|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() Sendt: 06-August-2007 kl. 19:14 |
|
Woohoo! Endelig kom mit Panasonic PX70 Nu skal jeg så til det famøse Break-in af tv'et. Jeg har selvfølgelig læst om det i diverse tråde, men jeg vil nu alligevel gerne lige sikre mig, at jeg nu HAR forstået det korrekt Ved tv/DVD/XBOX skal indstillingerne stå som følgende i de første ca. 200 timer: Billede - Normal eller biograf (absolut IKKE dynamisk?) Kontrast - 25-40% Lys - 25-40% Farve - 25-40% Skarphed - 25-40% Farvetemp - Normal Farvestyring - Fra P-NR - Fra MPEG NR - Fra 3D-Comb - Fra Ved kørsel af Break-in DVD'en skal indstillingerne stå som følgende i ca. 24 timer: Billede - Normal eller biograf (absolut IKKE dynamisk?) Kontrast - 100% Lys - 100% Farve - 100% Skarphed - ? Farvetemp - ? Farvestyring - ? P-NR - ? MPEG NR - ? 3D-Comb - ? Er der andre ting jeg skal tage højde for? Og så lige et lille sidste spørgsmål her på falderebet. Har det nogen betydning, at jeg kører Break-In DVD'en via Scart og ikke HDMI? Min nuværende afspiller understøtter ikke HDMI. Har dog en på vej med posten Tak på forhånd, Plasma Newbien. |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
|
Hej Det er lige meget om du bruger HDMI eller scart , men med hensyn til de 100% på alt under break in , det har jeg ikke gjort , og det kan ikke være rigtigt , så vidt jeg ved , hvor har du læst det henne? MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Ja. Strømforbruget. De første 200 timer nåede jeg på 3 uger og havde et merforbrug på 100 KW! TVet er herefter kun tændt, når der virkelig skal kigges |
||
![]() |
||
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
|
Når man læser nogle af de andre tråde vedr. Break-in ser man det ofte beskrevet
Men om det passer, det ved jeg ikke. Det er derfor jeg spørger Ville i hvert fald gerne have defineret om "fuld knald på farve, lys og kontrast" er 60%, 80%, 100% |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
|
Hej stuffedfrog MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12479 |
![]() |
|
Så længe man ikke viser andet end 'break-in DVD' eller lignende, så kan det nok egentlig være ligemeget om det er 60, 80 eller 100% de forskellige indstillinger står på. Al det her indkørselssnak er også lidt hysterisk alligevel; det handler mest om at vente på at skærmen egner sig bedre til kalibrering, og ikke at man kan risikerer permanent burn-in fordi man pauser en DVD i en halv time. Ikke at det er en dårlig idé at skrue ned for lys og kontrast; det hjælper også på billedkvaliteten i forhold til fabriksindstillingerne alligevel.
Redigeret af Naiera - 06-August-2007 kl. 21:36 |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Sjovt nok var der ikke noget der hed break in da jeg købte min første plasma (for ca. 4 år siden) og jeg har ikke haft problemer, så jeg tror ikke man skal være bange for at ødelægge noget.
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jeg syntes jeg opnår bedst resultat under biograf, så den bruger jeg praktisk taget hele tiden uanset kilde
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
ER der stor forskel på at køre en grundig breakin eller bare tage tv'et i brug ? Burde fabrikken ikke køre tv'et til ? |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg synes også klart at biograf giver det bedste billede. Så længe jeg har settings under de 40% kan jeg vel også godt køre biograf i stedet for normal? Jeg synes normal giver et mere "blurry" billede |
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
yep, jeg kører næsten efter de indstillinger her: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Picture-Quality .php Hvor han også foreslår at køre med biograf. Jeg har dog ændret en lille smule i forhold til hans råd. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |