recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma Break-in for dummies: Vol. 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma Break-in for dummies: Vol. 1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma Break-in for dummies: Vol. 1
    Sendt: 06-August-2007 kl. 19:14

Woohoo! Endelig kom mit Panasonic PX70

Nu skal jeg så til det famøse Break-in af tv'et. Jeg har selvfølgelig læst om det i diverse tråde, men jeg vil nu alligevel gerne lige sikre mig, at jeg nu HAR forstået det korrekt

Ved tv/DVD/XBOX skal indstillingerne stå som følgende i de første ca. 200 timer:

Billede - Normal eller biograf (absolut IKKE dynamisk?)

Kontrast - 25-40%

Lys - 25-40%

Farve - 25-40%

Skarphed - 25-40%

Farvetemp - Normal

Farvestyring - Fra

P-NR - Fra

MPEG NR - Fra

3D-Comb - Fra

Ved kørsel af Break-in DVD'en skal indstillingerne stå som følgende i ca. 24 timer:

Billede - Normal eller biograf (absolut IKKE dynamisk?)

Kontrast - 100%

Lys - 100%

Farve - 100%

Skarphed - ?

Farvetemp - ?

Farvestyring - ?

P-NR - ?

MPEG NR - ?

3D-Comb - ?

Er der andre ting jeg skal tage højde for?

Og så lige et lille sidste spørgsmål her på falderebet. Har det nogen betydning, at jeg kører Break-In DVD'en via Scart og ikke HDMI? Min nuværende afspiller understøtter ikke HDMI. Har dog en på vej med posten

Tak på forhånd,

Plasma Newbien.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 19:29

Hej

Det er lige meget om du bruger HDMI eller scart , men med hensyn til de 100% på alt under break in , det har jeg ikke gjort , og det kan ikke være rigtigt , så vidt jeg ved , hvor har du læst det henne?

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Er der andre ting jeg skal tage højde for?

Ja. Strømforbruget. De første 200 timer nåede jeg på 3 uger og havde et merforbrug på 100 KW! TVet er herefter kun tændt, når der virkelig skal kigges

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej

Det er lige meget om du bruger HDMI eller scart , men med hensyn til de 100% på alt under break in , det har jeg ikke gjort , og det kan ikke være rigtigt , så vidt jeg ved , hvor har du læst det henne?

MVH

Når man læser nogle af de andre tråde vedr. Break-in ser man det ofte beskrevet

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

100-200 timer er den normale indkørsels-periode hvis man ikke benytter sig af en form for indkørsels-DVD. Sidstnævnte kører man normalt i 24 timer med fuld knald på farve, lys og kontrast, i stedet for at have indkørsels-indstillinger i de 100-200 første timer med TV'et.

Men om det passer, det ved jeg ikke. Det er derfor jeg spørger  

Ville i hvert fald gerne have defineret om "fuld knald på farve, lys og kontrast" er 60%, 80%, 100%

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 20:13

Hej stuffedfrog , ja sådan som jeg læser naiera`s indlæg så er det 100% i 24 timer , det er dog gået min næse forbi , jeg havde dvdèn kørende i starten når jeg ikke lige så tv

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 21:35
Så længe man ikke viser andet end 'break-in DVD' eller lignende, så kan det nok egentlig være ligemeget om det er 60, 80 eller 100% de forskellige indstillinger står på. Al det her indkørselssnak er også lidt hysterisk alligevel; det handler mest om at vente på at skærmen egner sig bedre til kalibrering, og ikke at man kan risikerer permanent burn-in fordi man pauser en DVD i en halv time. Ikke at det er en dårlig idé at skrue ned for lys og kontrast; det hjælper også på billedkvaliteten i forhold til fabriksindstillingerne alligevel.

Redigeret af Naiera - 06-August-2007 kl. 21:36
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 21:42
Sjovt nok var der ikke noget der hed break in da jeg købte min første plasma (for ca. 4 år siden) og jeg har ikke haft problemer, så jeg tror ikke man skal være bange for at ødelægge noget.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 21:44
jeg syntes jeg opnår bedst resultat under biograf, så den bruger jeg praktisk taget hele tiden uanset kilde
Mvh

René
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:51

ER der stor forskel på at køre en grundig breakin eller bare tage tv'et i brug ?  Burde fabrikken ikke køre tv'et til ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:59

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg syntes jeg opnår bedst resultat under biograf, så den bruger jeg praktisk taget hele tiden uanset kilde

Jeg synes også klart at biograf giver det bedste billede. Så længe jeg har settings under de 40% kan jeg vel også godt køre biograf i stedet for  normal? Jeg synes normal giver et mere "blurry" billede

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 23:01

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

yep, jeg kører næsten efter de indstillinger her:

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Picture-Quality .php

Hvor han også foreslår at køre med biograf. Jeg har dog ændret en lille smule i forhold til hans råd.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu