recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstillinger for Samsung M86 40"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstillinger for Samsung M86 40"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: Indstillinger for Samsung M86 40"
    Sendt: 19-Juli-2007 kl. 01:32

Hej

Jeg har lige købt Samsung M86 40" og vil høre om nogle af jer der allerede har det, har fundet de optimale indstillinger?

Gode erfaringer med hensyn til indstillinger eller kalibrering modtages meget gerne. Hvad er slået til og fra, og indstillinger for kontrast, farve, skarphed,lys med mere....

På forhånd tak for hjælpen :-) 

Redigeret af Benitez - 19-Juli-2007 kl. 01:34
Benitez
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 10:52
Jeg har fundet mine inde på http://www.hdtvtest.co.uk/ -kan ikke lige finde tråden hvor de stod. Men generelt skal man gerne skrue lidt ned for farver og kontrast hvis man ser på alm analoge signaler, synes jeg. Ellers bliver alle "fejlene" alt for tydelige.

/Bjarke
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 22:53

Ok, tak for tippet, jeg kigger derind, har læst deres anmeldelse af M86 så ligger sikkert i forlængelse af det...

Andre der har erfaringer, må i meget gerne skrive et par linier?

Benitez
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 23:12

Her er de så, hvis andre er interesseret? tak til "Bcravn"

22 April 2007

Samsung LE40M86BD Settings

Filed under: Tips & Tricks — Vincent @ 3:41 pm

Offloaded the Samsung LE40M86BD today… can’t help but feel a twinge of sadness because this panel has truly been outstanding. Anyway, here are our post-calibration settings for HD over HDMI in a dimly lit environment. Usual caveats apply: using our settings on your own LE40M86BD/ LE40M87BDX by no means guarantee an accurate picture due to different ambient light level, different input source; there may be intra-model variations, or you’re simply used to (and prefer) non-D65 images.

Benitez
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 08:01
Det er lige præcis dem :)
Som der dog også skrives så kan backlight godt hæves en del. Tror min står på 4 eller 5 det meste af tiden, med mindre jeg finder på at se en film om natten når det er helt mørkt.
/Bjarke
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:39

Ja, har også sat min backlight til 4 pt. kan jo skrues ned hvis nødvendigt.

Kan også tilføje, at jeg er meget tilfreds med tv'et (Samsung M86 40").

Imponerende billede, både på det alm. antenne signal hvor det er bedre end forventet (Kabel), og på selector er det lige i øjet og knivskarpt 

så indtil nu, meget tilfreds med købet.

Benitez
Til top
Henrik L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:10

Hej

du ligger vel ikke inde med et ligende indstillings skema til

samsung ps42c96hdx

Kan nemlig ikke finde det???

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 10:39

I må altså huske, at disse indstillingsskemaer er vejledende. I får ikke det perfekte billede ved at indstille efter en andens indstillinger. Der er ofte store variationer i produktionen, det har jeg gang på gang set efter jeg har arbejdet med så mange skærme.

Derudover så er jeg nu heller ikke helt enig i personens indstillinger. Jeg har læst testen og ved hvad der skrives, men efter at have haft 46 tommeren stående i to uger, synes jeg han sigter lidt forkert.

Det er korrekt, at warm2 giver en mere præcis farvetemperatur - men altså ikke over hele gråtoneskalaen. Jeg vil anbefale jer at benytte normal eller warm1.

Jeg vil heller ikke anbefale folk at indstille for meget på White balance. Du kan ikke hente særlig meget på disse, for det kræver også, at du får et mere balanceret gamma forløb. Hvis man virkelig vil forsøge sig med RGB indstillingen på denne skærm, så skal man altså en tur forbi service menuen og lege. Og det kan jeg ikke anbefale, at I selv gør, med mindre I allerede har stor erfaring.

Sharpness er for højt.

Backlight er for lavt. At ofre shadow detail for at få en dybere sort er i min mening en stor fejl. Specielt fordi man ofte ikke bemærker den dybere sortgengivelse i samme grad i lyse omgivelser.
Det gør man i højere grad i mørke omgivelser, men her vil jeg foretrække bedre shadow detail.

Kontrasten og brightness skal reduceres. Jeg fandt det mere passende ved henholdsvis 55 og 40. Blandt andet for at kompensere for det noget skæve gammaforløb.

Derudover er jeg dog enig i, at man skal slå dynamiske funktioner fra. De er ikke til meget nytte - faktisk tværtimod.
Og undgå at benytte profilen der hedder dynamisk. Den er forfærdelig!

Det er muligt at der er små forskelle mellem 46 tommer versionen, som jeg har testet på Flatpanels og 40 tommer versionen, som de har testet på hdtvtest, men budskabet i dette indlæg er lige så meget, at du ikke skal stole blindt på sådanne indstillingsanbefalinger. Personen der giver anbefalingen er ikke nødvendigvis rigtig på den. Du kan selvfølgelig bruge dem vejledende, men hvis de virkelig var så korrekte, hvorfor benytter alle ejere af Samsungs M8 serie dem så ikke? Svaret er enkelt: Fordi de ikke nødvendigvis er korrekte til dit eksemplar af skærmen.

Redigeret af rasmuslarsen - 25-Juli-2007 kl. 10:45
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:30

Kan kun sige til "Rasmus" at det også fremgår tydeligt af teksten på engelsk før skemaet, at det netop ikke er garanti for et godt billede på dit tv, men kan være en hjælp måske.

Jeg er enig med dig i meget af det du skriver, og jeg har selv gået efter ovenstående skema og så sat mit eget personlige præg derefter.

Jeg har sat Contrast lavere,  Jeg har sat min til Warm 1 i stedet for 2 o.s.v.

Problemet med Backlight for højt er synes jeg, at der kommer skygger ved meget mørke billeder, hvis den er sat højt, men min er sat til 4.

Men skemaet var en hjælp at have det at gå ud fra, synes jeg.

Benitez
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:20
Giver også Rasmus ret. Jeg tastede dem ind og arbejdede derefter udfra dem. Det er lidt på samme måde jeg har det med (proff)* kalibrering af tv. Det er muligt man får det "rigtigt/korrekte" billede på sit tv, men en uge efter sidder man måske alligevel og rette på nogle settings selv, fordi man synes det passer bedre.
Så det er meget godt med "andres" settings, men jeg forbeholder mig nu også altid retten til at rode godt rundt, så det passe til mine øjne :)

*Intet ondt ment til de folk der lever af det, jeg har aldrig selv fået kalibreret noget. Jeg ved bare, at jeg vil komme til at sidde og rette i det, da jeg aldrig er tilfreds.
/Bjarke
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 08:42

Benitez: Det er jeg godt klar over, men det kan ikke understreges ofte nok. Som jeg kan læse ud fra dit indlæg, har du også bevæget dig mere over mod de forslag jeg gav, selv om du først har læst indlæget senere. Problemet med forslaget fra hdtvtest er i min mening, at det ikke er korrekt. Eller det er hvert fald et dårligere kompromis end man kan nå.

bcravn: Nogen mennesker har naturligvis personlige præferencer. Men jeg vil stadig holde på, at en professionel kalibrering til enhver tid giver langt mere end 99 % af brugerne selv kan opnå.
Her benytter man jo også hardware til at gå ind og måle, ligesom jeg selv gør og ligesom hdtvtest har gjort. I sidste ende afhænger resultatet dog meget af personen der udfører kalibreringen.

Men igen; i min verden er kalibreringen som hdtvtest har udført ikke korrekt, og det er da ikke underligt, at folk efterfølgende selv justerer. Det er jo klart, når det ser forkert ud. 

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
home2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Maj-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 12:50
Jeg kan forstå at indstillingerne er til analog tv. Hvis man nu har tilsluttet sit htpc til skærmen via hdmi, hvad kan i da anbefale af indstillinger?

Mvh.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu