Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Basknudsen
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
|
Emne: Harmony RC Sendt: 02-August-2007 kl. 08:34 |
Hej
Jeg er på jagt efter en universal fjernbetjening og har kigget på Logitechs RC. (Har selv kigget på 525'eren, 555'eren eller 785'eren. Helst 525'eren pga. prisen).
Jeg har TV, DVD, HDD-recorder, selector, og surround-forstærker. Det skulle nok foregå sådan, at når jeg skal se tv så skal jeg styrer programmer med selector men lyden på amp'en og lign. Er det muligt med de RC?
I så fald hvilken en ville i anbefale?
På forhånd tak.
Lasse
Redigeret af Basknudsen - 02-August-2007 kl. 08:36
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
 |
Per Røntved
Super bruger
Oprettet: 14-Januar-2004
Point: 426
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 10:08 |
Jeg har lige købt en 525 og er fuldt ud tilfreds, den knirker når man bruger den ellers kan den det hele
|
Mvh. Per Røntved
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 10:11 |
Basknudsen skrev:
Hej
Jeg er på jagt efter en universal fjernbetjening og har kigget på Logitechs RC. (Har selv kigget på 525'eren, 555'eren eller 785'eren. Helst 525'eren pga. prisen).
Jeg har TV, DVD, HDD-recorder, selector, og surround-forstærker. Det skulle nok foregå sådan, at når jeg skal se tv så skal jeg styrer programmer med selector men lyden på amp'en og lign. Er det muligt med de RC?
I så fald hvilken en ville i anbefale?
På forhånd tak.
Lasse
|
Alle Harmony'erne kan det du eftersøger.
Har selv haft en 525, og har nu en 885. 525'eren virker fint, men 885 er mere praktisk og anvendelig.
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 16:09 |
Når jeg har været inde på deres testside kan jeg ikke finde nogle steder hvor der står HDD/DVD-optager, men det er intet problem?
Hvor har i købt jeres RC, og hvad har i måtte give for den?
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 19:22 |
Jeg har haft en Harmony 885, men den kunne jeg slet ikke få til at fungere sammen med min TH-37PV50EH. Selv efter en del samtaler med Logitech måtte jeg tilsidst give op. Problemet er at min Pana tager noget tid at starte op og indtil den er kommet i gang så er den ikke modtagelig for fjernbetjening. Nu ved jeg ikke om din Th-37PV60EH har samme måde at starte på eller om det er løst i denne model, men hvis det er ikke er så ville jeg nok tænke mig en gang mere.
Mvh Kurt.
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 19:54 |
Kurt Poulsen skrev:
Jeg har haft en Harmony 885, men den kunne jeg slet ikke få til at fungere sammen med min TH-37PV50EH. Selv efter en del samtaler med Logitech måtte jeg tilsidst give op. Problemet er at min Pana tager noget tid at starte op og indtil den er kommet i gang så er den ikke modtagelig for fjernbetjening. Nu ved jeg ikke om din Th-37PV60EH har samme måde at starte på eller om det er løst i denne model, men hvis det er ikke er så ville jeg nok tænke mig en gang mere.
Mvh Kurt.
|
Det var så mig der købte Kurt's 885 
Jeg har også et Panasonic (TH50PX70), som også er lang tid om at starte op, før det reagerer på fjernbetjeningen. Men, det løses simplet med Harmonyen, da man kan programmere den til at kompensere for TV'ets opstartstid. Virker perfekt.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 22:43 |
Det var det Palle. Glad for at høre at du er tilfreds med den  Men når man sætter forsinkelse ind i mellem den enkelte steps i makroen så skal man holde fjernbetjeningen i mod fjernsynet temmelig længe. Og det havde vi meget svært ved at vende os til. Men kan man det så er det sikkert ok. Den virkede bare ikke for mig. Jeg var slet ikke begejstret for makrosystemet som så mange andre er. Har derfor købt en Sunwave src-7000. Den passer bedre til os fordi den ikke er så hårdt spændt op på makrosystemet, men er mere en mulighed for at have et antal fjernbetjeninger i een. Selvom den også kan makro. Smag og behag.
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 08:45 |
Jeg må tage det op til overvejelse, men ellers er der vel 14 dages fuld returret.
Hvad skal jeg gøre med HDD/DVD-recorder når jeg ikke kan finde dem på testsiden?
Lasse
|
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 09:59 |
Basknudsen skrev:
Jeg må tage det op til overvejelse, men ellers er der vel 14 dages fuld returret.
Hvad skal jeg gøre med HDD/DVD-recorder når jeg ikke kan finde dem på testsiden?
Lasse
|
Hej. Jeg har en 785 og den klare og samarbejder fint med min Sony 1010 HD recorder, jeg tror de fleste af Logitech's fjernbetjeninger kan det. Nu skriver du testside ? hvad mener du.
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 00:46 |
De har en side hvor man kan prøve at sætte en RC op til ens setup, for at se systemet i at gøre det over nettet.
Hvor har i købt dem henne? Og til hvad pris, vil jo helst ikke betale for meget. 
Jeg har også tænkt over om 525 har nok aktiviteter til det jeg skal bruge. Jeg skal bruge: Se tv, se dvd, høre cd, høre radio og så skal jeg se hdd når jeg har optaget noget, kan man styrer det at se hdd uden det behøver at være en aktivitet, kan nemlig ikke helt se hvordan man kan vælge det på remoten. (Håber jeg har forklaret mig tydeligt nok).
Lasse
Redigeret af Basknudsen - 05-August-2007 kl. 22:34
|
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 20:36 |
Alle jer der har en må kunne svare på dette spørgsmål. 
Lasse
|
|
 |
taunus
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 89
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 21:13 |
Jeg har selv en 785 som jeg i tidernes morgen gav 1000 kr for. Gode penge givet for at smide de 5 andre enheder ned i skuffen og så bruge den ene fjernbetjening. Jeg kan selvfølgelig ikke svare præcist for 525'eren, men kan oplyse, at jeg da har liggende 15 aktiviteter liggende alle omhandle vores udstyr. Mit setup er: TV, HDD, DVD, CD, Reciever, SAT. Alle kan styres med fjernbetjeningen. Hvis man ikke kan finde koderne, sender man den bare til fjernbetjeningen (sådan er det på en 785) og kan på den måde lagre dem. Det gjorde jeg med SAT'en da jeg ikke kunne finde den på nettet. Men allerede efter 5 indtastninger kom den med et forslag og det virkede (var ikke en gang samme mærke).
|
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
|
 |