Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
berped
Ny bruger
Oprettet: 29-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
|
Emne: DELL TV Sendt: 29-Juli-2007 kl. 14:13 |
Har for 2 1/2 år siden købt DELL 26" LCD TV. Det er gået i stykker og er nu umuligt at få repareret. Et B&O center fandt fejlen men da de ringede til DELL for at få oplysninger om hvor komponent kunne købes, nægtede DELL at medvirke. 
Har skriftligt fået at vide fra DELL at TV kan ikke repareres - køb et nyt!!!!!
Er der nogen som ved hvor det kan repareres?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 14:43 |
Selvfølgelig kan et Dell TV repareres, såvel som et hver andet TV, problemet er sikkert bare, at hvis ikke det er DELL selv der skal gøre det, så stiller de sig på tværs. Det med at de siger at man skal købe et nyt er jo bare for at komme til at sælge. Komponenter i TVer er standard eller skulle være, så det må vel kunne fås et sted.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 14:52 |
Dell har som andre hw producenter en reservedelsgaranti. Denne er typisk på 5 år efter produktet er udgået, så Del burde alt andet lige kunne skaffe stumpen. Når det er sagt er Dell vist ikke forpligtet til at sælgen stumpen uden de selv eller deres service partner står for reperationen.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 14:55 |
rigo skrev:
Dell har som andre hw producenter en reservedelsgaranti. Denne er typisk på 5 år efter produktet er udgået, så Del burde alt andet lige kunne skaffe stumpen. Når det er sagt er Dell vist ikke forpligtet til at sælgen stumpen uden de selv eller deres service partner står for reperationen. |
Det var jo lige hvad jeg i grove træk skrev.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
rigo
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 15:03 |
Radiomanden skrev:
rigo skrev:
Dell har som andre hw producenter en reservedelsgaranti. Denne er typisk på 5 år efter produktet er udgået, så Del burde alt andet lige kunne skaffe stumpen. Når det er sagt er Dell vist ikke forpligtet til at sælgen stumpen uden de selv eller deres service partner står for reperationen. |
Det var jo lige hvad jeg i grove træk skrev.
|
Ikke helt (men så fik du jo posted endnu en gang... ). Jeg skriver jo at det er muligt at stumpen ikke kan sælges seperat da Dell (sikkert) har en service partner, der tager sig af salg af originale dele, og derfor vil Dell's support ikke hjælpe. At stumpen så kan skaffes af andre kanaler er jo en helt anden sag.
Redigeret af rigo - 29-Juli-2007 kl. 15:04
|
 |
berped
Ny bruger
Oprettet: 29-Juli-2007
Point: 2
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 15:55 |
Jeg tror ikke man har forstået problemet.
1) Jeg startede med at ringe til DELL og spurgte om de havde et firmaet de arbejdede sammen med(reparation) - svar NEJ.
2) Derefter til et B&O center med svar som beskrevet.
3) Jeg har aldrig bedt om at få det gratis eller lignende.
4) gengiver svar fra produktchef fra DELL.
Desværre reparerer vi ikke TV, derfor at det oftest er dyrere end at købe en ny TV.-
Og med hensyn til komponenter har jeg undersøgt sagen og bare fundet nogle udvendige kabler som man kan bytte ellers er det hele TV man må bytte.- Komponenter inde i TV findes ikke tilgenlige.-
|
 |
mstoft
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Point: 433
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 16:55 |
Jeg ville købe et nyt og spare mig selv for alt det bøvl  26" kan ikke koste meget disse dage. Held og lykke med det.
|
 |
rigo
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 19:15 |
"Problemet" når en skærm fra en pc producent går i stykker har proceduren altid været at man fik skærmen ombyttet. Man kunne derfor ende om med at sende sin helt nye skærm til rep., og fik en brugt skærm retur som var blevet reparetet. Den skærm man selv sendte ind blev så brugt overfor en anden kunde. Om Dell har overført denne procedure til deres Tv ved jeg ikke. At de så samtidig har trukket sig fra TV segmentet gør det ikke nemmere for dig. Som jeg skrev har hw producenter normalt en reservedelsgaranti på 5 år, så det undre mig at Dell ikke har dette???
|
 |