|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Ebolaebola ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 239 |
![]() Sendt: 23-Juli-2007 kl. 17:07 |
Hej!
Jeg er indehaveren af en 37" pv70 og en Pioneer DV-696 afspiller. Jeg har et par spørgsmål som jeg virkelig gerne vil have svar på!! For det første, tv'et har en maks. opløsning på 1024x720p. Det tætteste afspilleren kan komme på det er 1280x720p, hvilket vel betyder, at dvden skalerer op og fjernsynet så skalerer ned. Ville det egentlig ikke være bedre at sætte afspilleren til en opløsning på 720x576p? Så undgår man jo en masse skalering og dertil hørende tab af information? Det fleste standard dvd'er har jo også en opløsning 720x576 (alt efter om det er PAL eller NTSC selvfølgelig), hvorfor jeg tænker, at denne opløsning vil være bedst. Mit andet spørgsmål relaterer sig til kabler. Jeg har hørt, at dersom man har et HDTV og en standard dvd afspiller, så er komponent bedst. Jeg bruger pt. HDMI. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette? Og lige til sidst, findes der afspillere der kunne outputte et 1024x720p signal? Tusind tak for hjælpen!!! Andreas |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12468 |
![]() |
Om der findes afspillere der kan outputte 1024*720 er for dit vedkommende ligemeget, da dit TV hverken accepterer sådan et signal over komponent eller HDMI.
Ja, 576p fra din afspiller vil være bedst. Skaleringschippen i maskinen er ikke alt for vild, så overlad blot det til TV'et. |
|
![]() |
|
Ebolaebola ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 239 |
![]() |
Tak for svaret, men jeg forstår nu ikke lige det med, at en Panasonic TH 37" pv70 ikke skulle acceptere et 1024x720p signal eftersom det er et 1024x720p fjernsyn: TH37pv70 Redigeret af Ebolaebola - 23-Juli-2007 kl. 19:35 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12468 |
![]() |
Ja, men sådan er der så meget der virker mindre logisk. 42" modellerne accepterer 1024*768 over VGA, men ikke HDMI eller component. Hvorvidt din understøtter 1024*720 eller 1024*768, eller begge dele, over VGA, skal jeg ikke kunne sige.
En DVD-afspiller med VGA vil i øvrigt, sandsynligvis, koste tre gange mere end dit fjernsyn ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det er vel nederen? Nå, men tak alligevel!
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er skam fint nok med 576p ind i sådan et fjernsyn.
|
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Ud over den snak om skallering.. så synes jeg da nu ellers fjernsynet godtager alle opløsninger på HDMI indgangen... i hvertfald en hel del af dem jeg har prøvet. |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
jeg havde da ellers en aldi dvd maskine til vist 300kr der havde VGA out... men component virkede ikke, og VGA fik jeg vist heller ikke til at du.. fik aldrig maskinen byttet.. Nok bare en fejl på maskinen men det var da ikke dyrt i hvertfald |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg burde måske have tilføjet 'ordentlig' mellem 'en' og 'DVD-afspiller
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har altså heller aldrig oplevet, at tv'et ikke ville vise noget billede
selvom jeg satte opløsningen på afspilleren til 1280x720p eller 1080i. Jeg troede du (Naiera) mente, at tv'et ikke kunne gengive 1024x720p korrekt via. HDMI eller komponent. |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Jeg havde sq en Nintaus. Det var min første og hidtil eneste DVD-afspiller (siden den gik i udu har jeg brugt min computer som DVD-afspiller) Men den Nintaus "sucky long time". Jeg tror ikke det var længe jeg havde den før den var i udu. Så dem holder jeg mig fra. Men det kan da være jeg inden længe køber en "rigtig" DVD-afspiller igen, nu hvor jeg endelig har fået et ordentligt TV. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har godt nok heller aldrig sagt, at den ikke skulle vise et billed ved 720p eller 1080i. Men jeg er ret så sikker på, at den ikke understøtter 1024*720 over komponent eller HDMI. 42" modellerne understøtter kun 1024*768 over VGA. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |