recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum WiFi DVD afspiller. Lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluetinum WiFi DVD afspiller. Lyd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetinum WiFi DVD afspiller. Lyd?
    Sendt: 12-Juli-2007 kl. 13:10
Hejsa

jeg har lige købt en Bluetinum DNP2901 netværks DVD afspiller, og jeg har en del problemer med lydsiden af den.

Som server program har jeg prøvet både Wizd, Twonky og et eller andet Acer program. Lige meget hvad jeg gør så kan jeg ikke få lyden til at virke stabilt på Xvid/DivX film. Den er der i korte perioder (maks 10 sekunder) for så at falde ud i 1-2 sekunder.

Jeg har prøvet med kable og trådløs. PC'en det kører fra er en temmelig ny HP nc8430 med WinXPPro. Den skulle ikke have meget at lave ellers.

Jeg har prøvet med den firmware som ligger til download på deres, hjemmeside, men med samme resultat. Desuden ser den ud til at være ældre end den maskinen er født med. Skal den leveres tilbage? Eller er der noget jeg kan gøre?

De klip, der er prøvet med er en kombination af downloadede filmklip, hjemmekonverteringer mv.

/mikkel
Til top
pvc101 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 23:27

Mikke Land

Du skel levere den tilbage. Der er garanteret en fejl i HW.

Har selv lige købt en som blev ved med at genstarte. ombyttet i Aldi uden bøvl.

...meeen maskinen har en del problemer. Hvis du vil bruge den til andet end at se film (i rigtig mange formater og fra mange kilder) - så er den ret god. Den er dog ret følsom over for billige USB harddiskskuffer. De giver striber på billedet.

Den største fejl er at du kan ikke vise fotos fra CD/DVD og bare bladre frem eller tilbage. Kun een mulighed: slideshow af hele biblioteket. du kan IKKE gå tilbage - eller frem, men du kan pause og Zoome og rotere. Samtidig er billevisning UTROLIG langsoooommm. Alle 200kr DVD afspillere klarer det 10x så hurtigt!!

Det samme gælder for MP3 CD/DVD spil een sang og så tilbage. Hvis du har mapper og sange i samme bibliotek kan sangene (eller billeder) ikke afspilles. Kun biblioteker med KUN sange eller billeder !!!!!

Det betyder at denne masline overhovedet ikke kan anvendes som "stand-alone" maskine - den SKAL være tilsluttet en PC, hvis du vil andet end kun films.

Jeg levere min tilbage igen og køber måske en KiSS DP-1600, som heller ikker er uden problemer, men for det meste leverer varen og et SUPER billede og kan bruges som "stand-alone". Den koster så også 2200kr

Der kommer et par nye produkter på markedet i løbet af oktober som i DK er ret ukendte mærker. Tjek dem - det er sikkert de samme som du kender, blot med et andet klistermærke på fronten - ik'. (de popper op når du søger på nedenstående)

Søg i Google på produkt nr. + blue Tinum + review (eller Test) så kommer der en del hits som fortæller at der findes andre maskiner magen til, blot med et andet navn. ..og at i nogle fora er der nogle der nævner de kommende produkter...

IT-haj
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 23:38
Tak for svaret - jeg har dog i mellemtiden konstateret at problemet (lyd) er det samme fra en anden (billig) dvd afspiller via SCART. Bruger jeg S-Video er lyden ok, men billedet i S/H (herre-gammelt CRT fjernsyn), så jeg hælder mest til at SCART indgangen er defekt.

Jeg beholder afspilleren og tager den med hjem til børneværelset - så kan de få adgang til alle tegnefilmene direkte fra NAS'en.

/mikkel
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 01:48
Oprindeligt skrevet af Mikkel Bruger Mikkel Bruger skrev:

jeg S-Video er lyden ok, men billedet i S/H (herre-gammelt CRT fjernsyn), så jeg hælder mest til at SCART indgangen er defekt.


Eller at din SCART indgang ikke kan modtage S-video. Hvis den er beregnet på RGB og CVBS (composite), vil billedet være S/H ved S-video inputs, idet luminans delen af S-video sendes i den leder, som bruges til composite (så vidt jeg husker SCART lederne).


Redigeret af JesperLund - 21-Juli-2007 kl. 01:49
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu