Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Insaniac
Super bruger
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
|
Emne: Sanyo Z3 - Udskiftning af pære Sendt: 26-Juli-2007 kl. 09:06 |
Ja, så skete det desværre i går, da jeg sad og spillede PS2 med gutterne. Pæren i min Z3 sprang efter kun 600-700 timer. Jeg skal så derfor have en ny og ser ud til at CE24.de er de billigste (~2250kr inkl porto). Kan man selv udskifte pæren eller skal den ind til rep for at få den udskiftet? En anden ting, som jeg nok tror er noget af årsagen til at lampen allerede er røget, er at jeg ikke rigtig har renset luftfiltret de to år jeg har haft den. Hvordan gør man dette? Jeg synes jeg kan læse mig frem til at man skal anvende det menupunkt, der hedder cleaning, men det kan man jo først når projektoren er kørende igen. Frygter bare at montere en ny pære og så den sprænger igen før jeg når at rense den osv. Et andet sted har jeg læst man skal støvsuge filtrene?! Er det så ikke meningen man skal kunne tage dem ud?! På forhånd tak.
|
|
Thyge
Bruger
Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Point: 162
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 01:18 |
Man plejer at uskifte luftfiltrene, lidt ligesom på en støvsuger. På min Sony fulgte der et ekstra luftfilter med fra ny. Filtre kan ikke koste mange bas-ører.
Jeg kender ikke intervallet på udskiftning af disse, men det må vel også variere afhængigt af om den kører i hi eller low mode. I high kører blæseren jo væsentligt hurtigere, så der må alt andet lige ryge en del mere skidt og møg i filteret.
|
|
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 20:54 |
Jeg vil også rense luftfiltert, men er også itvil om hvordan. En pære skal holde 2000 timer i ECO mode, hvad med garntien på 2 år? Insaniac.
Fortæl gerne om rensning af luftfiltert på Sanyo PLV Z3 !!
|
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 00:29 |
Hvis du ikke er vaks på fingerne så smut ned på et værksted og få det gjort, så er det dem der må erstatte den hvis den smutter
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
|
Bimsen
Guld medlem
Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 07:04 |
ARTISTEN skrev:
En pære skal holde 2000 timer i ECO mode, hvad med garntien på 2 år?
|
Garantien på pæren er kun 3 mdr. og levetiden er i praksis desværre ofte langt under det angivne tal timer.
|
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 10:12 |
Det har jeg ikke været udefor med mine panasonic og mitsubishi projektore
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
|
|
Thyge
Bruger
Oprettet: 01-November-2006
Point: 162
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 11:49 |
Der er vist en udbredt misforståelse blandt danske forbrugere mht. garanti. Der er 2 års reklamationsret, og det er ikke det samme som garanti. Vedr. sådan noget som pærer, så betragtes det som en forbrugsvare som ikke er omfattet af samme reklamationsret, på lige fod med bremseskiver og støvsugerposer
|
|
dstruct
Bruger
Oprettet: 20-September-2005
Point: 63
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 17:37 |
Thyge skrev:
Der er vist en udbredt misforståelse blandt danske forbrugere mht. garanti. Der er 2 års reklamationsret, og det er ikke det samme som garanti. Vedr. sådan noget som pærer, så betragtes det som en forbrugsvare som ikke er omfattet af samme reklamationsret, på lige fod med bremseskiver og støvsugerposer |
Så sandt, så sandt, reklamationsret betyder udelukkende at du har ret til at reklamere (brokke) dig over produktet til firmaet eller salgssted og de SKAL vurdere din sag, det betyder ikke at de giver en medhold og det betyder slet ikke 2 års returret :)
Med hensyn til udskiftning af pæren syntes jeg 2250,- lyder forfærdelig dyrt, min pære virker (7-9-13) stadig fint, men troede egentlig normalprisen for sådan et skift var omkring en enkelt tusse.
|
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E
|
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 17:52 |
2250 er billigt, herhjemme koster den 3500 kr. Så er det ligefør det er billigere at skifte projektor
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
|
|
Insaniac
Super bruger
|
Sendt: 07-August-2007 kl. 23:52 |
csn1903 skrev:
Hvis du ikke er vaks på fingerne så smut ned på et værksted og få det gjort, så er det dem der må erstatte den hvis den smutter |
Det er kun én skrue der skal skrues i for at montere pæren, så det er rimelig ligetil. Har lige modtaget pæren i dag men tror jeg vil vente med at smide den i til jeg også har fået nyt luftfilter. Ved I hvor sådan et kan erhverves?
|
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 07-August-2007 kl. 23:58 |
Du burde kunne få det hos en pc butik (men kan du ikke vaske det, eller blæse det igennem med trykluft)
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
|
|
Insaniac
Super bruger
|
Sendt: 08-August-2007 kl. 00:17 |
Jeg har prøvet at støvsuge det. Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud fra nyt af, men det ligner der stadig er snavs i det selvom jeg har rengjort det med en støvsuger, så ville skifte det bare for at være på den sikre side nu når jeg samtidig skifter pære.
Kan ikke koste mange knaster sådan et filter. Tror ikke man kan få det hos en PC shop da det jo er et specielt filter.
|
|