recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fejl på et lcd-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfejl på et lcd-tv

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Emne: fejl på et lcd-tv
    Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:09

hej. jeg har lige et spørgsmål.

hvordan kan man se at et lcd-tv har fejl? jeg mener ikke pixelfejl men generelt

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

hej. jeg har lige et spørgsmål.

hvordan kan man se at et lcd-tv har fejl? jeg mener ikke pixelfejl men generelt

at der ikke er billede på

Mvh

René
Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:14
ok ikke andet?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:20

Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

ok ikke andet?

Jamen det er vel et lidt bredt spørgsmål at stille, måske du skulle prøve at dreje det ind mod noget konkret, påtænker du at købe en brugt skærm? så var det måske bedre at spørge mere ind til konkrete svagheder ved en nærmere specificeret skærm.. eller mærke

Mvh

René
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:24

Hvad mener du med generelle fejl? Du bliver nok nødt til at præcisere lidt nærmere...

Ellers bliver man fristet til at komme med nogle yderligere bud; "Man kan se om der er fejl ved at gå helt tæt på" eller "Ved at putte stikkontakten og antennekablet i og se om skidtet virker eller ej" eller "Hvis Marianne Jeltved ser attraktiv ud er den nok gal med skarphedsfilteret ..." etc etc

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:31

jeg mener m86 lcd-tvet fra samsung ,det er meget pixeleret på selector hd ¨både på sd kanaler og lidt på hd andre som oplever det samme?

jeg bruger hdmi fra selectoren og til tvet ,og antennekabel går ind i selectoren. og tvet står på standard , dvd kører fint



Redigeret af it johnni - 23-Juli-2007 kl. 13:45
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:43

Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

jeg mener m86 lcd-tvet fra samsung ,det er meget pixeleret på selector hd ¨både på sd kanaler og lidt på hd andre som oplever det samme?

Hmm... et par forslag kunne være; Prøv med andre kilder, f.eks DVD. Prøv at skifte kabel. Samme problem?

Prøv at sammenligne billedkvalitet fra samme kilde med et andet m86, eller bare at tilslutte ethvert andet TV til den samme selector, for at se om det er selectoren der forårsager pixeleringen.

Prøv at lege med input settings på  indgangen hvor selectoren sidder...

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

jeg mener m86 lcd-tvet fra samsung ,det er meget pixeleret på selector hd ¨både på sd kanaler og lidt på hd andre som oplever det samme?

Hmm... et par forslag kunne være; Prøv med andre kilder, f.eks DVD. Prøv at skifte kabel. Samme problem?

Prøv at sammenligne billedkvalitet fra samme kilde med et andet m86, eller bare at tilslutte ethvert andet TV til den samme selector, for at se om det er selectoren der forårsager pixeleringen.

Prøv at lege med input settings på  indgangen hvor selectoren sidder...

det vil jeg prøve tak for hjælpen

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 15:41

Spørgsmålet er nok ikke slet så dumt.

Hvis reparationen af ens Bil skulle være en stor procent del af nyanskaffelses prisen, at hver reparation koster 1/3 af en ny, efter de 2 års garanti. 

Hvis for eks. ens Billedrør bare stod af   Hvis man endeligt ville noget med genbrug samlede man brugte CRT tv sammen, før disse CRT direkte blev smadrede.

Det sindssygeste af det sindssyge jeg har hørt var genbruge Silicium'et fra elektronik-skrot eller at Beryllium fra for eks. Mobil telefefoner var en risiko, Så jeg giver Bjørn Lomborg Ret. Der eksisterer ikke noget miljøproblem når man er så utroværdig i det små så . . .



Redigeret af moho - 23-Juli-2007 kl. 15:47
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

jeg mener m86 lcd-tvet fra samsung ,det er meget pixeleret på selector hd ¨både på sd kanaler og lidt på hd andre som oplever det samme?

jeg bruger hdmi fra selectoren og til tvet ,og antennekabel går ind i selectoren. og tvet står på standard , dvd kører fint

Det er ikke dit tv der fejler noget, det er næsten 99% sikkert. Men helt sikkert den "grå madkasse eller Pixelgeneratoren" kært barn mange navne , ofte ser jeg tv via alm kabeltv fordi det er bedre end igennem Selectoren. Selv på HD kanalerne er det ofte galt med pixeleret  billede.

TDC lad os nu få den Samsung, håber den bedre.

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 22:03

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Spørgsmålet er nok ikke slet så dumt.

Hvaba? Hvem sagde hvilket spørgsmål er dumt?

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Hvis reparationen af ens Bil skulle være en stor procent del af nyanskaffelses prisen, at hver reparation koster 1/3 af en ny, efter de 2 års garanti. 

Jada, men helst uden paprika!

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Hvis for eks. ens Billedrør bare stod af   Hvis man endeligt ville noget med genbrug samlede man brugte CRT tv sammen, før disse CRT direkte blev smadrede.  

Nåh ja...

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det sindssygeste af det sindssyge jeg har hørt var genbruge Silicium'et fra elektronik-skrot eller at Beryllium fra for eks. Mobil telefefoner var en risiko, Så jeg giver Bjørn Lomborg Ret. Der eksisterer ikke noget miljøproblem når man er så utroværdig i det små så . . .

Hvilken Bjørn Lomborg? Og alt det har hvad at gøre med fejlsøgning på et M86 LCD TV? Eller har jeg rodet mig over i en anden tråd? Snakker du sort med vilje, eller er det bare mig der har en uhyggelig dårlig dag?

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
paw954 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

jeg mener m86 lcd-tvet fra samsung ,det er meget pixeleret på selector hd ¨både på sd kanaler og lidt på hd andre som oplever det samme?

jeg bruger hdmi fra selectoren og til tvet ,og antennekabel går ind i selectoren. og tvet står på standard , dvd kører fint

Hej  it johnni

jeg her et m87bdx skulle vare samme indmad!

mit billede er fint(skide godt) når min hd81 køre

her du prøvet at gå ind i servicemenuen ??((servicemenuen)) ikke menu

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu