|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
DennisRP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 09-Juli-2007 kl. 15:16 |
|
En bekendt har bedt mig hjælpe med hans mediecenter, da et skift af tastaturet giver nogle problemer.
Mediecentret er købt i Bilka, med alt software præinstalleret og konfigureret og har virket fint indtil nu. Han fandt et "Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Medie Center Edition v1.0" på tilbud og ville skifte det eksisterende Medion tastatur ud med dette. Men vi kan bare ikke få Medionen til at slippe taget i Mediecentret og lade MSs tastatur overtage. Installationsvejledningen siger at man blot skal opdatere via Windows Update, før at tastaturet virker, men heller ikke dette afhjælper problemet. Jeg har endvidere forsøgt at ændre kanal i Kontrolpanel -> Wireless Remote Settings. Hjalp ikke. I Enhedshåndtering kan jeg se at tastaturet står som "HID Keyboard Device", så det kunne tyde lidt på driverne ikke er blevet installeret? Kan nogen give nogen som helst form for hints. Jeg har aldrig arbejdet med mediecentre før og syntes ikke jeg har kunne finde noget på dette forum. Venligst, Dennis. |
||
![]() |
||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
|
Medion har før brugt deres eget keyboard / fjernbetjening med tilhørende ir-modtager. Disse har ikke brugt Microsofts RC5/RC6 protocol hvilket betyder at andre enheder ikke vil virke dertil. Har din Medion en standard IR-modtager? Så den vil virke med et Microsoft keyboard / fjernbetjening? Ellers skal du købe en løs Microsoft IR-modtager. |
||
![]() |
||
DennisRP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
|
Jeg kan ikke se nogen ekstern IR-modtager, men han har en MS fjernbetjening der virker.
Hele maskinen osv. er Medioen. Okay, en løs MS ir-modtager - jeg giver beskeden videre. Tak for dit svar! :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu var jeg på endnu på et besøg hos bekendte - hans MS fjernbetjening virker fint men der er ingen modtager sat til hans PC?
Kan man konkludere at det sidder internt i Medion maskinen? Men det er vel stadig underligt at tastaturet så ikke vil virke, når nu fjernbetjeningen gør? Im confused ![]() |
||
![]() |
||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
|
Hvis din vens fjernbetjening virker og er en Microsoft RC5/RC6 udgave er IR-modtageren indbygget og keyboardet skal virke. Hvis du stadigvæk ikke kan få det til at virke vil et billede af fjernbetjeningen + medion modelen måske hjælpe.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Min hukommelse svigtede mig vist - det ligner ikke en Microsoft fjernbetjening. Der står intet navn på den, så er sikkert et Medion produkt.
Fjernbetjening forside Fjernbetjening bagside Desuden fandt han nu manualen, hvor i der stod beskrevet en knap til at låse PC og tastatur. Et tryk på denne knap, kobler korrekt nok Medionen-tastaturet fra men Microsoft tastaturet kunne vi ikke få til at tage signalet (det havde heller ikke en knap på dens bagside, som trådløse enheder normalt har til at synkronisere sig selv med). Manual, der beskriver proceduren (som ikke virker) "Omkod tastatur knap" Så mit spørgsmål er nu blevet til - findes der ikke en 'reset' knap på Microsofts tastatur (det gjorde der nemlig på det medfølgende Medion tastatur)? Lidt flere billeder: PCens forside PCens bagside |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
|
Hvis man zoomer ind på billede af fjernbetjenings bagside kan jeg se der står "RF MCE Remote Control" på typeskilt. Dvs. det er er ikke en IR type som Microsofts. Hvad med det originale Medion tastatur, er det også trådløst? Hvis det også anvender RF, kører det muligvis på samme modtager som fjernbetjening, så det er denne modtager der konflikter? Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeps - RF synes at være en logisk forklaring, da man kan gå rundt i rummet og bruge tastatur og fjernbetjening (begge ting virker på samme tid). Men vil det så sige at Microsoft tastaturet aldrig vil virke, da det er IR? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja det har du ret i, medmindre du anskaffer en enhed der har den nødvendige USB til IR modtager. Den følger desværre kun med når man køber MS fjernbetjeningen. Den følger ikke med tastaturet |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for responsen, jeg fik købt fjernbetjeningen (med tilhørende modtager) hvilket selvfølgelig løste problemet - lækkert!
Men i forlængelse af denne luksus, vil min bekendte nu gerne helt skodde hans kablet mus og i stedet have en mus der ligeledes fungerer med den nye MS-modtager. Findes sådanne mus, eller skal man købe en særskilt mus med egen modtager (som han helst vil undgå) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |