recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helt Grøn !! (eller blå ;) )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHelt Grøn !! (eller blå ;) )

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Emne: Helt Grøn !! (eller blå ;) )
    Sendt: 03-August-2007 kl. 19:44

Hejsa

Da jeg er helt ny inden for HD afspilnings kategorien, vil jeg lige høre jer "guruer".

Jeg har et Pioneer 50" plasma og et nogenlunde 5.1 surround setup. Ydermere har jeg en Xbox 360 og et Vista media center tilsluttet med DVI.

Jeg kom for nyeligt til at se kvaliteten af HD hos en ven, og jeg må indrømme at jeg er ved at smide alle mine dvd film i containeren, og erstatte dem med HD film, for det var da for vildt så stor forskel der er.

Men men, hvad skal jeg have af udstyr for at komme igang ? Overvejdede at skift min reciever ud i samme omgang, men hvilken afspiller kan i anbefale ? En stand-alone eller drev til mediacenteret ? Eller måske et drev til min Xbox ? Skal man have HD Dvd eller Blueray ?

På forhånd tak ....

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 20:01

Hej scantek - og velkommen til,

Jamen det er jo nogle gode spørgsmål som du stiller.

Hvis du vil billigst muligt i gang, så skal du gå efter en HD DVD afspiller. F.eks. Toshiba HD E1. Den kan findes rimeligt rundt omkring. Desuden er HD DVD´er ofte en smule billigere end Blu-Ray Disc´s. Problemet med HD DVD er, at der ofte er adgang til et mindre udvalg af film med danske undertekster. Det er i det mindste min oplevelse. 

Din billigste adgang til Blu-Ray afspiller er en Samsung BD P1000. Den fås ligesom Toshibaen også fås relativt rimeligt forskellige steder.

Begge de foreslåede afspillere er glimrende rent HD mæssigt.

Der er som jeg oplever det, ikke den store billedmæssige forskel mellem HD og Blu-Ray, selv om det jo er forskellige formater. Du skal bare være opmærsom på, at om film titlerne udkommer i HD eller Blu-Ray afhænger i nogen grad af, hvem der producere filmene. Der er dog en hvis tendens til, at titlerne udkommer i begge formater.

Om du så skal vælge HD eller Blu-Ray kan jeg ikke give dig en anvisning på. Mange mener, at Blu-Ray vinder "formatkrigen". Det er jeg nu ikke så sikker på. Jeg har derfor satset på begge formater.  

Held og lykke med valget, og nyd dine kommende flotte billedoplevelser  

Redigeret af Hother - 03-August-2007 kl. 20:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej scantek - og velkommen til,

Din billigste adgang til Blu-Ray afspiller er en Samsung BD P1000. Den fås ligesom Toshibaen også fås relativt rimeligt forskellige steder.

Begge de foreslåede afspillere er glimrende rent HD mæssigt.

Eller en PS3 som også kan bruges delvist som et mediecenter. Den kommer muligvis med en optage funktion.
Til top
GrillBiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2007
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 22:01
Han har jo allerede en xbox360 og Vista og derfor en fuld Media Center
setup... da man kan bruge en xbox360 som Media Center Extender.

Det skal da også lige nævnes.. at hvis din PC'er har en rimlig kraftig CPU
(Gerne mere end 2.2ghz ) så kan Xbox360 HD DVD add on også tilsluttes
PC'eren.
jeg har prøvet at installerer drevet på min imac core duo 2.0ghz (med
vista gennem Bootcamp) og jo man kunne godt se HD DVD film på det..
men filmen kunne godt komme til at hakke da 2ghz åbenbart lige er i
underkanten til at decode VC-1 Formatet.

Men det er måske en god ide' at venter lidt.. og se om Toshiba og
microsoft nye kampange også skulle komme til EU.
for her i går satte de prisen ned på drevet fra 199 til 149 Dollars og
vedlagt filmen king kong og en kupon til 5 hd dvd film efter eget valg...
hvilket har givet dette resultat:
en stigning
på 1000% på Amazon.com

Redigeret af GrillBiller - 03-August-2007 kl. 22:03
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 22:39

Tjaeh, jeg ville nu vælge ud fra studiernes support.

Bag blu-ray står Fox, Sony, MGM, Disney samt Lionsgate og hos HD-DVD står Universal. Warner og Paramount er neutrale og udgiver til begge formater.

Personligt har det tippet vægtskålen til blu-ray formatet og jeg har derfor anskaffet mig en PS 3 - som jeg i øvrigt er yderst tilfreds med - men det skal da også siges at den stort set kun anvendes som DVD og Blu-ray afspiller - begge dele gør den fremragende.

Men hvis dine filmpræferencer er anderledes end mine kan du meget vel være bedre tjent med HD-DVD. Tjek hvem der udgiver dine favoritfilm og vælg derefter format - teknisk er formaterne ca. lige gode.

Mvh
Martin

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 22:51

Ja det er ret irriterende at ikke alle film kommer på begge formater.

Var netop nede i en butik for at købe Hot Fuz og Zodiac på blu-ray.

Men kunne kun finde dem på HD-DVD, rimeligt irriterende da jeg kun har en blu-ray afspiller.

Så check lige udvalget af film inden du køber en afspiller.

Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:00

Hej igen..

Mange tak for de hurtige svar... Jeg tror HD DVD må være det format jeg går efter ligenu.. Og mon ikke den billigste måde at komme til det er at købe et drev til min Xbox 360 ? Det setup har vel ikke nogen bagdele i forhold til feks. en Toshiba afspiller ?

Mvh.

Michael

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:29
Tja.. når jeg ikke nævnede drevet til din Xbox var det fordi, at jeg ikke mener, at du via den kan opkobles til internettet, og dermed drage fordel af af de faciliteter. Men hvis du alene vil se HD DVD film er drevet mig bekendt helt okay
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:36
Hvilke fordele er det ? Og hvilke afspillere kan det ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 00:05

Ja altså Toshiba bliver firmware opdateret via nettet. Derudover vil der komme forskellige interaktive funktionaliteter samt mulighed for, at se reklame spots for kommende HD film m.v. 

Toshiba laver nogle virkelig fornemme HD DVD afspillere. Og mig bekendt er de også de eneste der pt. producere HD DVD afspillere. ONKYO kommer dog senere på året også med en HD DVD afspiller.

Jeg har pudsigt nok aldrig hørt om noget bøvl med Toshiaba´s afspillere.

Du kan læse mere om HD DVD formatet og Toshiba på:

http://www.toshibahddvd.co.uk/

Redigeret af Hother - 04-August-2007 kl. 00:20
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 02:05
Der er masser af bøvl med Toshibas afspillere. Især XE1'eren, hvor mange har haft problemer med at køre combo udgivelser, f.eks.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 02:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Især XE1'eren, hvor mange har haft problemer med at køre combo udgivelser, f.eks.

Hmmm ...... Interessant, det du dér skriver.

Jeg har selv én combo HD-DVD (HD Scape: Antarctica Dreaming) i min samling, og har da egentlig også bemærket, at det nogen gange (ikke hver gang!) kan være vanskeligt at få adgang til disk-menuen, når skuffen glider i - og der så bare er sort skærm, med en forgæves "arbejdende" cirkel-pil oppe i højre hjørne. Temmelig irriterende. Men jeg har dog altid gået ud fra, at det så nok var fordi der var en fejl på disken. Har egentlig ikke tænkt i de baner, at det skulle være XE1'eren, der var synderen.

Har du noget dokumentation for påstanden, som du kan henvise til?

Redigeret af musicus - 04-August-2007 kl. 11:30
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu