|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jacob Bentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() Sendt: 21-Juli-2007 kl. 17:38 |
Hvad ville være det bedste til hjemmebiograf??
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Måske skulle du overveje Dali Ikon 6 til fronter, dali ikon vokal 2 som center (vokal 1 centeren mangler bånddiskant), også dali ikon W2 som baghøjtaler, og der er også en sub i serien her Du skal her lægge mærke til at alle har en kombination af dome og bånddiskant til de høje toner, det giver en virkelig god og tydelig detaljegrad i de høje toner og det syntes jeg bestemt er godt til et surround system da det vil være med til at trække hjørnerne skarpere op og derved styrker lydeffekterne, har du først en højtaler i dit setup er du nød til at have dem hele vejen rundt for at sikre at lyden smelter sammen som en større enhed, men så lover jeg dig også en surround der har en fantastisk detaljegrad hvis eller det bliver indstillet korrekt. Uden at kende dit totalbudget kan du hvis der skal spares vælge ikon 5 højtaleren uden det nok vil koste voldsomt i surround setuppet, men ønsker du også et godt stereo setup er den større fronthøjtaler nok at foretrække. Også skal du nok overveje at vælge en god kraftig forstærker eller 2 til at trække det (man kan jo udbygge hen ad vejen som jeg har gjort, men min effektblok) |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Jacob Bentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Ikon er nok lidt for dyre til mig og kan få 2 front, 1 center og 2 baghøjtalere i Suite for 5000kr.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen jeg tror du får mest dynamik ud af concept 6 højtaleren, og derved osse mere lyd så det er nok den kraftigste af dem. alternativt hvis ikke du går så meget op i stereo er der concept 1 sættet det er faktisk er ganske udmærket sæt til prisen |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med dette for 3750kr??
dali surround! to x 8008 front, to x r1000 bag og en x c1000 center |
|
![]() |
|
![]() |
Er en Pioneer VSX-1016-S receiver kraftig nok til dem??
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Lidt samme dilemma for mig, her er valget bare mellem Dali Suite 2,8 kontra Dali IKON 6. Begge sæt incl. center og baghøjtt.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Har købt Dali Suite 2,8 + Bag Dali Suite 0,7 Center Dali Suite 08. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |