recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til omkring de 10K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV til omkring de 10K?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Emne: TV til omkring de 10K?
    Sendt: 29-Juli-2007 kl. 22:25

Hey

Sidste gang jeg lavede en tråd havde jeg besluttet mig for en TH-42PV60, men så kom diskussionen med "purple snakes" og skræmte mig, samtidig med at jeg levede på SU og havde sparet dyrt op til det.

Så jeg valgte at vente lidt mere og nu har jeg så fået arbejde og har bedre råd til det. Men siden da er der jo kommet et hav af nye modeller og jeg har da været inde i butikker og kigge lidt omkring men tænkte jeg hellere lige ville spørger eksperterne her inde hvilke fjernsyn jeg burde at kigge efter.

Jeg vil gerne have et 42" LCD med full HD (da plasma med full HD er alt for dyrt) som skal bruges til følgende og alt sammen gennem min HTPC, via DVI->HDMI forbindelse.

- DVD/HD-DVD 1920 x 1080 p/i (hovedsageligt)
- TV (rigtig meget)
- DivX videoer (rimeligt meget)
- Billeder (En gang i mellem)

HD-DVD bliver højst sandssynligt gennem nogle images.

Det eneste jeg har fået øje på til den pris er en Toshiba 42X3030DG, er den noget ved?

Og lige et sidste spørgsmål... Interlaced og progressive, gælder det på alle slags kilder? DVD, Image, HD-DVD, antenne osv.?

På forhånd tak.

Hessi. :)

Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 22:38

Purple snakes skal du ikke være bange for på den nye 70-serie fra Panasonic. Og da du vil få meget mere ud af den generelt gode billedkvalitet fra sådan ét, end den ekstra opløsning i en 1080P LCD, så er det klart Panasonic du bør gå efter stadigvæk.

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Purple snakes skal du ikke være bange for på den nye 70-serie fra Panasonic. Og da du vil få meget mere ud af den generelt gode billedkvalitet fra sådan ét, end den ekstra opløsning i en 1080P LCD, så er det klart Panasonic du bør gå efter stadigvæk.

Tak for svaret, men jeg er nu interesseret i at få 1080p opløsningen da jeg synes billedkval'en er god nok til mig på tosh'erne.

Synes kvalitetsforskellen fra almindelig DVD opløsning (kan ikke huske præcis hvad det er) til HD-DVD/Blue-Ray er stor, klart til HD-DVD's/Blue-Ray's fordel.

Og da TV'et skal kobles til min HTPC, går jeg ud fra at LCD vil være at foretrække.

Redigeret af Hessi - 03-August-2007 kl. 22:28
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Martin.S.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:15
skynd dig at bestille et px70 på geco.dk - lækkert tv, jeg er VILDT glad for mit, og har ikke engang sat dvd'en til endnu!!!!!!!!!!!
Mvh MartinC

...evt tak for hjælpen :D
Til top
Bo Tranberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:34
Du kan også bruge denne oversigt, hvis man altså starter med at kigge på prisen

Tv til omkring 10k

kan man også filter det, som man nu ønsker.. :)
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 00:11
Det virker som om a du allerede har besluttet dig for Toshiba 42X3030DG, så hvorfor overhovedet spørge herinde.
Du opstiller nogle specifikationer, som er mere eller mindre ligegyldige og en max pris istedet for at tage ud og se på de enkelte tv.

Min påstand: Du finder ikke et FULL HD LCD til max 10.000, som har en billedekvalitet der kommer i nærheden af pana px70.

Men det er dine penge og dit valg.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 00:31

Utroligt... igen bliver alle "pana-elskerne" fornærmet "bare" fordi man ikke lige vælge det samme som dem. Undskyld det sure opstød, men jeg har altså fået nok af at høre hvor super godt det Panasonic er.

Jeg vil bare gerne ha' full HD og om det er plasma eller LCD er ligegyldigt så længe det billedkval'en er god/bedst til prisen.

At det så koster en smule mere end de 10K gøre ikke så meget. Det var bare udgangspunket.

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Det virker som om a du allerede har besluttet dig for Toshiba 42X3030DG, så hvorfor overhovedet spørge herinde.
Du opstiller nogle specifikationer, som er mere eller mindre ligegyldige og en max pris istedet for at tage ud og se på de enkelte tv.

Min påstand: Du finder ikke et FULL HD LCD til max 10.000, som har en billedekvalitet der kommer i nærheden af pana px70.

Har bestemt ikke besluttet mig til tosh'en, men har besluttet at det SKAL være LCD for full HD kan bare ikke fåes på plasma til en fornuftig pris. Og som sagt skal det bare være det LCD TV der har det bedste billedkval for omkring de 10K som er udgangspunktet. At det så kan blive et par tusser dyrre er ikke noget problem, det skal bare være de ekstra penge værd.

Jeg har skam også kigget meget omkring, men det var inden jeg fik arbejde og jeg havde bedre tid til det. Jeg har også tænkt mig at kigge mig godt omkring, men ville bare se om jeg kunne spare noget tid ved at få hints om hvad jeg skulle kigge efter i prislejen 10 - 12 K.

Redigeret af Hessi - 04-August-2007 kl. 00:34
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 07:50
Hvis billedkvaliteten Toshiba'en er "god nok" til dig, den har de faciliteter, som du vil have, og du ikke kan finde andre i den prisklasse, der opfylder dine krav, så er der vel ikke så voldsomt meget galt i at købe det.
Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 12:37
Jeg ville nok også vælge Pana'en, har selv en PV60 som jeg er meget glad for til prisen jeg gav. Vil også sige at stort set alle LCD skærme jeg har set på, efter at have kigget en del plasma, er noget juks i forhold, men det skal dog siges at jeg her den anden dag, var ude i elgiganten og så en Toshiba C3000 skærm, den levere faktisk et rigtigt flot billede  dog var den dyre og mindre end den skærm jeg har fået mig nu, samtidig med at billede kvaliteten vil jeg sige er bedre på pana'en (de har begge fjernsyn sat op derude)

Jeg har desværre ikke set hvad pana'en levere i full hd, men på dvd er det suverrent ! det eneste jeg rigtigt kan sammenligne på full hd er en samsung M86 og en Q97 (mener det er det den hedder, plasma skærm) og der var plasmaen betydeligt klarere i billedet og mere behagelig at kigge på end LCD'en.

Men smut ud og kig på Pana'en enden du afskriver den helt, den overrasker garrenteret! :) Har desværre ikke set Toshibaen du nævner, så kan ikke udtale mig om den, men har den samme/bedre billede end C3000 er det slet ik en dårlig skærm og vil da helt sikkert også være noget jeg kunne finde på at kigge mere på hvis jeg skulle have nyt tv :) Også selv om man bliver lidt "forelsket" i plasma

Til top
Optimisten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Utroligt... igen bliver alle "pana-elskerne" fornærmet "bare" fordi man ikke lige vælge det samme som dem. Undskyld det sure opstød, men jeg har altså fået nok af at høre hvor super godt det Panasonic er.

Jeg vil bare gerne ha' full HD og om det er plasma eller LCD er ligegyldigt så længe det billedkval'en er god/bedst til prisen.

At det så koster en smule mere end de 10K gøre ikke så meget. Det var bare udgangspunket.

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Har bestemt ikke besluttet mig til tosh'en, men har besluttet at det SKAL være LCD for full HD kan bare ikke fåes på plasma til en fornuftig pris. Og som sagt skal det bare være det LCD TV der har det bedste billedkval for omkring de 10K som er udgangspunktet. At det så kan blive et par tusser dyrre er ikke noget problem, det skal bare være de ekstra penge værd.

Jeg har skam også kigget meget omkring, men det var inden jeg fik arbejde og jeg havde bedre tid til det. Jeg har også tænkt mig at kigge mig godt omkring, men ville bare se om jeg kunne spare noget tid ved at få hints om hvad jeg skulle kigge efter i prislejen 10 - 12 K.

Hvorfor generer det dig, at nogle mennesker synes en skærm er god, og ynder at fortælle andre om den? Det har intet med at blive fornærmet at gøre.

Men hvis du har besluttet dig for det SKAL være LCD og FullHD, til 10.000,-, har du næsten også besluttet dig for et dårligere billede, end du vil kunne opleve på et panasonic, som også holder sig inden for kategorien af pris.

Hvis du ikke har tid til at bruge nogle timer på at se efter noget der koster 10.000,-, vil jeg vove at påstå du har for mange penge..

Når du så siger, at du vil spørger eksperterne herinde, og fuldstændig tilsidesætter deres svar, hvorfor så overhovedet spørge?

Redigeret af Optimisten - 04-August-2007 kl. 13:40
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 17:08
Jeg er nu hverken pana-elsker eller plasma fanatiker.
Prøv at se i underteksten hvad jeg selv har af udstyr.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 18:10

hvor finder du det toshiba til 10 k? det billigste jeg kan finde det til er 12.500..

fandt en test.

http://www.tech.co.uk/home-entertainment/tv/tvs-displays/lcd /review/toshiba-42x3030dg

Redigeret af Pizzabager - 04-August-2007 kl. 18:19
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu