|
Hvilke medier skal man undgå? |
Besvar |
Forfatter | |
fisterolfert
Bruger Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
Emne: Hvilke medier skal man undgå? Sendt: 31-December-2004 kl. 16:30 |
Skal ud og købe nogle dvd-r 8x medier men der er godt nok mange mærker at vælge imellem. Er der nolge man skal holde sig langt fra? Jeg skal bruge en 10 eller 25 pak med blank eller print overflade nogle gode forslag? |
|
OleJ
Junior bruger Oprettet: 25-December-2003 Status: Offline Point: 72 |
Sendt: 01-Januar-2005 kl. 10:36 |
Jeg kan ikke anbefale Prodye, de så ud til at virke fint i starten, men nu efter 6 måneder, kan næsten ingen af diskene læses, dem der kan stopper efter 1:20 minutter. Men de var godt nok også billige, så kan man klage?
|
|
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 01-Januar-2005 kl. 12:21 |
Jeg kan klart anbefale Verbatim og Memorx, det kan godt betale sig at give et par kr. mere pr skive.
|
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
Baseman
Bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Sendt: 01-Januar-2005 kl. 13:33 |
Hej Ole Dét lyder skræmmende ... ikke mindst fordi jeg pt. netop benytter Prodye til at optage på! Hvad er det for nogen Prodye, du har oplevet problemet med? '+' eller '-' ? / Gold eller nogen af de andre typer? Redigeret af Baseman |
|
Baseman in color
|
|
OleJ
Junior bruger Oprettet: 25-December-2003 Status: Offline Point: 72 |
Sendt: 01-Januar-2005 kl. 14:19 |
Det var Prodye DVD-R købt hos Nierle, måske har jeg været uheldig |
|
Baseman
Bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Sendt: 02-Januar-2005 kl. 11:36 |
Dem jeg bruger hedder Prodye Video (guldfarvede). Ud over en skive, som min dvd-optager ikke ville kendes ved, har jeg dog hidtil ikke oplevet problemer med dem. (Men igen: de optagelser jeg har lavet, er højest et par måneder gamle, så der kan stadig nå at komme problemer). De virker egentlig ikke som om de er specielt meget bedre end andre halv-billige skiver, så jeg tror nu ikke, jeg kommer til at købe flere af dem. |
|
Baseman in color
|
|
dvd-dyr
Bruger Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Sendt: 02-Januar-2005 kl. 20:08 |
Jeg har købt 50 Prodye DVD+R fra Nierle. De har fungeret upåklageligt (ca. ½ år) og jeg vil klart anbefale dem. Jeg købte dem, fordi mange andre var særdeles tilfredse med dem.
Jeg har til gengæld læst meget dårligt om Princo. Kvaliteten skulle være ret svingende. Og så købte en kollega 10 DVD-RW fra Princo. De kunne ikke slettes! Hverken i hans Pioneer PC brænder eller min NEC PC brænder. Ellers har jeg en del Verbatim og Ritek som jeg heller ikke har haft problemer med. /Kjeld |
|
LeCramp
Ny bruger Oprettet: 01-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
Sendt: 06-Januar-2005 kl. 00:37 |
Der er mange medier man så at sige kan brænde nallerne på. Både mht til
levetid og kvaliteten af brændingen. Et godt medie er alfa og omega.
Når det er sagt, så er det lidt af en jungle med medier til DVD. I
midten af 90'erne var det nøjagtigt det samme med CD-R medier. Der var
få mærker der var gode og kunne bruges i næsten alle afspillere, og så
var der mange der var dårlige hos alle andre end den brænder der havde
brændt dem.
Og det gør det ikke mindre forvirrende at mange mærker bliver lavet på samme fabrik. Eller enda at nøjagtigt det samme mærke bliver lavet på flere fabrikker (f.eks. Fujifilm's 8x DVD+ skiver). Verbatim, Fujifilm, osv. laver nemlig ikke deres egne skiver. Det får de bestemte fabrikker til. Verbatim er f.eks. kendt for gode skiver. Det er fordi de får de bedste fabrikker (som Tayio Yuden og Mitsubishi Chemicals) til at levere de rå DVD'ere. Så det aller bedste man egentlig kan gøre, er at købe ganske få af et bestemt medie, og så teste det. Fyld det med data, smid det i computeren og kør nogen tests og se hvilken kvalitet det egentlig er. Der findes mange gode programmer til dette, men det kræver man har en brænder/læser der understøttes. Nero's CD/DVD Speed kan, DVD-Identifier fra CD-Freaks, eller KProbe2. Og er man i tvivl om hvad og hvordan de programmer skal bruges, så kig i denne glimrende hjælpe post hos CD-Freaks. De programmer kan også vise hvilken fabrikant har lavet DVD'en. Og vil man have et fingerpeg om hvad der er godt, så har Digitalfaq.com en ok lille side om det. Ellers kan man igen ty til fanatikerne hos CD-Freaks, da de har et helt forum hvor de samler tests fra forskellige mærker DVD's. Håber dette kan hjælpe lidt :) |
|
/LC
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |