recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk preview af Pana TH-50PZ700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk preview af Pana TH-50PZ700

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Emne: Tysk preview af Pana TH-50PZ700
    Sendt: 30-Juli-2007 kl. 08:27

Hermed en tysk preview af ovennævnte TV. Ser spændende ud - eller?

http://www.areadvd.de/index2.html

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 14:19
Det lyder jo så absolut ikke skidt. Interessant er det dog, at de gør opmærksom på at billedet fra SD-kildemateriale virker mere utydeligt og at "det er typisk for full HD". Jeg synes at det endnu engang viser, at der er lidt for meget hype omkring full HD. Det typiske kildemateriale, der står til rådighed for forbrugeren idag er slet ikke på et højt nok niveau endnu.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 14:55

Hej azrael - jamen du har sikkert ret et stykke hen ad vejen. Men med en HD Selector, en Blu-Ray- og en HDafspiller, så er det nu måske nok værd at overveje

Jeg glæder mig nu til at se det på et tidspunkt

Redigeret af Hother - 30-Juli-2007 kl. 15:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 15:07
Tjo... men igen, selv med alle de apparater så har du p.t. ikke nok højopløseligt kildemateriale til for alvor at retfærdiggøre full HD, i al fald ikke efter min mening. Der er jo ikke vildt mange HD kanaler på kabelnettet, hverken hos TDC eller Stofa. Og mht. HD-DVD og blu-ray, så er udbuddet også der rimeligt begrænset. Det vil med tiden selvfølgelig ændre sig, men jeg tror nok at der går 1-2 år før full HD virkelig kan betale sig.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 15:10

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej azrael - jamen du har sikkert ret et stykke hen ad vejen. Men med en HD Selector, en Blu-Ray- og en HDafspiller, så er det nu måske nok værd at overveje

Men en HD selector kan stadig kun vise 2 HD kanaler; C+ HD og Discovery HD. Og de 2 kanaler i sig selv koster så vidt jeg ved kassen. Forøvrigt er jeg ikke sikker på at det er full HD der bliver vist - det kan jo sagtens være 720p (det tror jeg faktisk det er)

BD og HD-DVD afspillere/optagere/brændere er stadig relativt dyre og det samme er filmene og medierne. Derudover mener jeg heller ikke at de film der kommer ud alle er i 1080p - men dette ved jeg dog ikke med sikkerhed (kan en ekspert herinde ikke lige kommentere??).

Ud fra disse betragtninger vil jeg mene, at 1080p eller full HD ikke er nødvendigt endnu. Forøvrigt skal man også sidde 1,7 meter fra TV'et eller tættere for at kunne skelne mellem 720p og 1080p hvis TV'et er 42", og 2,5 meter eller tættere ved 50" TV.

Det sidste er jvf:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511&archive=&start_from=&

Redigeret af tosa - 30-Juli-2007 kl. 15:12
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 15:30

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Tjo... men igen, selv med alle de apparater så har du p.t. ikke nok højopløseligt kildemateriale til for alvor at retfærdiggøre full HD, i al fald ikke efter min mening. Der er jo ikke vildt mange HD kanaler på kabelnettet, hverken hos TDC eller Stofa. Og mht. HD-DVD og blu-ray, så er udbuddet også der rimeligt begrænset. Det vil med tiden selvfølgelig ændre sig, men jeg tror nok at der går 1-2 år før full HD virkelig kan betale sig.

Du kan jo vende det om: Hvis du mangler et tv her og nu, og full HD kan betale sig om 2 år, så kan det per definition også betale sig nu, ellers ærgrer du dig jo om 2 år over at du ikke fik det... Når det er sagt, så er det vel ingen hemmelighed at jeg mener at fokuseringen på full HD er vildt overvurderet. Så den primære årsag til at man ikke skal lægge så meget vægt på full-HD er sådan set ikke at der ikke er så meget 1080P materiale til rådighed, men at selv med 1080P materiale, er det ikke en mindre væsentlig forskel end så mange andre punkter man kunne vælge at fokusere på.

Jeg tvivler dog på at PZ700 skulle være ringere til standard-signaler end PX700, men det må jo komme an på en prøve. Hvis man synes man har pengene, kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle hoppe på 1080P udgaven i stedet for 768P udgaven.

Jeg synes personligt det er langt mere kritisk at Panasonic lancerer et 1080P tv der ikke kan modtage 1080P/24. Det er en direkte hån imod de film-fans som man burde formode er målgruppen for 1080P udgaven - de køber netop 1080P udgaven fordi de lægger mere vægt på hvordan HD-DVD/Blu-Ray film gengives, end på hvordan halvdårlige PAL udsendelser ser ud. Og så er det altså problematisk at man skal spises af med 2-3 pulldown, som i mine øjne er et langt større problem for film-oplevelsen, end manglen på opløsning. Hvis jeg skulle vælge, ville jeg _klart_ vælge et 768P billede ved 24 fps frem for et 1080P billede ved 60 fps (forudsat at kilden er 24 fps forstås). Manglen på 1080P/24 er en _væsentlig_ ulempe på sådan et tv. Hvis det var et 32" LCD-tv, så generede det mig mindre, men dette er netop dét tv som film-fans kunne finde på at købe, og så er det kritisk. Jeg kan kun håbe på at anmeldere og forum-brugere giver Panasonic et ordentligt rap over nallerne, så de hurtigst muligt leverer en update.

Jeg ved godt at jeg lyder som om jeg har et Pioneer logo tatoveret på ryggen, men dette betyder at Panasonic forærer Pioneer et væsentligt forspring overfor film-entusiasterne.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 15:44

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

BD og HD-DVD afspillere/optagere/brændere er stadig relativt dyre og det samme er filmene og medierne.

Man skal jo købe tv ud fra det behov man mener man har. Hvis man ikke vægter HD særligt højt, så skriger det til himlen at man lige så godt kan spare pengene og købe 768P modellen. Men rigtigt mange skifter i øjeblikket ud i udstyret for at få så meget glæde som muligt af HD-DVD og Blu-Ray. Personligt har jeg knapt nok tid til at nå at se de film jeg køber i HD, så jeg vægter dette klart højere end alt andet. Men som jeg har sagt så ofte før, så er det ikke nødvendigvis et 1080P tv der er bedst til at gengive 1080P materiale fra en HD-DVD eller Blu-Ray. Her og nu, så mener jeg i fuldt alvor at det bedste tv til 1080P materiale er et Pioneer PDP 508, også selv om det ikke har 1080P opløsning. Intet andet tv på markedet leverer en billedkvalitet så tæt på kildematerialet, på trods af tabet i opløsning. De andres mangler på andre områder er bare langt mere betydningsfulde for oplevelsen.

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Derudover mener jeg heller ikke at de film der kommer ud alle er i 1080p - men dette ved jeg dog ikke med sikkerhed (kan en ekspert herinde ikke lige kommentere??).

Såvidt jeg er orienteret har samtlige udgivelser på HD-DVD og Blu-Ray været i 1080P/24. Den eneste undtagelse er DVE, der indeholder test-billeder i 720P, men det tæller ikke rigtigt... Og ifølge Joe Kane's udsagn er dette primært sket for at gøre opmærksom på formatet, som et skridt i kampen for at erstatte 1080i med 720P på tv-udsendelser, ikke fordi man forventer at der vil komme 720P udgivelser.

Bemærk eksempelvis TV-serien "Heroes", der snart kommer på HD-DVD. Den er formentligt udsendt i 1080i på TV, men udkommer på HD-DVD i 1080P. Og måske endnu mere tankevækkende, det samme gør Star Trek Season One, der er fra 1967. Eller hvad med Robin Hood fra 1938, og Casablanca fra 1942? Altsammen re-issues i 1080P. Dét jeg vil sige med det, er at en god gengivelse af 1080P materiale, ikke kun er en fordel for kommende optagelser, det kan udnyttes på hele bagkataloget af film-optagelser samt tv-serier der er optaget på 35mm (hvilket er temmeligt mange). Selvfølgelig først efterhånden som de udgives, men som sagt, så synes jeg at de bedste tv i dag er på et niveau, hvor man ikke behøver forvente at de per automatik skal skiftes ud om 2-3 år.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:13

Et par kommentarer

1. Jeg ville ønske jeg havde deltaget i lidt flere tysktimer i folkeskolen - så kunne det være jeg kunne have forstået indholdet af testen

2. Enig med Otto - der er ærgeligt når man laver et godt Full HD plasma som PZ700, at man så ikke lige har gjort arbejdet helt færdigt og implementeret understøttelse for 24 fps - ligesom jeg også syntes det er lidt ærgeligt at men heller ikke har gjort arbejdet helt færdigt på 508xd ved at tilbyde Full HD (uanset at det så stadig er det bedste TV pt. af andre årsager) - dette betyder ihvertfald for mit vedkommende at mit køb af et billigt 42PX70 stadig giver mening for mig, da jeg så med minimal afskrivning kan vente på næste generation af enten et Pio eller Pana med både Full HD og 24fps understøttelse. Når det kommer lægger jeg gerne kassen (forudsat det trods alt koster mindre end en ny familiebil) og så kan sønnen få mit 42PX70 ind på sit værelse.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

2. Enig med Otto - der er ærgeligt når man laver et godt
Full HD plasma som PZ700, at man så ikke lige har gjort arbejdet helt
færdigt og implementeret understøttelse for 24 fps - ligesom jeg også
syntes det er lidt ærgeligt at men heller ikke har gjort arbejdet helt færdigt
på 508xd ved at tilbyde Full HD

Øh, der kommer jo et G8 fra Pioneer med Full HD.

Din kommentar svarer jo til at sige, at Panasonic ikke har gjort arbejdet
færdigt med PV70 ved ikke at lave det i Full HD.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:26

Jamen der er såmænd så meget at tage hensyn til når man køber fladskærm i dag - og meget er måske blevet ændret inden for de næste par år.

Lad mig sige det på den måde - at med mit nuværende set-up (eller hvad man nu kalder det), så giver det mig så mange aldeles pragtfulde billedoplevelser både via HD Selector og HD afspillere, så at jeg ikke ville have undværet det. Jeg har stadig en utrolig flot "deltalje og dybderigdom", og et sort-niveau, som jeg har lidt svært ved at tro kan blive væsentligt bedre.  

Når jeg skriver at det nye Full HD plasma, i det mindste for mig er interessant, så er det fordi at det da er spændende at se om der reelt er en større forbedring i forholdet til det Pana som jeg har nu.

Om jeg så senere vælger det ene eller det andet afgøres af, hvad der giver mig mest value.

Jeg har det lidt som spawn, jeg synes da også at det er brand ærgeligt, at de nye Pio´er pt ikke fås i Full HD - det er ligesom lidt i vadestedet.

I min verden, fyldt med min billedmæssige inkompentence og begrænsede ressourcer - så har jeg verdens bedste plasma TV

Edit: Forøvrigt lovede du da på et tidspunkt Otto, at du ville afholde en billededemonstration i hovedstdsområdet, tilsvarende den du holdt udi det jyske. Hvor mons tro den bliver af Otto

Redigeret af Hother - 30-Juli-2007 kl. 16:42
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

2. Enig med Otto - der er ærgeligt når man laver et godt
Full HD plasma som PZ700, at man så ikke lige har gjort arbejdet helt
færdigt og implementeret understøttelse for 24 fps - ligesom jeg også
syntes det er lidt ærgeligt at men heller ikke har gjort arbejdet helt færdigt
på 508xd ved at tilbyde Full HD

Øh, der kommer jo et G8 fra Pioneer med Full HD.

Din kommentar svarer jo til at sige, at Panasonic ikke har gjort arbejdet
færdigt med PV70 ved ikke at lave det i Full HD.

Man kan vende det om og sige hvornår er færdigt?, hvad er det ultimative indenfor billedoplevelse?

Det må da være at få indopereret en chip som stimulere alle vores sanser så vi interaktivt kan blive en skuespiller/deltager i filmen eller spillet.

Og når den tid kommer så glem alt om dårlig indstilling og billedkvalitet men tænk mere på hvad farve den kuple som vores hjerne ligger og plasker rundt i skal have

Så på den måde er der vel mange tv og anlæg der ikke er færdig

Redigeret af rhsin - 30-Juli-2007 kl. 16:44
Mvh

René
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 17:08

Jeg tager måske fejl, men jeg har lidt på fornemmelsen, at /24 enten bliver en feature i næste generation af plasma fra Panasonic (og ellers alle mulig andre fladskærme, det være sig LCD eller plasma), da man jo så har et nyt salgsargument *eller* at Panasonic laver en firmware update for /24 funktionalitet. Det skulle nemlig ikke være noget større teknisk problem, da 1) de nye modeller allerede kan vise 1080P/60 (så der er regnekraft nok) og 2) modsat almindelige billedrørstv er hverken plasma eller LCD bundet til en bestemt scanlinefrekvens. Det med firmware updaten tror jeg mere afhænger af Panasonics velvilje end noget andet. Ellers regn som sagt med en ny feature i næste års modeller...

EDIT: Så lige på det tyske Panasonic site at de har introduceret PZ70 (ikke PZ700!) serien også. Vejl. udsalgspris er mellem €400 (42") og €700 (50") billigere end PZ700-modellerne.

Redigeret af azrael - 30-Juli-2007 kl. 17:12
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu