagte stik.

Jeg købte nogle i ElGiganten forleden, til 139,- kr for 1,5m og 149,- for 3,0m. Selve kablerne er tykke og godt afskærmet. Stikkene guldbelagte (korroderer/irer ikke) og sidder godt fast på kablet. Virker som et godt produkt.

Om de er pengene værd?  Tja, man kan lave sine egne antennekabler som er fuldt ud lige så gode til at overføre signalerne. Med et godt antennekabel til 8-10 kr/m, og nogle gode stik til en 15-20 kr/stk. når man langt.

Men ved at købe et færdigt kabel, i en kvalitet som Tech+Link kablerne er, sikrer man sig at ihvertfald den del er i orden.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2004
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 09:24

Hej Alle

Tak for alle de gode svar! Jeg har udskiftet kabler til kvalitetskabler. Det undrer mig stadig at det kun er de kanaler som ligger i de lave frekvenser som er uldne.

Jeg har også et andet mystisk problem - dog kun på DR1 og DR2 (Set 1 gang på TV2). Billedet står og skifter hele tiden mellem 16:9 og 4:3 / 16:9 zoom. Det er utroligt irriterende men det er måske mit fjernsyn som har en defekt. Sender DR1+2 et specielt styresignal ud til fjernsynet som andre ikke gør ?

/Karsten

Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af PioKRU PioKRU skrev:

Hej Alle

Jeg har også et andet mystisk problem - dog kun på DR1 og DR2 (Set 1 gang på TV2). Billedet står og skifter hele tiden mellem 16:9 og 4:3 / 16:9 zoom. Det er utroligt irriterende men det er måske mit fjernsyn som har en defekt. Sender DR1+2 et specielt styresignal ud til fjernsynet som andre ikke gør ?

/Karsten

Jeg har et Phillips som gør det samme hvis jeg i opsætningen har sat auto-format til. Tror det har noget at gøre med om der er tekst eller ikke. Hvis der ikke er tekst i 30 sek. udvider billedet sig, når der så kommer tekst, formindsker det. Slå auto-format fra.

Redigeret af itjan
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu