recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zepto 6625WD - godt og skidt!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZepto 6625WD - godt og skidt!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Zepto 6625WD - godt og skidt!!
    Sendt: 22-Juli-2007 kl. 18:56
Jeg skal have en ny bærbar har er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Jeg kender en del der bruger Acer, og havde egentlig valgt denne Acer TM8215WLHi http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=248814&Sa mleMenuID=&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_ description=0&serie=&producent=Acer

Men efterfølgende er jeg blevet anbefalet en Zepto 6625WD, men er meget i tvivl, da jeg ikke kender så meget til mærket...
http://computersalg.dk/Zepto_config.html?producent=Zepto& ; ;gruppe=7&sort=3

En kammerat havde en for 2-3 år siden, men den støjede en del efter min mening, men der er nok også sket en del de sidste 2-3 år...

Er der nogen der har erfaringer med Zepto, både godt som skidt, må de gerne smide dem ind her...

Redigeret af Keldjensen - 22-Juli-2007 kl. 18:58
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 19:35
Jeg har 2 Zepto'er, og netop den du gerne vil have, har jeg lillebror'en til. Den larmer som en 747 ved takeoff.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:04
Hmm... det var ikke så lidt......det var nu ikke det jeg håbede på at høre.

Hvad er dine erfaringer ellers med Zepto maskiner??

Redigeret af Keldjensen - 22-Juli-2007 kl. 20:05
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:13
Jeg er godt tilfreds med dem. Men du har hørt rigtigt. Eneste anke er blæseren. De larmer vulgært meget.

Men deres grafikkort og faciliteter er rigtigt gode.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Keldjensen Keldjensen skrev:

Jeg kender en del der bruger Acer, og havde egentlig valgt denne Acer TM8215WLHi http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=248814&Sa mleMenuID=&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_ description=0&serie=&producent=Acer

Men efterfølgende er jeg blevet anbefalet en Zepto 6625WD, men er meget i tvivl, da jeg ikke kender så meget til mærket...
http://computersalg.dk/Zepto_config.html?producent=Zepto& ; ; ;gruppe=7&sort=3

En kammerat havde en for 2-3 år siden, men den støjede en del efter min mening, men der er nok også sket en del de sidste 2-3 år...

Er der nogen der har erfaringer med Zepto, både godt som skidt, må de gerne smide dem ind her...
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:58

Den er fuldkommen lydløs, og lynhurtig. Har haft den i 2 uger nu. Kan anbefales!!!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 21:28
Det lyder godt!

Hvordan er batteriet, hvad er levetiden ca. ved alm. brug??

Jeg er i øvrigt lidt i tvivl ang. 3 valg af specifikationer - du kan måske råde mig lidt på vejen...

Valg af processor... kan jeg mærke forskel om jeg vælger en 2,0 eller en 2,2 processor??

Valg af ram... (1 x 2048mb) DDR2 PC5300 - 667MHZ eller 2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ??? Umiddelbart kunne det være smartest med 1x2048, da man så kan udbygge den igen senere. Men de andre er vist hurtigere - igen, kan jeg mærke forskel??

Valg af styresystem.... Windows XP pro eller Windows Vista Ultimate

Valg af trådløs netkort... Zepto eller Intel??

Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 01:41

Vi har to Zept notebooks i familien, en 4200 og en 6024w begge er meget støjfri og virker til ejernes tilfredshed.
Fordelen ved at købe Zepto er jo at man kan få proppet lige netop det man ønsker, ind i maskinen.
det er altid en fordel at bruge begge hukommelsesslots, især, når man har duo-core processor.
Ved den sidste valgte jeg Zeptos pre-n trådløs i håbet om, at det virker med den nye standart når den bliver frigivet.

Niels

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 09:21

Jeg må sige at min erfaring med Zepto ikke er de bedste. Har ikke selv haft en, men kender 3 som har. Kan ikke lige på stående fod sige hvad modelnumre det er.

En hvor bundkortet stod af kort tid efter garantien var udløbet. Ingen kulance reparation mulig.

En anden som præcis nåede at få skiftet bundkortet inden garantien udløb og en tredie som havde 3 pixelfejl fra dag 1 uden mulighed for ombytning.

Redigeret af Bimsen - 23-Juli-2007 kl. 09:22
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 09:52
Hvor nye er dine erfaringer?? er det indenfor det sidste år??

Man kan i øvrigt altid returnere en pc indenfor de første 14 dage, hvis den er købt på nettet og jeg mener kun Zepto maskiner kan købes på nettet...

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 10:25

Hvor nye er dine erfaringer?? er det indenfor det sidste år??

Man kan i øvrigt altid returnere en pc indenfor de første 14 dage, hvis den er købt på nettet og jeg mener kun Zepto maskiner kan købes på nettet...

De 2 med defekt bundkort er omkring 2,5-3 år gamle nu. Den med pixelfejl 1 år. Den kunne ikke byttes da det var en B2B handel.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu