recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til NVIDIA Grafikkort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til NVIDIA Grafikkort.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til NVIDIA Grafikkort.
    Sendt: 26-Juli-2007 kl. 16:28

Jeg har et GeForce 7600 GT:

http://www.gigabyte.com.tw/Support/VGA/Driver_Model.aspx?Cla ssValue=VGA&ProductID=2485&ProductName=GV-NX76T256HI -RH

Til den ene udgang har jeg mit HDMI til min PV60E og DVI har jeg konverter på til min projektor. Det virker også næsten 100% til det, jeg ønsker at bruge det til.

1. Jeg ønsker at kunne sætte separate opløsninger (1280 x 676 på plasma og 1280 x 720 på projektor), samt separate kalibreringer, men problemer er, når jeg vælger klone, kan jeg kun justere dem samtidig, og såfremt jeg vælger dual-view, bliver skrivebordet delt i to, hvilket jeg ikke synes er optimalt. Hvordan får jeg gjort, så jeg kan køre to forskellige indstillinger og hvis det er muligt med samme billede på begge skærme i stedet for delt skrivebord med ikoner på plasmaen og tomt skrivebord på projektoren?

Jeg har tidligere benyttet Omegas drivere til ATI grafikkort, men så vidt jeg kan se er driverne fra juni 2005 til Nvidia. Findes der bedre drivere end NVIDIAs egne, eller skal jeg holde mig til NVIDIA's?

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 16:31

Dette kan desværre ikke lade sig gøre..

Clone = samme opløsning på begge skærme.

Bedste løsning vil nok være en genvej til at skifte mellem skærmene = en skærm af gangen.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 19:13

Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Bedste løsning vil nok være en genvej til at skifte mellem skærmene = en skærm af gangen.

Har du opskrift på hvordan man laver en sådan genvej? Det kunne jeg godt tænke mig til mit GeForce 7500LE til at skifte imellem VGA og S-video out.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 26-Juli-2007 kl. 22:56
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

1. Jeg ønsker at kunne sætte separate opløsninger (1280 x 676 på plasma og 1280 x 720 på projektor)

Det kan man ikke.
Forstil dig at din baghave på 1280x676 mtr, skal være lige så stor som forhaven 1280x720. det kan man kun ved at lægge mere græs.
du kan jo ikke bare trække lidt i græsset.
Ved at bruge størrere opløsning får du en størrere desktop, flere punkter.
skal ikon størrelse bevares, skifter den jo ikke kun opløsning på ikonerne, den gør simpelthen et punkt, til 2 punkter i sådanne tilfælde eller fjerne nogle når skalering bliver mindre.

Du kan være at køre primær skærm på den største af de 2 skærme, som vælges unde "monitors" i nvidia panelet. og så "clone" mode. så kan den anden skærm rykkes lidt op og ned, gør det modsatte og du får en sort kant på den største skærm. begrundelsen ligger igen i beskrivelsen i toppen af det jeg har skrevet.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 08:20

Tak for svarene. Jeg tror jeg vil satse på at have to primære skærme, som jeg kan switche imellem.

Hvor finder jeg hotkey funktionerne?

Har I nogen erfaring med Omaga eller er NVIDIA's egne de bedste?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu