|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() Sendt: 26-Juli-2007 kl. 12:02 |
|
Hej Jeg aner meget lidt om projektorer og overvejer at investere i én. Jeg regner med at ville ruge ca. 10k + noget til et lærred, ca. 80-90". Hvad er et godt bud på en ordentlig projektor i den prisklasse. Den skal køre 720p pg have HDMI. /Ulrik |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
|
Kan du se regnbuer på DLP projektorer?
Hvis ja, så må du jo kigge på LCD, eller gange dit budget med fem ![]() Aner du ikke hvad jeg snakker om ![]() |
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
Jeg foretrækker også selv DLP-teknologien, så jeg er helt enig i anbefalingen af Optoma HD70 (7.999 kr.). Hvis budgettet er til det, skulle du måske overveje at kigge i retning af "storebror"; Optoma HD73. Den er noget dyrere (14.999 kr.) men har så til gengæld en bedre DLP-chip (DarkChip3). Hvis det i stedet skal være en LCD-projektor, så kunne f.eks. Panasonic være en mulighed. De fremstiller - sammen med Sanyo - nogen af markedets bedste LCD-projektorer i den lidt lavere pris-klasse: http://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=LCD-P AN Redigeret af musicus - 29-Juli-2007 kl. 21:54 |
||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Hvad med denne her, den har fået gode anmeldelser http://www.steensen.dk/IN76.htm
|
||
![]() |
||
blackfalco ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Hej sony er kommet med en ny her i juni (VPL-AW15) lcd.den har jeg været nede og se ,jeg syntes at den står knal godt,den har en kontrast 12000:1 .Jeg syntes at den står bedre end optoma-hd70.hd73.så koster den kun 12000 kr |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Har du fundet en du har set?
![]() |
||
![]() |
||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
|
Nej det har jeg godt nok ikke, men Optoma 73 lyder spændende. Især fordi man kan få den for omkring 10k i Tyskland.
Men mit dilemma opstår fordi jeg ikke ved om jeg skal ofre en bondegård på en motorcykel eller på en projektor... |
||
![]() |
||
tma86 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
|
Det er da et af de nemme dilemmaer |
||
Mvh. Tommy
|
||
![]() |
||
jhansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
Hvor i Tyskland ville du købe Optoma projektorer ? Sender de til Danmark ? Kender du til garanti forholdene ? Hilsen Jakob
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad er så det nemme svar? Tror jeg hælder til en MC... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har ikke undersøgt det så meget i dybden. Jeg har brugt idealo.de for at finde prisen. Men jeg har noget familie i Tyskland som jeg vil kunne få den sendt til, så det er ikke det store dilemma. Garantien er nogenlunde den samme som i DK hvis ikke det er helt det samme. |
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
Lyder fornuftigt. Men ..... Som allerede nævnt lidt længere oppe i tråden, vil også jeg kraftigt anbefale dig at besigtige dyret først. Især fordi DLP-teknologien i større eller mindre omfang kan risikere at udløse dét fænomæn, man kalder "Rainbowing" (= små farveglimt på lærredet). Ikke alle øjne oplever fænomænet helt ens - for nogen mennesker er det derfor meget generende, mens andre nærmest ikke kan se noget. Så hvis dit syn skulle være overfølsomt over for Rainbowing, ville det nok være smart at få det konstateret i forvejen, så du slipper for at skulle returnere projektoren af dén årsag. |
||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |