recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony til B&O?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Harmony til B&O?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nightwalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2004
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony til B&O?
    Sendt: 08-August-2007 kl. 22:26
Hej alle,

Efter mange rosende ord herfra siden har jeg netop bestilt en Logitech Harmony 785.

Den skal bruges i en opstilling, hvor jeg sender lyden fra mit tv ud igennem et B&O anlæg (Beosound 3000). Nu kommer jeg pludselig i tvivl om fjernbetjeningen kan håndtere B&O's IR-signaler. Hvis den ikke kan, er fjernbetjeningen jo pludselig intet værd for mig.

Ved nogen her om Harmony 785 kan bruges til B&O?

/Nightwalker
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 01:11
Det virker ikke med B&O. B&O har specielle IR koder der gør at det (næsten) kun er B&Os egne fjernbetjeninger der virker.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 08:05
Tak for svaret.

Jeg har dog haft flere andre multifjernbetjeninger, der alle som en har virket med B&O. Den billigste af dem kostede 150 kr... så det er lidt sølle hvis en "multi"fjernbetjening til +1000 ikke kan betjene B&O produkter.

Jeg må hellere ringe til Logitech og checke.

Nightwalker
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 09:24

Til information for andre kan jeg lige tilføje:

Jeg har haft snakket med Logitech Support - og ingen af deres Harmony fjernbetjeninger understøtter B&O. På deres hjemmesider står der noget om at man kan sende sin B&O fjernbetjening til dem, hvorefter de vil mappe koderne. Det er ikke rigtigt... i stedet skal man sende sin nyindkøbte Harmony til Logitech, der så vil opdatere den hardwaremæssigt til at understøtte B&O.

Ifølge supporten er det MEGET dyrt at få gennemført... hvad det så end er.

Så meget for Harmony "multi"fjernbetjeninger til mit setup.

/Nightwalker

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3848
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 09:30

Stort set samtlige producenter sender koder ud med ca 38 kHz. B&O valgt engang i 80'erne at bruger 455 kHz. Grunden til at man valgt det var at signalet bliver reflekteret bedre samt for at få "komprimeret" siganalet da man sender et sammensat signal. Tænk på at man generelt kun har en remote til at betjene alt udstyr, og derfor sender man info om signalkilde/mode som remoten står i - dvs. f.eks TV, Video osv.

Hvis en remote skal understøtte B&O - kræves det er der sidder 2 IR sendere, og hvis det også er en fjenbetjening der skal kunne lære andre koder, skal den også have 2 IR modtagere. Og det er det som vil gøre dem dyere.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu