|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
-HJN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2005 Status: Offline Point: 77 |
![]() Sendt: 05-August-2007 kl. 20:47 |
|
Jeg bor i USA, men er ved at flytte hjem til Danmark. Da Football sæsonen står for døren har det absolut højeste prioritet at få købt TV i en fart når jeg kommer hjem Jeg tog derfor i BestBuy for at se på TV og bestemme mig for en model. Det er min plan dernæst at bestille TV så det står klar når jeg kommer til DK. Det tog mig ikke lang tid at finde ud af et det skal være en Panasonic plasma skærm. Wow, der er virkelig sket noget siden jeg sidst købte fladskærm for to år siden (Dengang en Samsung LCD). Pioneers og Phillips var også rigtigt flotte, men meget dyrere. Jeg synes ikke merprisen retfærdiggør den højere pris. Der var to forskellige Pana plasmaer der begge var meget imponerende, men den ene dog klart flottere end den anden. Den billigste var en TH-px75u, og den dyreste en panasonic th-px700u. Den sidste er klart min favorit, men jeg kan bestemt leve med px75u'eren. Nu ville jeg så finde ud af hvad de koster i DK og bestille, men de må have andre navne i europa, for jeg kan ikke finde dem. Er der nogen af Jer der kan hjælpe mig?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() |
|
Du skal have en PX70 model, (Digital Tuner) eller en PV70 (uden Digital) det er deres standard modeller skal det være lidt bedre så er der PZ700 (Digital) eller PV700 (Analog). En 42" PX70 kan fås for omkring Kr. 12000. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
|
Hej HJN Ja , de hedder PX70E , PX700E og PZ700E ( FULL HD ) Fex TH42-PX70E MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for hjælpen. Vil det sige at PX75u svarer til PX70E? Det er selvfølgelig logisk at u er for usa og e er for europa, men det er jo ikke helt det samme nummer? Med hensyn til den anden, må det så være en PZ700 jeg så, for den var bestemt 1080i. Meget imponerende i 50" ! Nogen forslag til forhandlere (hvis man da må spørge om den slags)... |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() |
|
MM Vision, Godpris. De er sponsorer. Butikker Panasonic Centrerne. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
|
Hej HJN , ja da , du må da gerne spørge om forhandlere MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
moose ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Status: Offline Point: 128 |
![]() |
|
www.geco.dk har jeg selv gode erfaringer med, og det kan jeg se, at der også er andre, der har. De svarer rimelig hurtigt på spørgsmål via mail, men vist også pr. telefon.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for hjælpen. Jeg var et øjeblik bange for at man slet ikke kunne få disse TV i DK. Men er du gal en prisforskel. Her koster de jo det halve! Et andet spørgsmål til Jer derhjemme. Jeg ser flere kommentarer herinde om at man ikke kan se forskel på Full HD og 720p hvis skærmen er 50" eller under. Men da jeg var ude og se, kunne jeg bestemt se forskel på PX og PZ. Og det var før jeg var klar over at der var forskel i opløsningen. Om det er de ekstra penge værd er dog ikke overbevist om. Hvad synes I? |
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
Men kan det så ikke betale sig at købe i USA, og sende det hjem til DK?? - Eller skal det bruge en anden strømforsyning (der bliver jo ikke sendt 220V ud fra amerikanske stikkontakter) eller lignende??
Der er nogle forskellige artikler og tools mht. afstand til TV, størrelse på TV og opløsning her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1183765992&archive=&start_from=& og http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511&archive=&start_from=& |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det tror jeg ikke er en mulighed. Ja, først og fremmest er der problemet med konvertering til 110V. Det kan dog løses. Men her i USA sendes der jo i NTSC. Så ved mindre man kun bruger TV'et til High Def skal man ud i en konvertering af tv signalet. Endelig er det nok ret dyrt at sende sådan en 50" til Danmark... |
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
OK, men jeg troede netop at NTSC/PAL problemet var overflødiggjort med de nye TV. Mht. pris på fragt - hvis du sparer 5.000 på selve TV'et, vil 500-1.000 (det kan vel ikke være dyrere for en fragile pakke der vejer ca. 50 kg.) for fragten jo nemt være betalt via den besparelse man får. Der er jo ca. 4.000 at spare, efter fragt, hvis prisen er det halve derovre. |
||
![]() |
||
![]() |
|
En TH42-PX75u koster ca $1.000. Det er en besparelse på omkring 5.000 kr ja. Jeg kan ikke umiddlebart huske hvad 50" kostede. Mener det var omkring $2.000. Men man kan da ikke få den hjem for 1.000 kr. Kan man? Og jeg vil stensikkert fåproblemer med tolden, på trods af at jeg lovligt har lov at tage alt det med hjem jeg har lyst til; det giver garanteret problemer alligevel. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |