|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DonWs ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 07-August-2007 kl. 12:51 |
Har netop modtaget mit PanaPX70 og ORV ORV ORV... HOLD DA OP
![]() Men nu kommer jeg til at tænkte på noget omkring Break-in DVD. - Kan nogle af Jer dygtige mennesker forklare/udpinsle hvordan jeg skal gøre, hvornår og hvorhenne? Kan jeg se lidt TV nu eller skal jeg vente til det Break-in ??? På forhånd tak! Mvh DonWs |
|
![]() |
|
moose ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Status: Offline Point: 128 |
![]() |
Se du alt det TV, som du vil. Skru ned for kontrast, farve mv. (40-50 %), som nævnt i mange andre tråde. Overvej at droppe Break-in, med mindre du har planer om at "mishandle" dit TV, med still-billeder (fx. stillestående PC-billede) i timevis. Jeg har ikke kørt break-in eller lignende, og jeg har ikke set skyggen af nogle problemer overhovedet. Jeg synes, at jeg kan fornemme, at det ikke er et problem mere, med mindre skærmen udsættes for ovenstående. Redigeret af moose - 07-August-2007 kl. 13:10 |
|
![]() |
|
Optimisten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-August-2007 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Du kan sagtens se tv. Mit PV60 har aldrig vist nogen somhelst brake-in dvd. Bare du ikke fremviser stillbilleder fra sidste weekends familiefest, så skal det nok gå. Brake-in er kun for nervevrag - var det så nødvendigt, fik du dvd'en med i købet. |
|
![]() |
|
DonWs ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Super tak!!!
Kan I så tilmed hjælpe med indstillinger de første 200 timer ??? |
|
![]() |
|
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
Her er de indstillinger jeg selv brugte: Billede - Normal eller biograf (absolut IKKE dynamisk) Kontrast - 25-40% Lys - 25-40% Farve - 25-40% Skarphed - 25-40% Farvetemp - Normal eller varm Farvestyring - Fra P-NR - Fra MPEG NR - Fra 3D-Comb - Fra |
|
![]() |
|
jhauerslev ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2007 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Jeg spurgte om nogenlunde samme spørgsmål forleden dag, tjek linket her
edit, btw - hvilke indstillinger bruger i andre nu? (ved godt lysforhold osv varierer, men holder i jer f.eks. fortsat fra "dynamisk" og diverse gejl? ![]() Redigeret af jhauerslev - 07-August-2007 kl. 17:59 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
jada - det handler ihvertfald for mig om at få det mest korrekte billede - ikke det mest prangende eller kunstige, så kunne jeg ligeså godt have købt et LCD. Og dynamisk giver langtfra korrekt billede. Jeg er færdig med break-in og har ikke ændret mine indstillinger ret meget. Skifter mellem normal og cinema indstilling afhængig af lysforhold i stuen kontrast og lys omkring 45-50%
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
Det er muligt at dynamisk er for "kunstigt". Men skader det skærmen at køre i dynamisk tilstand? Efter man har kørt tv'et til selvfølgelig. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej - at køre i dynamisk tilstand skader i sig selv ikke skærmen - men risikoen for retention/burn-in hvis man kører i dynamisk tilstand med alting skruet op til 100% er naturligvis større end hvis man kører med mere moderate settings. Igen afhængig af hvordan og til hvad og hvor længe skærmen bruges. Men det er umuligt at give nogen garantier for noget somhelst, der er ingen facitliste for dette. Der er ingen der kan fortælle dig at du med disse eller disse indstillinger kan køre så og så længe uden at få retention. Man er nødt til selv at holde øje med skærmen i forhold til den måde man benytter den - og regulere i forhold til dette.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |