|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
segaseeberg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 22-Juli-2007 kl. 21:52 |
Jeg overvejer stærkt at indvestere i den nye D3000 model fra Sony. Jeg har læst diverse anmeldelser af skærmen og bliver mere og mere hooked på denne skattebasse. MEN jeg kan simpelthen ikke lade være med at være bekymret over at det kun er 720p og ikke 1080p. Jeg ved godt at 1080p kun er "alufælge" til en fladskærm når man, som jeg, kun sidder ca. 2½ m. fra skærmen. Det skal lige siges at jeg spiller rigtig meget videospil både på Xbox 360 og PS3, og vil derfor gerne have fuldt udbytte af disse maskiner på mit nye tv. Jeg har oplevet PS3 på et Sony W2000 og det så sindssygt godt ud. bl.a. var der ingen pixel-trappe/flimmer (eller hvad man kalder det) i kanterne på bilerne i Gran Turismo HD Concept og det er netop sådanne små detaljer jeg går op i. Vil jeg mon kunne skelne 720p fra 1080p? Vil der ikke være et problem mht. downscaling? Redigeret af segaseeberg - 22-Juli-2007 kl. 21:53 |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Jvf. http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511&archive=&start_from=& vil du skulle have et 64" TV for at kunne skelne pixels fra 2,5 meter ved 1080p. Altså medmindre du regner med at købe et 64" TV, eller sætte dig tættere på TV'et, vil du ikke få noget ud af 1080p. Hvis du vil have noget ud af 1080p med en 42" skal du sidde 1,7 meter eller tættere fra TV'et |
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() |
Jeg har godt forstået budskabet om at man ikke kan se forskel på 720 eller 1020 men kan det tænkes at et panel som har opløsning på 1020 generelt er af bedre kvalitet så det alligevel indirekte ses.
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
segaseeberg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Har forstået at man ikke umiddelbart kan se forskel på 720p og 1080p på en 40" fra 2½ meters afstand. Men vil der ikke opstå 'pixel-flimmer' i smådetaljerne ved downscaling af materiale fra 1080p til 720p?
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Du mener vel 1080p ikke? jeg tror nærmere det er omvendt 1080p kræver en del mere af hardwaren, så hvis det ikke er super duper kan det godt give et dårligere billed. og nu tænker jeg mest på opdatering og ryk i signalet og ikke opløsningen. Men jeg har ikke set et billed i 1080p andet en et testbilled hos fona, så det er kun et gæt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |