|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
SKDR ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 13-Juli-2007 kl. 22:42 |
||
Jeg har problemer med opsætning af min Denon AVR-1707......pinligt med autosetup på receiveren 1. Min subwoofer starter ikke automatisk ved afspilning af almindelig radio og musik. Sub'en står på auto på selve sub'en og starter fint ved afspilning af surround dvd-film. 2. Ved afspilning af film på surround er lyden/effekten rigtig god på mine KEF KHT 2005.2, men ved afspilning af musik er lyden noget vattet og uden detaljer og lydbillede. Efterhånden savner jeg meget mine B&W 604S2, men det blev tid til noget der ikke er følsomme over for små børn. Nogen der vil hjælpe med punkt 1 og 2, og som eventuelt har nogle gode fif til god opsætning af receiver.
|
|||
KEF KHT-2005.2
Denon AVR-1707 Denon DVD-1730 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
1. I Surround er der en LF kanal, det er der ikke i Stereo. 2. sikkert på grund af mangel på LF kanal, du kan kompensere ved at justere på bas og diskant, det vil ikke have betydning på et Digitalt Input. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
SKDR ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Tak for hurtig respons, men jeg har lige et par spørgsmål til dit svar 1. Hvad er en LF-kanal? Er det en applikation i receiveren der skal slåes til ved stereo? 2. Er det LF-kanalen der giver signal til subwooferen om at tænde? |
|||
KEF KHT-2005.2
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Er det LF-kanalen der giver signal til subwooferen om at tænde? Ja, er der ikke Output til Subben så tænder den jo ikke. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jamen det er noget skidt, og det ærger mig da noget at jeg skal hen og rode med subwooferen hver gang der skal høres musik/radio |
|||
KEF KHT-2005.2
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, der kan være fordele og ulemper ved at den har automatisk tænd/sluk. |
|||
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Man kan på displayet på denon forstærkeren se når du feks hører stereo hvilke kanaler der får lyd (sæt den evt på 5.1 så ser du i højre side alle højtalere får signal + subben øverst til venstre hvor det vises), Når du kører stereo er der sikkert kun lys i højre og venstre kanal og ikke i sw kanalen, der skal du så manuelt gå ind og tænde for subben og sætte LFE + main så skulle du gerne få lyd i din sub i stereo, husk dette skal gøres når du står på den kilde du gerne vil have dit stereo indstillet på da såvidt jeg husker det gøres individuelt pr kanal og pr lydtype. sæt iøvrigt lyden på subben rimeligt højt på forstærkeren og skru så lidt ned på selve subben, ellers vil du opleve at den feks ikke tænder hvis der spilles lavt. Redigeret af rhsin - 14-Juli-2007 kl. 11:11 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Super svar, det kunne jeg bruge til noget. Nu er der kommet mere gang i musikken. Ved du/i hvilke højttalere der skal stå til small eller large? |
|||
KEF KHT-2005.2
|||
![]() |
|||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
||
Hvordan spiller dit setup , i forhold til dit gamle ?? Overvejer nemlig selv kef 2005.2 og en denon receiver 1907 Redigeret af MortenKBH - 14-Juli-2007 kl. 13:26 |
|||
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Jamen det kommer an på størrelsen af dine højtalere. I mit setup har jeg sat mine fronthøjtalere til large, og alle andre til small også selvom mine sidehøjtalere og centerhøjatele faktisk kan spille godt med fra bunden af, men ved at sætte dem på small og jeg har sat crossover frekvensen lavt på 40hz så spiller de alligevel med godt i dybden og det er kun effektlydende jeg får med i subben som jeg så har sat på en lidt højere effekt en normalt, dette syntes jeg er godt til surround men det lyder ikke godt i stereo derfor kører eg faktisk altid uden sub på stereo, men har også 2 8" basser i hver fronthøjtaler så de spiller ganske fint i dybden Så lige dine højtalere og jeg vil foreslå du der sætter alle på small også forsøger dig med en crossover på feks 80hz, prøv evt også på hh 60/120hz for at se hvad vej der matcher din smag, jo højere du sætter crossoveren jo lettere kan du retningsbestemme din sub, og det er sådan set ok hvis den kan stå lige under tvet, ellers skal du nok holde dig på omkring 80hz, husk også at jo højere frekvens du vælger så skal du nok vælge en lidt lavere effekt for at det ikke lyder "mudret", og jo lavere frekvens du vælger jo mere "punch" kan du give den for effekternes skyld, men da dine sattelitter er små i forhold til alm volumehøjtalere vil det nok være mest værd for dig at have subben nær skærmen med en crossover på mindst 120hz også afstem effekten efter hvad der passer både på surround og stereo (du vil nok opleve at til stereo skal den skrues lidt ned i forhold til surround) edit efter autosetup syntes jeg altid jeg ender med at køre effekten op på både mine side og baghøjtalere samt subben, det kan du måske osse gøre med held.. prøv start med 2 step op og prøv dig så frem, køb evt Digital video essentials der er nogle gode testlyde i også kan du også bruge den til at indstille din tvskærm. Autosetup er sådan set god, men jeg syntes den laver en indstilling med for svag sub og side/bagkanal Redigeret af rhsin - 14-Juli-2007 kl. 14:16 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Når man bruger en Sub, så er alle andre højttalere på Small, da LF jo så skal komme fra Subben. |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det kan slet ikke sammenlignes, ihvertfald ikke på nuværende tidspunkt med dårlig/forkert indstilling af min receiver. Mine b&w blev kun anvendt til stereo. De spillede helt anderledes og fantastisk end det nuværende satellit+sub sæt. B&W'erne kunne spille meget klart og der var generelt noget bedre lyd....men prisen er så også en anden. Jeg tør slet ikke begynde at regne på hvad et surroundsystem med udgangspunkt i B&W 604 størrelsen ville koste |
|||
KEF KHT-2005.2
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |