recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BlueRay hos BlockBuster - lej eller ej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlueRay hos BlockBuster - lej eller ej?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: BlueRay hos BlockBuster - lej eller ej?
    Sendt: 22-Juli-2007 kl. 16:10

Da jeg er ved at investere i en DVDafspiller, der kan vise film i den forholdsvist nye format, HD, har jeg læst http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=17341

Af det fremgår, at BlockBuster har valgt at satse på BlueRay-udgaven af HD-formatet og at ”250 butikker har testet udlejning af dette format”.

Derfor var min overraskelse noget stor, da jeg i går besøgte vores lokale BlockBuster for at leje nogle BlueRay-versioner af film, så vi kunne prøve vores nye afspiller.

De kendte intet til det og mente ikke at BlockBuster overhovedet havde givet udtryk for noget lign. ovenstående link. Ekspedienten forklarede mig at vi kunne KØBE BlueRay-film men da jeg er typen der ser en film én gang, er det ikke et alternativ for mig at købe alle filmene :)

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre den rigtige forklaring: har BlockBuster BlueRay-film eller ej? Hvis ikke, hvad er så baggrunden for ovenstående artikel og hvornår kan vi i givet fald forvente at se dem på hylderne til udlejning?

Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 16:21

Ja, Blockbuster har BD men kun i salgsafdelingen, ikke i udlejning. Det hænger vel sammen med at det jo ikke er afgjort hvilket format der bliver til noget, og så er det jo ikke nogen god ide, at bruge en masse penge på det til udlejning. Man var jo også ved at brænde fingerne i VHS/ Betamax perioden.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Af det fremgår, at BlockBuster har valgt at satse på BlueRay-udgaven af HD-formatet og at ”250 butikker har testet udlejning af dette format”.

Derfor var min overraskelse noget stor, da jeg i går besøgte vores lokale BlockBuster for at leje nogle BlueRay-versioner af film, så vi kunne prøve vores nye afspiller.

Artiklen refererer til Blockbuster i USA. Du kan ikke regne med at det samme gælder for danske afdelinger af kæden.

Redigeret af JesperLund - 22-Juli-2007 kl. 16:38
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 18:22
Jeg har tidligere snakket med Blockbuster Danmark og der ER planer om at udleje film i HD format inden længe.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 09:44

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Jeg har tidligere snakket med Blockbuster Danmark og der ER planer om at udleje film i HD format inden længe.

Ved du om det bliver Blu-ray eller HD-DVD ?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 10:02
Hej SosFarum - efter hvad jeg har læst fra en dansk udtalelse, så bliver det Blu-Ray - desværre....
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:27
Det er uden tvivl klart det klogeste træk at vælge Blu-ray. Hvem har en HD DVD afspiller her i landet? Ikke mange, udover folk som os her, der går lidt mere end sædvanligt op i det. Men PS3'er, dem er der sgu mange af, rundt omkring.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 12:50

Jeg har begge formater (HD-E1 og BDP-1000), så jeg er klar

Men er der sat en dato på?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 18:45
Det er rigtigt nok på tale at Blockbuster (Danmark) vil udleje Blu-ray film. Tidshorisonten er dog stadig ukendt.

De omtalte 250 butikker er i USA - i Danmark findes "kun" 70 butikker.
Til top
mf140215 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 19:20

jeg tror også det har noget at gøre med at forhandlingerne med diverse distributionsseskaber også lige skal falde på plads rent økonomisk, da en Blu-ray udlejningsfilm nok er en del dyrere i indkøb end en 'normal' dvd film.

Dog syntes jeg at deres udvalg af Blu-ray film til salg, hurtigt bliver større og større sidst jeg var inde og se i min lokale Blockbuster

(ved Nørreport station.)

så forhåbentligt bliver det lige sådan når de kommer til udlejning.

Playstation 3
Nintendo Wii
Panasonic TH-37px70
panasonic DMR-EH57
Denon avr 1910
Vienna acoustics Haydn Grand
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 19:48
Hva mf140215 - vil sige at man kan købe Blu-Ray film hos Blockbuster?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 20:04

Lige den afdeling har vel 40+ forskellige blu-ray titler til salg!

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu