recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3, Og hvad nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3, Og hvad nu?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3, Og hvad nu?
    Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:15
Til at starte med, 24år ifl. medierne er jeg vokset om på konsoller ect, men nej sidste "konsol" jeg spillede på var mine Amiga 500'er (har dem stadig!!, intet slå lotus III), men da disse befinder sig i modsatte ende af DK, så købte jeg en PS3 med motorstom og det andet spil..

Her kommer så problemerne..
1) - Motorstorm, fedt, men kun singel eller via internettet (som kræver man kender nogen med ps3, ect)
2) - Det andet skyde spil, kræver en helveds til vending (ikke vant til den skide controler), og når man så skal bruge begge "stik", samt L1, L2 og L3 alt imens man trykker på alle andre taster (undskyld, men kræver tid at lære når man ikke er vokset op med det, som medierne skriver)
3) - Nu ligger jeg inde med et dyr, der kan spille motorstorm og skydespil jeg nada fatte at styre, føler de 4999kr er spildt, medmindre jeg har penge til at ofre 500kr for et nyt spil..
4) - Har så fundet ud af den kan mere, billeder, musik, film, gå på nettet, installere linux og windåse.. alt sammen ligegyldigt, da jeg har en mac mini der kan fuldkommen det samme, bare bedre!!!
5) -Læst og fået at vide hos forhandleren at PS3 ædder PS2/PS spil (dog enkelt ikke), men jo mere jeg læser så virker dette mere som en salgstrick end virkelighed?

Nu står jeg lidt i denne situation købte en PS3 for 3dage siden, og allerede nu overvejer jeg at sælge den..

Hvad bruger I Jeres PS3 til??
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:26
Det var da meget indsnævret, hvad havde du regnet med?
Der findes altså mange andre dejlige spil, og der er masser på vej.
Jeg har fået en maskine der også kan afspille bluray så der står HD i af mit plasma tv........jeg begynder at synes den har været billigere og billigere jo længere tid jeg har haft den.
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:32
nu er det jo ikke alle der er HD folk og kan købe sådanne noget (den PS3 har lige koste mere end 2 måneders løn for mig)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 22:18

Skulle du måske ikke have overvejet det inden du købte den.. måske lige have brugt 5 min på at tænke igennem om du overhovet kommer til at bruge den..

Ps3'eren er jo i bund og grund en spillemaskine og det er nok hvad man skal købe den for. at du så ikke kan lide de spil der fulgte med den er jo bare sur røv.. vi andre har givet 5000 for den uden spil.. så kan du jo bare sælge de 2 spil og købe et spil du gider?

eller måske bare sælge hele maskinen igen og tænke dig om en ekstra gang næste gang du skal købe noget..

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 22:22
Tja, tænke mig om inden næste gang.. tja men så ville jeg ikke idag sidde med Kiss DP-500 og 558, samt Mac.. det bedste der er sket for mig..
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 00:23

Undskyld mig, men det var dog det underligste indlæg jeg har læst længe!!

Jeg bruger min PS3 til spil (lidt) og film, nogen gange til at se foto..!! Har også leget lidt med den som mediecenter (syns dog at 360 fungerer bedre)..

Til sidst, hvis du er 24 og ikke engang tjener 2500/ md, burde du måske overveje at bruge dine penge på mad istedet for

Redigeret af Pede8000 - 28-Juli-2007 kl. 00:24
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 11:40

Har samme holdning underligt indlæg.

Hvis man køber en PS 3, så har man vel sat sig ind i hvad den kan og ikke kan, ved f.eks. at kigge her, andre forums som console.dk etc og udfra folks kommentar, anmeldelser vurderer om det var det man ønskede eller ej.

Hvorfor købte du PS 3, hvad var grundlaget?

Hvad var dine forventning - skulle den kunne lave kaffe og mad før den opfyldte din forventninger?

Alle anmeldelser har rakket den nye PS 3 ned for, 1. at komme for sent i forhold til konkurrenter og 2. for at kunne det samme/ikke bruge sine kræfter fuldt ud og 3. prisen. Har du ikke se nogle anmeldelser før du investerede i maskinen?

Jeg har selv en XBOX 360 og vil meget gerne have en PS 3, dels for Bluray drevet, for WIFI og designet.

For mig lyder det til, at du har lavet et impulskøb og nu føler det var for dyrt, fordi dine forventning var til andet. Længere er den ikke, husk du har returret op til 30 dage, så hvorfor ikke levere den tilbage.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 16:19

Draco: Det var da et lidt specielt indlæg, men forstår godt dine synspunkter. Jeg har nemlig haft lidt af de samme tanker.

Jeg købte også en PS3 (3200kr) for et par uger siden. Den har aldrig interesseret mig, har faktisk aldrig spillet på hverken en PS, PS2 eller PS3.

Jeg havde brug for en midlertidig DVD afspiller, samt synes det kunne være spændene lige at afprøve Blu-Ray. Jeg købte også et par spil, bare lige for at se hvordan det var at spille på en PS3.

Ja det tager lidt tid før man kender knapperne, men efter et timer bør det ikke være noget problem. Så synes faktisk den er god at spille på, desværre bliver de mest interssante spil ikke lavet til PS3.

Den er også en udmærket DVD afspiller, det er ihvertfald ikke den som er begrænsningen i mit midlertidige setup.

Blu-Ray har jeg ikke fået afprøvet endnu, da mit TV ikke kan HD. Men vil tro den er god til det.

Den kan jo også bruges som mediecenter, dvs afspille JPEG og MP3. Her vil jeg dog mene at man bør købe en BT remote, da en medfølgende spille controler ikke er ideal til denne funktion.

Jeg får ligesom dig ikke brug for denne funktion, da mit Apple TV klarer opgaven bedre.

Så  alt i alt synes jeg det er en glimrende boks, men hvis man ikke har behovet bør man ikke købe den. Især ikke hvis det påvirker ens økonomi.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 17:32

Du lyder ikke som om, at du skulle være vokset op med konsoller - pardon, men det gør du ikke...

1 - Du får ved at læse her, hurtigt skrabet nogle folk sammen at spille MotorStorm med - gå ind og checke tråden om PS3 online ID'er, og tilføj nogle af de folk derfra - så kommer du ikke til at kede dig igen.

2 - Selvfølgelig kræver det tilvænning, hvis du aldrig har prøvet spillet før! Tag dig sammen, og lær knapperne at kende. Det vil også gavne dig i nogle af de kommende fede FPS titler til PS3!

3 - Hvad havde du regnet med? Du havde vel for pokker checket priserne på nye spil, inden du købte? Evt. kunne du tage og bytte R:FOM væk til et spil du fatter at styre - når du ikke orker at lære at anvende en controller.

4 - Jamen, nu er PS3'en primære funktion ikke at skulle streame film og musik. Det er en "bonusfeature", og heldigvis en feature som Sony hele tiden kan gøre bedre (og det skal de!) via software updates som vi hele tiden får!

5 - Har du fkaitksk _prøvet_ at sætte den til at spille PS1 og PS2 spil? Har du evt. prøvet at købe nogle af de PS1 titler du kan købe online i PS Store?

Du virker som om du slet ikke aner hvad det er du har købt? Troede du det var en ny Amiga 500?

Du har købt en fed spillekonsol, hvor udbuddet af spil p.t. er begrænset, men det bliver der rettet op på i løbet af de kommende 3 måneder.

Du har købt en fed BluRay afspiller, som samtidig upscaler almindelige DVD'er, noget du ikke finder billigere andre steder.

Du har købt en konsol der langsomt bliver mulig at anvende som mediecenter - der skal bare lidt flere opdateringer til fra Sony's side.

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

Hvad bruger I Jeres PS3 til??

Blu-ray film og NBA Street: Homecourt på nuværende tidspunkt. I fremtiden vil jeg bruge den til flere forskellige spil, selvfølgelig, men først når der kommer nogle der er lidt bedre Som Blu-ray afspiller er den rigtig god, og hvis man vil have en alsidig en af slagsen er PS3'en en rigtig god løsning, selvom man umiddelbart bare vil se HD film
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 02:01
Enig med Zulfo...

Specielt punkt 5:
    Min PS3 spiller PS2 spil perfekt - hvis du leder efter knaldgod og billig underholdning kan jeg anbefale God Of War I og II - de kan fås billigt i brugt børs butikker og giver 10+ timer god underholdning.
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg købte også en PS3 (3200kr) for et par uger siden. Den har aldrig interesseret mig, har faktisk aldrig spillet på hverken en PS, PS2 eller PS3.

Hvor kan man da købe en PS3 til 3200 kr.?:-)
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu