Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
green
Ny bruger
Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
|
Emne: Hjælp!! - Hvilket TV? Sendt: 25-Juli-2007 kl. 08:24 |
Vi har lige renoveret vores stue og skal i den anledning også have et nyt fjernsyn og det er der det hele er gået galt for os  ,vi vil købe en fladskærm ( 40-42 tommer max pris 17000 kr ) og har derfor været i næsten alle butikker i Horsens for at finde den bedste fladskærm vi kunne købe med de midler vi har, men der er godt nok mange forskellige meninger om hvad vi skal have og ikke have, nogen er til LCD andre er til PLASMA og vi ved ikke hvad vi er til så derfor mangler vi noget HJÆLP fra nogle der virkelig ved hvad de snakker om så hvad skal vi købe LCD eller PLASMA ? Hvilket mærke ? Det skal
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 18:30 |
Du kan jo prøve at læse hvad der er skrevet her på forummet om de nye PX og PV modeller fra Panasonic, som der også har været et godt fælleskøb på.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 19:03 |
Hej green , velkommen til , ja jeg vil give radiomanden ret , de PANASONIC modeller er plasma , i kunne også tage ud og kigge på SONY 40D3000 ( LCD ) og SAMSUNG m87 , der er en del forskellige tv i den pris klasse , så i må ud og se jer lidt omkring
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 20:46 |
green - kan du sige noget mere om hvad tvet primært skal bruges til.
|
 |
micker
Super bruger
Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 23:39 |
Altså det ultimative i mine øjne er Pioneers plasma, Men som Kampus skriver, vil det være en god ide at høre hvad tv'et primært skal bruges til. Hvis DVD, TV er højest prioriteret siger tommelfigerreglen Plasma, hvis man bruger en PC meget (HTPC) vil et LCD nok være det mest oplagte.
Jeg kan ihvertfald tydeligt se at når jeg bruger min HTPC på mit plasma vil jeg nok få et mere optimalt resultat hvis jeg havde valgt LCD istedet for, men når jeg sætter dvd film på, giver det et meget bedre billede end LCD
Selv har jeg købt et panasonic th42px70 og er utrolig glad for det.
Men det kommer an på hvad du/i bruger tv'et til og hvad jeres krav er.
Pioneer har en spritny 8. generation plasma skærme på gaden, som efter sigende skulle være det bedste billede på markedet (for os dødelige mennesker). Men de starter nok ved 22.000 kunne jeg forstille mig, modellen før kan dog sagtens fåes for omkring 13-15.000
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
 |
green
Ny bruger
|
Sendt: 26-Juli-2007 kl. 17:51 |
Ja det må i undskylde, det er jo ikke nemt at hjælpe os hvis i ikke ved hvad det er vi vil. Tvet skal kun bruges til alm. tv og selvfølgelig en dvd film i ny og næ. Hvores antennesignal er pt. et alm. signal fra Stofa men vi venter bare på at profiber bliver klar med deres bredbåndstv så hvis det ikke bliver alt for dyrt er det det vi skal have.Men mange tak for jeres hurtige tilbagemeldinger det er rart at høre jeres meninger.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 26-Juli-2007 kl. 17:58 |
Har selv Panasonic + Stofa og det er godt på de fleste kanaler, og det er signalet der begrænser. Panaen er rigtig god.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Jenning
Ny bruger
Oprettet: 19-April-2006
Point: 17
|
Sendt: 26-Juli-2007 kl. 18:14 |
Hej Green
Jeg ved ikke hvor meget du ved om fordele og ulemper ved de 2 typer (LCD/Plasma). Alternativt kan du prøve at søge lidt i forumet, hvor der har været mange diskusioner om dette.
Det kan diskuteres til hudløshed, hvad man skal vælge, men som det oftest er kommet frem afhænger valget af hvad det skal bruges til, samt i hvilke omgivelser det skal være.
Plasma har tendens til at give reflektioner/genskind, hvis det står i en stue med direkte sol-indfald, hvilket er vigtigt at tage med i sine overvejelser, medmindre man vil mørklægge sin stue for at se fjernsyn. (problemet er dog, som sådan ikke større end det var ved de gamle CRT fjernsyn, dog med den undtagelse at skærmene er blevet større og dermed er der mere overflade at generere genskind på)
Tilgengæld skulle billedet være bedre på et plasma tv til det, du har beskrevet det skal bruges til.
Men som det altid anbefales tag ud og se dem med dine egne øjne.
Mvh Jenning
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 26-Juli-2007 kl. 20:05 |
Panasonic 42 PV70 og Pioneer 427 er mit bedste bud. Kan fåes til priser henh. 10000 kr og 15000. Det er begge plasma-tv, da det er det i får mest glæde af. Ulemper er der ved alle fladskærme. Disse to modeller har nok de færreste. Uanset hvilken i vælger får i et topkvalitets produkt, der når i får Profiber vil give jer en ekstrem flot billedkvalitet, der ikke fåes bedre nogetsteds
|
 |
green
Ny bruger
|
Sendt: 26-Juli-2007 kl. 21:36 |
Hej med jer ( igen ) Jeg har lige været i hifi-klubben og der havde de et Samsung 42 tommer plasma model PS42Q96HD pris 14790. Hvad siger i til det? Vi syntes der var et utrolig godt billede på det og det var med et digital signal fra stofa ( TV2 Tour de France )
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 27-Juli-2007 kl. 12:49 |
Efter hvad jeg har hørt er både panasonic og pioneer bedre plasma skærme end samsung..
samsung laver derimod nogen gode LCD skærme, hvis det er en vej man vil. men til dit brug lyder det som om plasma vil være det optimale.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:04 |
green skrev:
Hej med jer ( igen ) Jeg har lige været i hifi-klubben og der havde de et Samsung 42 tommer plasma model PS42Q96HD pris 14790. Hvad siger i til det? Vi syntes der var et utrolig godt billede på det og det var med et digital signal fra stofa ( TV2 Tour de France ) |
Jamen så har du jo allerede med egne øjne set hvordan et godt plasma kan stå - når jeg så fortæller dig at du kan spare omkring 4000,- ved at købe et Pana 42PX70 og få et endnu bedre billede så ved du vel godt hvad du skal købe - ikke ? 
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |