recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - convertere mkv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketconvertere mkv

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Emne: convertere mkv
    Sendt: 04-August-2007 kl. 13:02
Hej

Jeg har et vista media center 64 bit, og har forgæves forsøgt at køre mkv filer på den. Når jeg afspiller dem på min pc, så hakker de ret ofte. Og så er lyden ude af sync ret hurtigt. Hvorfor er de det med mkv filer? Er det fordi at dem som har encoded dem, ikke ahr gjort det godt nok?

Jeg har forsøgt med Combined Community Codec Pack, og så har jeg forsøgt med den 64bit version af k-lite codec pack.

Men mit spørgsmål er. Hvordan kan jeg konvertere mkv til noget som mediecenteret godt kan afspille uden problemer?

Jeg har ledt med lys og lygte efter et program som kan konvertere det til .ts filer, men indtil videre uden held.
Når jeg forsøger at bruge vlc player til at konvertere, så er det uden billede når den er færdig, dvs kun lyd
Jeg har forsøgt med et program som hedder Super. Men det forvirrer mig bare endnu mere. Kan ikke gennemskue hvor det skal sættes op, for at outputtet er .ts

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får konverteret de mkv filer?
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 13:17

Hvor stor CPU har du? da mkv typisk er H264 og kræver meget CPU kraft.

Ellers ville jeg anbefale at prøve at fjerne alle codec du har installeret. Installere CoreAVC hvilket skulle være den bedste decoder til H264 - kan gøre det med mindre CPU end andre codecs.

Ellers må du konvertere dem, dette kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 13:30
Diverse codec packs gør også tit mere skade end gavn. Sørg for kun at installere de codecs du har brug for.
Plejer selv at installere matroska så virker mkv her.
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 13:45
jeg synes også at lyder som enten et hardwareproblem (for svag maskine til at afspille filmen) eller et codec/driver problem.

Jeg spiller selv 720p .mkv filer uden problemer på en 2ghz maskine så deet er ikke så forbandet meget de kræver

Du skrive det er et 64bit system. Er alle drivere installeret og specifikke 64bit versioner. her tænker jeg specielt på chipset og cpu driver
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 13:51
@Karlshøj

Jeg har en AMD Athlon 64 X2 3600+. Mener da den burde kunne klare det.

Men jeg har kigget CoreAVC, og det vil jeg da lige prøve. Hvis jeg kan finde deres download link inde på deres side.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

jeg synes også at lyder som enten et hardwareproblem (for svag maskine til at afspille filmen) eller et codec/driver problem.

Jeg spiller selv 720p .mkv filer uden problemer på en 2ghz maskine så deet er ikke så forbandet meget de kræver

Du skrive det er et 64bit system. Er alle drivere installeret og specifikke 64bit versioner. her tænker jeg specielt på chipset og cpu driver

Yepper. Alle drivere er 64bit drivere. Har selv installeret dem. Dog lige med undtagelse af cpu driver. Det er vist en standard microsoft driver. Findes der en bedre driver på AMD's hjemmeside?

Men jeg tror også det er et codec problem. For jeg kan som sagt afspille HD film i andre formater, såsom .ts, vmw-hd og flere.

Desuden, så er der det lille hint i vista 64 bit. At når man kører wmp fra desktoppen, så bruger den 32bit kode. Når man afspiller film fra MCE, så bruger den 64bit code.
Det fandt jeg ud af med eks codec fra CCCP. Den ligger sig kun i 32-bit koden. Så MCE aner slet ikke der er instaleret noget, for den kører jo 64-bit koden. Åndsvagt....

Redigeret af trenskow - 04-August-2007 kl. 13:55
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 14:08
det er slet ikke umuligt at der ligger noget bedere på amds side. se selv efter:
http://www.amd.com/gb-uk/Processors/TechnicalResources/0,,30 _182_871,00.html
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af trenskow trenskow skrev:

Jeg har et vista media center 64 bit, og har forgæves forsøgt at køre mkv filer på den. Når jeg afspiller dem på min pc, så hakker de ret ofte. Og så er lyden ude af sync ret hurtigt. Hvorfor er de det med mkv filer? Er det fordi at dem som har encoded dem, ikke ahr gjort det godt nok?

MediaInfo kan fortælle dig hvilket codec, opløsning og bitrate der er brugt til videodelen i MKV containeren. Typisk er det H.264, som flere skriver, men der er stor forskel på 720p med en bitrate omkring 4Mbps, og 1080p med 20Mbps.

En anden ting: kan VLC afspille filen? VLC er en standalone app, som ikke er afhængig af dine normale video codecs (som CCCP integrerer sig med via ffdshow).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 15:34

Jeg har en AMD Athlon 64 X2 3600+. Mener da den burde kunne klare det.

Ikke nødvendigvis, hvis ikke grafikkort hjælper med hardwareaccelleration eller hvis ikke du har ordentligt styr på installerede codecs og medieafspillere så der kun bruges de der er optimerede til dette.

Derudover er .mkv blot en container - der kan indeholde flere forskellige formater for både video og audio og i forskellige opløsninger og bitrates, så det giver ingen mening om computeren kan afspille .mkv - uden samtidig at vide præcist hvad den .mkv man vil afspille indeholder, og vide hvordan pc'en er bestykket med hardware og codecs.

Som Jesper skriver der er verdener til forskel på om .mkv filen indeholder 720p i 4mbps eller 1080p i 20mbps (eller blot SD materiale), og om den indeholder H264 videomateriale eller noget helt andet.

Men jeg har kigget CoreAVC, og det vil jeg da lige prøve. Hvis jeg kan finde deres download link inde på deres side.

CoreAVC er et kommercielt codec, det kan kun købes ikke downloades gratis fra deres hjemmeside. Men ffdshow bruger ligeså få ressourcer som CoreAVC, så du kan nøjes med ffdshow.

Fjern alle codecs du ikke skal bruge eller som kan dækkes af ffdshow, og installer så Haali matroska splitter og ffdshow.

Og så er mediaplayer classic sammen med Haali matroska splitter og ffdshow langt bedre end VLC til at håndtere disse H264 HD matroska (.mkv) filer.

Med Haali matroska splitter og ffdshow, kan .mkv filer også åbnes gennem directshow i windows media player, og i diverse konverter software hvis du vil konvertere til andet format. Jeg har meget stor succes med at konvertere til 720p WMV HD i 5mbps eller 6mbps med Windows Media Encoder, så jeg kan afspille disse HD filer på min Bluetinum netplayer der ikke understøtter .MKV med H264 (og så er både min MS XP og min MS Vista jo super glade for disse MS WMV filer også) - kvaliteten af de konverterede filer er faktisk i top og ressourcekravet lavt.

et par links

http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm

http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

http://haali.cs.msu.ru/mkv/MatroskaSplitter.exe

Redigeret af spawn - 04-August-2007 kl. 15:45
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 17:31
@spawn.

De links som du har smidt til sidst, dem har jeg forsøgt med allerede.

Jeg tror jeg bliver misforstået lidt.
Maskinen kan godt afspille HD. Jeg har H264 film i andre formater, den ene på 16Mbps, som den afspiller, uden at svede.

Mit problem ligger kun, når det er pakket ind i en mkv fil. Så hakker det gevaldigt.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 18:20

ok - men jeg tror problemet ligger i at for mange codecs og filtre er installeret. Det er vigtigt at du har styr på hvilke der bliver benyttet i de forskellige mediaplayers og ved afspilning af de forskellige formater, ellers bliver det helt tilfældigt hvilke resultater du opnår.

På en ren installation, hvor du kun har Haali mediasplitter og ffdshow og benytter mediaplayer classic bør du ikke opleve problemer med .mkv filer (eller noget andet for den sags skyld)

Ved at installere CCCP og K-lite codecpack installeres jo en masse forskelligt, og afhængig af hvilke rækkefølge det er installeret, og hvilke settings der er valgt i de mediaafspillere du benytter - kan det nemt blive noget rod hvor du ikke har oveblikket over hvilke der benyttes hvor, eller hvilke versioner af de forskellige filtre du har.

Så mit råd er stadig - fjern ALT og start forfra, eks. kun med den konfiguration jeg foreslår, og så tag den derfra hvis der opstår behov for andet.

Jeg har selv lidt mere installeret fordi jeg også skal bruge lidt forskellige ACM filtre til VirtualDub og Avisynth, men som udgangspunkt kan du afspille næsten alt med blot de 3 forslag.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 18:30
@spawn

Mange tak.