recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fjernkontrol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfjernkontrol

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: fjernkontrol
    Sendt: 22-Juli-2007 kl. 21:30

Hej

Jeg har bygget en medieafspiller og kabinettet er en Antec Fusion Black http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=08741

Der skulle være et infrarødt øje i den, og synes jeg kan se den sidder i displayet..

Dog kan jeg ikke lige få den til at virke, har nemlig prøvet med min Logitech fjernbetjening at programmere den som MCE Microsoft fjernkontrol. Men ingen reaktion overhovedet.

Men jeg har set en fed fjernkontrol som vist er set i forbindelse med LinuxMCE ligesom WII spillekonsollen´s måde at kontrolere med..

Nogen der ved hvor man køber denne fjernkontrol, den må da vel også kunne bruges til windows?

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2007
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:39

Hvad jeg har fundet frem til, så fungerer Antec's IR-øje KUN med Microsoft remote - mener endda jeg har læst det i dette forum.

Jeg har netop også købt dette kabinet (får det i morgen sammen med resten af indmaden til min NYE HTPC ). Jeg har i den forbindelse købt et Hauppage 150PVR kort med remote, som jeg alligevel håber vil virke med kabinettet - kan evt. skrive tilbage på denne tråd, når det er testet. Jeg ved ikke om hhv. Logitechs eller Hauppages remote kører på samme frekvens som Microsoft, men det må komme an på  en prøve.

-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2007
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:53

Ifølge denne tråd (se #6 post), skulle kabinettet virke sammen med Logitechs Harmony remote - er det den, du har??

http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/users/279943

Redigeret af Dark Helmet - 25-Juli-2007 kl. 22:53
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 07:29
Jeg har samme kabinet og en Logitech Harmony 595 remote.

Jeg satte remoten op som et MEdia Center fra Microsoft hvormed den foreslår en MCE Remote, som du selv skriver.

Det virkede fint, og jeg kunne fint benytte remoten til at styre Vista Media Center. Jeg kunne dog ikke tænde og slukke maskinen med remote.

Det kræver, ifølge iMon (leverandøren af IR/LCD) at man laver et mindre indgreb i displayet ved at føre en ledning ind og derefter kobler en anden ledning på bundkortet. Det gjorder jeg, og så kunne jeg tænde og slukke maskinen med remoten også.

Desværre er den nu holdt op med at virke. Jeg kan ikke længere bruge remoten i Vista MCE. Jeg kan af og til tænde computeren med remoten, men den vil ikke rigtig lukke den ned heller. Jeg har ikke fundet ud af hvad problemet er, men jeg arbejder på det...

Ang. dit andet remote spørgsmål, så snakker du formodentlig om Gyro remoten. Logitech er lige kommet ud med en tilsvarende remote, men jeg kan ikke lige huske hvad den hedder. Ved ikke om den er MCE kompatibel.
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 17:15
Jeg havde lavet en support ticket hos Antec ang. deres Fusion Black kabinet og de problemer jeg har haft med IR/LCD. Mine punkter var følgende:

--------------------------

1. The LCD does not work correctly after returning from Sleep mode in Windows Vista. Instead it will do one of the following:- Be frozen with the word "Home" on the display
- Show the default clock
- Show garbage data
On the iMon forums (and other forums) people are complaining about the same issue. The iMon moderator explains that this can be happen when one power source is turned off and not the other, as apparently the LCD is connected to two power sources. I would assume that going into Sleep mode triggers this.

2. The IR receiver is very unstable to the point of being unusable.
- Sometimes it does not work after a reboot.
- Sometimes it does not work after returning from Sleep mode.
- Sometimes it just stops working
- At the moment I cannot control Vista Media Center. It does not seem to respond to the remote at all except that it can return the computer from Sleep mode.

3. Why is it not possible to disable the IR receiver only, so that one can use another IR receiver/remote control with the build-in LCD?

4. Why would you limit the IR receiver to MCE RC6 remotes only? Why cripple the hardware so it cannot be used as with standard iMon software?

5. Why limit the LCD to MCE only?

6. The work required to allow a remote to turn the system on and off is not documented and overly technical. And it is frankly beyond me why the power wires are not setup correctly from the beginning.

--------------------------

Deres svar kom i dag:

For questions 1 and 2, please try using our new software from our website first: http://www.antec.com/download/Fusion_driver.zip

For questions 3, 4, and 5, these were decisions that was made for the case and unfortunately it will not be changed. Although we did hear that there will be a new software that will have an option to disable the IR Receiver. I cannot verify this until the new software has been released.

For question 6, this is an extra feature that you can use. There were a few customers who were able to set this up without any issue.

Jeg har ikke prøvet deres forslag med ny driver endnu, men vil lige melde tilbage, når jeg har...

Til top
rasmus003 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-December-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2007 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Hej

Jeg har bygget en medieafspiller og kabinettet er en Antec Fusion Black http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=08741

Der skulle være et infrarødt øje i den, og synes jeg kan se den sidder i displayet..

Dog kan jeg ikke lige få den til at virke, har nemlig prøvet med min Logitech fjernbetjening at programmere den som MCE Microsoft fjernkontrol. Men ingen reaktion overhovedet.

Men jeg har set en fed fjernkontrol som vist er set i forbindelse med LinuxMCE ligesom WII spillekonsollen´s måde at kontrolere med..

Nogen der ved hvor man køber denne fjernkontrol, den må da vel også kunne bruges til windows?

Du har sikkert allerede fundet en men ellers: 

www.fiire.com

Jeg har selv købt den samt en media extender (1' fanless) er dog lidt skuffet over LinuxMCE. I windows kan du desværre ikke bruge alle de smarte extra funktioner så vidt jeg har erfaret. Men du kan bruge den som en almindlig Gyro remote ´, hvilket funger fint.

Design er dog gyseligt! (selvfølglig en smagssag) jeg overvejer at skille den ad og give den en gang spraymaling

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu