|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
cql1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 18-Juli-2007 kl. 14:30 |
Hej. Jeg vil h�re om I kan hj�lpe mig med at v�lge hvilket tv, jeg skal v�lge. Mine umiddelbare krav er som f�lger: - - H�jtalerne skal helst v�re placeret bagp�, s� tv�et ikke er visuelt tungt at se p�. - Tv�et skal v�re s� firkantet som muligt. - Tv�et skal v�re sort. - Tv�et skal h�nge p� v�ggen - Tv�et skal til tider v�re koblet til min b�rbar. (jeg har l�st om wireless tv, hvor jeg kan koble b�rbar, netv�rks-hd til, men regner med det er dyrt pt., eller?) Jeg forestiller mig, at tv�et m� koste mellem 6-8.000kr� muligvis 9.000kr, hvis I foresl�r, at jeg bruger de sidste penge. Generelt synes jeg, at Samsungs tv er super flotte. Men i de showrooms, hvor jeg har set deres tv, har jeg v�ret langt fra imponeret. De to modeller fra Samsung, som jeg umiddelbart er mest interesseret i er LE37R82B (ca.8.400kr) og LE37R86BD (ca.9.000kr). Jeg er stadig �ben overfor Phillips, Sony, Panasonic, Sharp, Amitech samt hvad I ellers har af forslag. Jeg h�ber I kan hj�lpe mig, samt at jeg har givet nok informationer til, at I kan danne jer et billede af hvad jeg s�ger. P� forh�nd tak! -tillæg: Ved at læse herinde, kan jeg se, at I spørger til hvad tv'et primært skal bruges til. Jeg skal sidde mellem 3,5 og 4 m væk fra skærmen. Redigeret af cql1 - 18-Juli-2007 kl. 14:54 |
|
/cql
Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Go for Panasonic. Bedste billedkvalitet til prisen. Næstbedste design. Hvad vægter du mest?
![]() |
|
![]() |
|
cql1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Tak for svaret.
Det er bare Panasonic, der rykker...? man skulle næsten tro, det var et Panasonic ejet site det her ![]() Der er noget med, at plasma, mister sine farver efter x-antal tid. Hvordan fungerer det? Er det sådan, at efter et par år, så vil farverne blive uklare? |
|
/cql
Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12 |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
mht. om det er et panasonic site det her, så bliver pioneers TV fremhævet som dem der viser det bedste billede, men de er så også noget dyrere.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Panasonic påstår selv at anslået levetid er 60.000 timer. Da vil kontrasten være sænket med 50%. Det svarer til at det er tændt 12 timer hver dag i 14 år. Og det er det dobbelte af CRT's levetid og langt mere end nogen LCD producent lover.
![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Jeg sætter en hund på højkant på at TV'et er dødt på anden vis inden da. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay... Det er alligevel pænt mange år...
Jeg siger endnu en gang tak. Jeg har lige et sidste spørgsmål, Kampus. Hvad med opløsningen? På Panasonic TH42PV70 er den 1024x768. Er tv'et så 'garanteret' HD-TV standarden? |
|
/cql
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
hvor ser du de 60.000 timer henne?? Jeg var nemlig inde og se, men synes ikke jeg kunne finde det Redigeret af tosa - 18-Juli-2007 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
![]() |
hvis du mener om TV'et er HD ready, så ja. For at være HD-ready skal det "bare" kunne vise 720 horizontale linjer, og kunne modtage 1366x768 (=720p) signaler. Og da det kan modtage 720p og vise 768 linjer overholder det jo HD-ready specifikationerne. Redigeret af tosa - 18-Juli-2007 kl. 15:39 |
|
![]() |
|
![]() |
Takker...
Det med de 60.000 timer kan jeg ikke lige huske her nu. Det kan godt ske, at jeg blander det sammen med andre tv, som jeg i de sidste par timer har siddet og læst på. Hvis det er tilfældet beklager jeg meget. Jeg har været inde på panasonic.dk, hvor jeg kigger på tre modeller, men har lidt svært ved at se den helt store forskel. Er der nogen af jer, der kan ridse op med forskellen følgende tre modeller: 42PV70E 42PX70 42PX700 Endnu en gang vil jeg gerne takke, for de hurtige svar. Det er service! |
|
/cql
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Alle tre har samme panel og elektronik og billedkvalitet - forskelle er i funktionalitet og lidt design på PX700
42PV70E - kun analog tuner 42PX70 - både analog og dvb-t digital tuner 42PX700 - ekstra hdmi indgang, lidt andet design, bedre lyd, indgang for sd-kort til billedevisning, anti-glare på skærm giver lidt mindre reflekser men samtidig en subjektiv opfattelse af lidt dårligere sortniveau. Redigeret af spawn - 18-Juli-2007 kl. 15:57 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
den eneset forskel mellem PV70 og PX70, er at PX har en DVB-T tuner, som PV70 ikke har. PX700 har lidt flere ting end de 2 andre, herunder bl.a. PIP, PAP, 2000 siders teleteksthukommelse (i modsætning til de andres 1500 sider). Og så har PX700 også bedre lyd end de to andre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |