|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Messi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() Sendt: 11-Juli-2007 kl. 10:54 |
Hvad bør man vælge? Hvilke fordele og ulemper er der ved de to typer projektor? Hvad foretrækker I? |
|
Panasonic 42" plasma
Apple TV Toshiba XE1 Denon AVR 3806 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1 |
|
![]() |
|
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
![]() |
|
Messi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
DLP Projector or LCD Projector - Which works best for you
Måske lidt gammel anmeldelse? Men tak for linket. |
|
Panasonic 42" plasma
Apple TV Toshiba XE1 Denon AVR 3806 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1 |
|
![]() |
|
HansHenrik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
- men gennemgangen af teknologiernes fordele og ulemper gælder bestemt stadig, så du kan bestemt bruge det.
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Ulempen ved LCD-teknologien ligger nok mest i risikoen for en gradvis afblegning af farvepanelerne, over længere tids brug. DLP-teknologien benytter sig af farvehjul, spejle og lys til at skabe farverne i billedet, og kun pæren mister lysstyrke. Farvehjulet slides ikke, og på sigt har DLP-projektoren derfor en længere holdbarhed. Om det skal være en DLP- eller LCD-projektor er et helt personligt valg, som kun kan træffes ved at have set begge projektor-typer 'live'. Jeg sværger selv til DLP-teknologien, men andre bryder sig ikke om det, da det godt kan afstedkomme 'Rainbowing'. DLP-teknologien har dog udviklet sig en del, siden jeg selv købte projektor. Nu har de flere segmenter i farvehjulet, opererer hurtigere og indeholder en mere avanceret chip-teknologi, end dengang. Ved Otto's 1080P-arrangement i Århus for fik jeg bl.a. demonstreret HD-DVD på en projektor, som viste sig at være en DLP-fætter. Dét ville jeg aldrig selv have gættet på: Ingen antydning af regnbue-effekt, overhovedet! Det var bare et RIGTIGT godt billede, den smed op på lærredet. Der var så ganske vist tale om en tæskedyr 'fætter', men mindre kan skam også sagtens gøre det. Redigeret af musicus - 12-Juli-2007 kl. 15:07 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Jeg er super glad for min LCD Mitsubishi HC5000
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |